تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

افزایش “چربی خون” و شدت یافتن “مشکلات قلبی” در هوای سرد

  • کد خبر : 15053
  • 28 دی 1392 - 10:22
افزایش “چربی خون” و شدت یافتن “مشکلات قلبی” در هوای سرد

به گفته محققان، پیاده روی در آفتاب، مصرف نکردن غذاهای سنگین و گرم نگه داشتن بدن می‌تواند از فشار کاهش دما در فصل زمستان بر قلب بکاهد.

به گزارش کمال مهر، محققان بیمارستان مکس در هند با انجام آزمایشاتی دریافتند میزان چسبندگی خون در هوای سرد زمستان افزایش می‌یابد و به همین دلیل موارد حملات قلبی و ابتلا به دیگر بیماری‌های عروقی در این فصل ا فزایش چشمگیری دارد.

دکتر وانیتا آرورا سرپرست آزمایشگاه الکتروفیزیولوژی قلب این بیمارستان در این باره گفت: کاهش دما سبب می‌شود سرخرگ‌های متصل به دریچه آئورت قلب تنگ شده و قلب برای پمپاژ خون نیاز به تلاش بیشتری دارد. پمپاژ بیشتر خون سبب وارد آمدن فشار به قلب می‌شود و ممکن است به حمله قلبی بیانجامد.
با این وجود، شرایط برای کسانی که سابقه مشکلات قلبی-عروقی دارند، خطرناک‌تر است.

وی در ادامه گفت: بررسی مداوم دیگر عوامل ایجاد کننده مشکلات قلبی می‌تواند آسیب‌های ناشی از کاهش دما بر قلب را کاهش دهد.

به گفته دانشمندان، میزان کلسترول خون نیز در فصل زمستان دچار نوسانات شدید می‌شود و ممکن است تا مرز کلسترول بالا، افزایش یابد که این مسئله نیز خطر بروز مشکلات قلبی را در فصل زمستان افزایش می‌دهد.
از سوی دیگر، حفظ آرامش و خودداری از وارد آوردن فشار به قلب و استراحت در میانه فعالیت‌های دشوار، به سلامت قلب کمک می‌کند.

به گفته محققان همچنین پیاده روی در آفتاب، مصرف نکردن غذاهای سنگین، گرم نگه داشتن بدن می‌تواند از فشار کاهش دما در فصل زمستان بر قلب بکاهد.

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15053

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x