تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

مسمومیت ۵۵ نفر در تالار عروسی

  • کد خبر : 15079
  • 28 دی 1392 - 10:55
مسمومیت ۵۵ نفر در تالار عروسی

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی گفت: بر اثر تصاعد گاز مونوکسید کربن از منفذ دودکش بخاری در یکی از تالارهای عروسی شهر عجب‌شیر ۵۵ تن راهی بیمارستان شدند.

 

 

کمال مهر:

حبیب حسینقلی‌زاده درتشریح وقوع این حادثه گفت: در پی گزارش مورد مسمومیت با مونوکسیدکربن در ساعت ۱۷:۳۰ روزگذشته در یکی از تالارهای عروسی شهر عجبشیر، بلافاصله آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ استان، به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: تکنیسین‌های اعزامی با بررسی صحنه و پیداکردن عامل مسمومیت مونوکسیدکربن که خارج‌شدن دودکش بخاری بود، ۵۵ تن از میهمانان حاضر در این مراسم با علائمی همچون سردرد، سرگیجه و تهوع به بیمارستان عجبشیر منتقل شدند.

وی یادآور شد: در میان مسموم‌شدگان وضعیت عمومی سه زن باردار نسبت به دیگر مسموم‌شدگان وخیم است.

حسینقلی‌زاده به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده علائم مسمومیت با مونوکسیدکربن، قبل از رسیدن اورژانس هیچ ماده خوراکی یا نوشیدنی به فرد دچار گازگرفتگی ندهند، چرا که به علت حالت تهوع، احتمال خفگی وی بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه زنان باردار، کودکان و سالمندان زودتر از دیگران در معرض گازگرفتگی قرار می‌گیرند گفت: سردرد، سرگیجه، استفراغ و کاهش سطح هوشیاری نخستین علائم گازگرفتگی و مسمومیت با گاز منوکسیدکربن است.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی افزود: برای جلوگیری از وقوع گازگرفتگی باید از وسایل گرمایشی استاندارد استفاده کرد، از مکش کامل و مناسب لوله‌های بخاری‌ اطمینان یافت و بازبینی مستمر صحت کار وسایل گرمایشی و بازبودن مسیر دودکش نیز توصیه می‌شود.

 

 

 

 

 

 

ایسنا

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15079

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x