تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

استفاده از آب شرب شهری در فضای سبز کرج به صفر خواهد رسید

  • کد خبر : 15165
  • 28 دی 1392 - 13:15
استفاده از آب شرب شهری در فضای سبز کرج به صفر خواهد رسید

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج گفت: اگر امکان تامین منابع آبی از سوی وزارت نیرو و آب منطقه ای برای سازمان پارکها فراهم شود، استفاده از آب شرب شهری به منظور آبیاری فضای سبز کرج تا سال ۹۵ نزدیک به صفر خواهد رسید.

 

به گزارش کمال مهر ؛مهندس عباس زارع در گفت و گو با خبرنگار کرج رسا گفت: در حوزه ی آبیاری فضای سبز شهری در کلانشهر کرج، در بخش هایی نیازمند و وابسته به شبکه آب قابل شرب هستیم، چند سال پیش معاهده ای بین وزارت نیرو و وزارت کشور منعقد گردید که در آن مقرر شد در قالب یک برنامه تا ۹۵% آب خام فضای سبز به صورت کامل از آب شهری منفک شود.

وی افزود: در حال حاضر اگر بخواهیم برای آبیاری عرصه های فضای سبز از آب شهری استفاده نکنیم باید منابعی داشته باشیم که آن را جایگزین آب قابل شرب کنیم، وزارت نیرو در همان معاهده متعهد شد منابع آبی را تامین کند؛ چنانچه امکان تامین منابع آبی از طرف وزارت نیرو و آب منطقه ای داشته باشد ما سر موعد تا سال ۹۵ می توانیم میزان وابستگی را کاهش دهیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی قرار است که تا سال ۹۵، آب مورد نیاز فضای سبز به صورت کامل از قنوات و چاه ها تامین و درختان با آب خام آبیاری شوند و استفاده از آب شرب شهری به رقمی نزدیک صفر برسد.

 مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج در مورد میزان کاهش وابستگی به آب شرب گفت: شاید رقم وابستگی به صفر نرسد هر چند در سال گذشته این اتفاق صورت گرفته برای نمونه قناتی در باغ طرقی در منطقه ۷ قنات با منحرف شدن آب به داخل خانه ها برای بسیاری از اهالی محدوده ایجاد مزاحمت کرده بود، سرمایه گذاری کردیم قنات را احیا کردیم و یک طرح توسعه شبکه اجرا شد و حدود ۷۰،۶۰ انشعاب آب شهری را با اجرای این پروژه در منطقه قطع شد.

زارع گفت: کلاک بالا، جهانشهر، حاجی آباد، صوفی آباد و … از جمله مناطقی هستند که قنوات در آنها احیا شده و هم اکنون در حال بهره برداری هستند.

مهندس زارع در پایان گفت: سالانه حدود ۴ میلیارد تومان در این حوزه سرمایه گذاری می شود ولی مهم ترین شرط تحقق عدم وابستگی به آب شرب در آبیاری، تامین منابع آبی است که مسئولیت حقوقی آن در دست وزارت نیرو و آب منطقه ای است.

منبع :کرج رسا

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15165

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x