تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

قیمت خودروهای وابسته به” ارز” باید بازنگری شود/ امکان کاهش قیمت وجود دارد

  • کد خبر : 14982
  • 28 دی 1392 - 7:09
قیمت خودروهای وابسته به” ارز” باید بازنگری شود/ امکان کاهش قیمت وجود دارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با توجه به اینکه نرخ دلار در حال کاهش است، باید قیمت خودروهایی که وابسته به ارز هستند دوباره محاسبه شده و سیر نزولی به خود بگیرند.

 

 

 

سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی کمال مهر، در خصوص اظهارات خودروسازان مبنی بر عدم کاهش قیمت خودرو حتی با وجود کاهش نرخ دلار، اظهار داشت: این قضیه باید هم برای مردم و هم برای مجلس توجیه شود که میزان وابستگی تولیدات داخلی ما به دلار چه میزان است؟

وی افزود: با توجه به اینکه نرخ دلار در حال کاهش است، باید قیمت خودروهایی که وابسته به ارز هستند دوباره محاسبه شده و سیر نزولی به خود بگیرند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه “امکان کاهش قیمت خودرو وجود دارد” گفت: متناسب با میزان مصرف ارز برای هر دستگاه می‌توان قیمتش را کاهش داد.

بیاتیان با اشاره به اینکه تحولات حوزه خودرو نباید دستوری باشد، تصریح کرد: کمااینکه در مقابل این مسئله، دولت نباید در تعیین و یا تغییر قیمت خودرو موثر باشد، بلکه لازم است در یک فضای رقابتی قیمت خودرو تعیین شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: این موضوع مستلزم افزایش کیفیت محصولات داخلی و واردات خودرو است که زمینه را برای رقابتی کردن بازار خودرو فراهم می‌کند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14982

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x