تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

سناریوی افزایش قیمت بنزین به ۱۱۰۰ تومان روی میز دولت

  • کد خبر : 15613
  • 30 دی 1392 - 15:53
سناریوی افزایش قیمت بنزین به ۱۱۰۰ تومان روی میز دولت

رئیس ستاد مدیریت مصرف سوخت از سه سناریو برای اجرای گام دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها خبر داد و گفت: سناریوی افزایش قیمت بنزین به ۱۱۰۰ تومان روی میز دولت است.

 

خبرگزاری فارس: سناریوی افزایش قیمت بنزین به ۱۱۰۰ تومان روی میز دولت

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی کمال مهر مجتبی شفیعی از سه سناریوی ستاد سوخت به منظور اجرای گام دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها خبر داد و گفت: برخی از این سناریوها با سهمیه بندی و برخی نیز بدون سهمیه بندی بود.

وی ادامه داد: سناریوی اول بدون تغییر قیمت و تنها تغییر در سهمیه بندی و سناریوی دوم همراه با سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین به ۱۱۰۰ تومان و سناریوی سوم قیمت بنزین آزاد ۱۸۰۰ تومان بوده است.

رئیس ستاد مدیریت سوخت گفت: بررسی در مورد نحوه اجرای گام دوم در اختیار دولت و ستاد سوخت در این زمینه تصمیم گیری نمی کند.

رئیس ستاد مدیریت مصرف سوخت با اشاره به بحث ابطال کارت سوخت گفت: هم اکنون کار ابطال کارت سوخت در حال انجام است به طوری که روزانه ۳۵ هزار کارت سوخت موتور سیکلت ابطال می شود و انتظار داریم تا پایان سال ۳ میلیون کارت سوخت موتور سیکلت ابطال شود.

وی ادامه داد: هم اکنون یک میلیون موتور سیکلت فاقد مدرک هویتی کامل وجود دارد که با ابطال کارت سوخت های به نظر می رسد ۵ میلیون لیتر صرفه جویی در سهمیه سوخت بنزین یارانه ای ایجاد کرد.

وی با اشاره به اسقاط خودروهای فرسوده گفت: هم اکنون در کشور حدود یک میلیون ۲۰۰ هزار خودروی فرسوده وجود دارد  که مدت کمتر از ۳ ماه گذشته ۵۲ هزار متقاضی برای تعویض خود رورهای خود ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: در طرح جدید آسمان من متقاضیان می توانند با ارسال پیامک به ۵۰۰۰۲۰۲۷ در این طرح تعویض خود وری فرسوده ثبت نام کنند و در قرعه کشی خود رو رانا نیز شرکت داشته باشند.

مجتبی شفیعی ادامه داد: طرح آسمان من مربوط به تمام کشور است و شامل خودروهای شخصی با مدل ۵۷ تا ۷۲ و مانت بارها از سال ۷۷ به قبل می شود.

وی با اشاره به کمک بلاعوض به خودورهای سواری و وانت بارها گفت: خودروهای سواری ۲.۵ میلیون کمک بلاعوض و وانت بارهای سبک ۲ میلیون و وانت بارهای سنگین ۳ میلیون کمک بلاعوض دریافت می کنند که به همه خود روها رقم ۳۰۰ هزار تومان هزینه اسقاط نیز تعلق می گیرد.

رئیس ستاد سوخت با اشاره به نوسازی مینی بوس ها و کامیون ها گفت: برای مینیبوس ها ۲۰ میلیون کمک بلاعضو و ۶۰ میلیون تومان وام با سود ۱۲ درصد درنظر گرفته شده و برای کامیون ها نیز رقم تسهیلات از ۸۰ میلیون تومان به ۱۶۰ میلیون تومان و با سود ۱۵ درصد رسیده است.

وی با اشاره به توافق با شرکت های خودروساز داخلی در مورد نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: خوشبختانه مذاکرات ما با شرکت ایران خودرو به خوبی پیش رفته است به طوری که قرار است خودروهای ۴۰۵ و سمند را برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی در اختیار تاکسی رانی قرار دهند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15613

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x