تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

هشدار شدید اللحن عراق به عربستان نسبت به مداخله در این کشور

  • کد خبر : 15194
  • 29 دی 1392 - 8:48
هشدار شدید اللحن عراق به عربستان نسبت به مداخله در این کشور

قائم مقام وزارت کشور عراق درباره احتمال مداخله در عراق، در خطاب به عربستان سعودی گفت،عراق گورستان مداخله گران خواهد بود.

 

 

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهربه نقل از العالم، “عدنان الاسدی” قائم مقام وزارت کشور عراق با رد ادعای سرکوب طایفه ای در الانبار، از بازگشت آرامش در شهر الرمادی و بازگشت مردم به زندگی عادی در آن خبر داد و گفت: درگیری های کنونی در الانبار، میان ساکنان این استان با عناصر القاعده است.

السومریه نیوز به نقل از الاسدی خاطر نشان کرد: مشکل الانبار، آن گونه که برخی رسانه ها وانمود می کنند، مشکلی قومیتی نیست بلکه مشکلی ملی است.

وی تاکید کرد: نیروهایی که امروز با القاعده می جنگند، علاوه بر عشایر، همان نیروهای ارتش عراق هستند که در جنگ ۱۹۶۷ با “اسرائیل” (رژیم صهیونیستی) جنگیدند.

الاسدی درباره حرف و حدیث ها درخصوص تصمیم عربستان برای اعزام نیروهای سپر جزیره به مناطق غربی عراق، اظهار داشت: هریک از مسئولان عربستان که چنین ادعایی کرده، می تواند به عراق بیاید و شانس خودش را امتحان کند. ما عراق را برای کسانی که بخواهند با دخالت در امور کشورمان بخت آزمایی کنند، به گورستان تبدیل خواهیم کرد.

برخی رسانه های داخلی و خارجی، به تازگی اظهارات یکی از حاکمان سعودی را منتشر کردند که در آن تهدید می کند “در صورت ادامه عملیات نظامی در الانبار، نیروهای نظامی مشترک کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (سپر جزیره) را به این منطقه اعزام خواهد کرد.” که البته صحت و سقم این خبر توسط منابع خبری مستقل تایید نشده است.

نیروهای ارتش و پلیس عراق از روز ۲۱ دسامبر ۲۰۱۳ عملیات گسترده ای را در صحرای الانبار در امتداد مرزهای اردن و سوریه آغاز کرده اند که در آن نیروهای تیپ هفت و تیپ یکم ارتش عراق شرکت دارند.

جرقه شروع این عملیات، در پی کشته شدن ۱۶ نظامی از اعضای تیپ هفتم و غافلگیر شدن آنان توسط یک گروه از القاعده در منطقه الحسینیات واقع در وادی حوران زده شد. فرمانده تیپ هفتم و تعدادی از افسران و سربازان از جمله کشته شدگان بودند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15194

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x