تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

فرزند فعال به اصطلاح حقوق بشر همجنسگرا از آب درآمد/دغدغه های یک مادر!

  • کد خبر : 14935
  • 27 دی 1392 - 9:44
فرزند فعال به اصطلاح حقوق بشر همجنسگرا از آب درآمد/دغدغه های یک مادر!

یکی از مباحث جنجال برانگیز فعالان حقوق بشر در یک دهه اخیر موضوع «آزادی جنسی» است، فعالان ایرانی به اصطلاح حقوق بشر نیز همگام با سایر فعالان غربی در تلاش هستند که آزادی جنسی را در ایران به مانند کشورهای غربی پیاده سازی کنند اما هنگامی که پای این موضوع به خانواده خودشان باز می شود.

 

 

به گزارشگروه وبگردی کمال مهر، نام «خدیجه مقدم» برای اولین بار با عنوان کارآفرین نمونه رسانه ای شد. جایزه کارآفرین نمونه برای خدیجه مقدم به پاس تاسیس آشپزخانه ای در جنوب تهران و ایجاد شغل برای زنان خانه دار بود، وی بعدها وارد فعالیت های به سبب اسم و رسمی که پیدا کرده بود به پیشنهاد دوستان وارد فعالیت های حقوق بشری شد!

اولین اقدام خدیجه مقدم به عنوان فعال به اصطلاح حقوق بشر به چندسال پیش باز می گردد، هنگامی که گروهی از همجنسگرایان در یک پارتی شبانه در کرمانشاه دستگیر شدند؛ آن روزها خدیجه مقدم در تماس تلفنی با رسانه های معاند سعی در پوشش هر چه بیشتر این خبر داشت و به قول خودش می خواست که در انبوه خبرهای سیاسی این اتفاق از چشم دور نماند!

 اکنون که چندین سال از فعالیت های «خدیجه مقدم» برای همجنسگرایان می گذرد، پرده ها به کنار می روند و بالاخره وی داستان تلخ زندگی اش را روایت می کند. داستان پسری که همجنسگرا است و مادری که اشک هایش را در خفا ریخته و فریادهایی که در نطفه آن را خفه کرده اما در تعارضی آشکار برای حقوق همجسنگرایان همچنان مبارزه می کند!!!

 

 

خدیجه مقدم در گفتگو با «تابلوی زنان» با اشاره به رابطه فرزندش با گروهی از کسانی که از لحاظ اجتماعی سطح پایینی داشتند گفت: « پسرم در این جامعه‌ نمی‌تواند دوستی پیدا کند که از نظر فرهنگی مثل خودش باشد. آن‌ها گروهی بودند که تنها معیار دوستی‌شان رفتار جنسی آن‌ها بود. خب، برای من ناراحت‌کننده بود که دایره‌ی دوستان جدیدش مثل قبل نیستند. تعدادی از دوستانی که اطرافش بودند گرایش به مواد مخدر داشتند، و من از دیدن‌شان رنج می‌بردم.متأسفانه بیشترشان درس‌شان را هم نیمه‌کاره می‌گذاشتند. البته نمی‌خواهم ارزش‌گذاری کنم ولی به هر حال سطح زندگی و خانوادگی افراد با هم فرق دارد.

 

روز‌ها برای این ماجرا اشک ریختم. حتی برای لباس پوشیدنش در داخل خانه مشکل داشتیم، چرا که به لباس‌های رنگی تمایل داشت؛ من خودم سعی می‌کردم در سفر‌ها برایش با توجه به علاقمندی‌هایش لباس بخرم ولی از طرف خانواده‌ی خودم مورد انتقاد و اعتراض قرار می‌گرفتم که یاور به اندازه‌ی کافی لباس دخترانه می‌پوشد، چرا تو بیشتر ترغیبش می‌کنی؟».

 

 خدیجه مقدم که در خارج از کشور به مانند دیگر فعالان حقوق بشر از موضوع آزادی زندانیان امنیتی-سیاسی ارتزاق می کند، آنچنان که خود می گوید مجبور است شریک جنسی [مرد] فرزندش را به خانه دعوت کند و به پسرش اجازه دهد که با یک مرد همخوابه شود!

 

 معلوم نیست چه تعداد از کسانی که برای حقوق همجنسگرایان همچنان فعالیت می کنند در مواجه با این موضوع برای خانواده خود اقدامی مشابه خدیجه مقدم انجام دهند؟

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14935

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x