تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

دلایل رسانه‌ای نشدن رزمایش قمر بنی هاشم(ع)/ تست مهمات جدید صنعت دفاعی به صورت اتوماسیون

  • کد خبر : 14780
  • 26 دی 1392 - 21:41
دلایل رسانه‌ای نشدن رزمایش قمر بنی هاشم(ع)/ تست مهمات جدید صنعت دفاعی به صورت اتوماسیون

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره جزئیات رزمایش قمر بنی هاشم گفت: این رزمایش با توجه به تاکتیک‌های روز انجام شد و تلاش کردیم از تجربیاتی که از نبردهای اول و دوم خلیج فارس و جنگ افغانستان به دست آمده، استفاده کرده و بر مبنای آن‌ها دکترین خود را ترسیم کنیم.

 

 

 

 

امیر سرتیپ “احمد رضا پوردستان” فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم ختم مرحوم حجت‌الاسلام نیکبخت در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  تا پایان سال، دیگر رزمایشی نداریم و رونمایی‌های نیروی زمینی در ۲۹ فروردین خواهد بود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار دفاعی- امنیتی کمال مهر درباره جزئیات رزمایش قمر بنی هاشم گفت: این رزمایش با توجه به تاکتیک‌های روز انجام شد و تلاش کردیم از تجربیاتی که از نبردهای اول و دوم خلیج فارس و جنگ افغانستان به دست آمده، استفاده کرده و بر مبنای آن‌ها دکترین خود را ترسیم کنیم.

امیر پوردستان تصریح کرد: بر اساس این دکترین، آیین نامه‌های اجرایی و تاکتیک‌های خود را تعریف کرده‌ایم و بر همین اساس این رزمایش اجرا شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: در این رزمایش، در یک فضایی که کاملاً منطبق با واقعیت بود از گلوله‌های جنگی استفاده کرده و تلاش کردیم سربازان و یگان‌های خود را در صحنه واقعی رزم قرار داده تا قابلیت‌های آن‌ها را بالا ببریم و ببینیم که در یک عرصه فضای ناهمتراز، یگان‌های ما به چه شکلی عمل می‌کنند .

وی گفت: الحمد‌الله ارزیابی از این رزمایش یک ارزیابی بسیار خوب بود و یگان‌های ما نشان دادند آموزش‌هایی که به آن‌ها داده شده و تمرین‌هایی که انجام داده‌اند مؤثر واقع شده، فضا را کاملاً درک کرده، به یک ادبیات مشترکی از رزم ناهمتراز رسیده و در صحنه عمل نیز به خوبی حاضر شده‌اند.

امیر پوردستان اظهار داشت: تلاش بر این بود این رزمایش رسانه‌ای نشود، لذا در یک خلأ رسانه‌ای این کار را انجام دادیم تا هیچ نگاهی روی آن نباشد و ما بتوانیم آن‌طور که نیاز است آزادانه تاکتیک‌های خود را اجرا کنیم و آن چیزی که در صحنه واقعی عمل پیاده می‌کنیم را با آزادی کامل انجام دهیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: در این رزمایش سلاح‌های جدیدی را تست کردیم و مورد بهره برداری قرار دادیم.

وی افزود: یک سری مهمات جدید به ویژه مهمات ضد تانک که توسط صنعت دفاعی تولید شده و در اختیار ما گذاشتند را در این رزمایش تست کردیم.

امیر پوردستان گفت: موشک‌های هدایت شونده‌ای که عمدتاً علیه ادوات زره‌ای به کار گرفته می‌شوند، کارآیی بسیاری خوبی داشتند.

فرمانده نزاجا اظهار داشت: یک سری تجهیزات خاص نیروی زمینی مانند خودروی مین ریز در این رزمایش تست شد.

وی افزود: همچنین سلاح تک تیر انداز “شاهر” که با برد سه کیلومتر، عمدتاً بالگردها را مورد اصابت قرار می‌دهد و همچنین نفرات پیاده را در سه کیلومتری مورد هدف قرار می‌دهد، یکی دیگر از سلاح‌های نیروی زمینی است که در این رزمایش تست شد.

امیر پوردستان تصریح کرد: یک سری سلاح‌ها را نیز به صورت آتوماسیون در این رزمایش به کار گرفتیم که بدون حضور خدمه در کنار آن، قابلیت اجرا داشته باشد؛ یعنی از طریق اتوماسیون، اپراتور از کیلومترها دور تر این سلاح را هدایت می‌کرد.

وی افزود: تیربارهای زمینی و  تیربارهای پدافند هوایی از طریق اتوماسیون در این رزمایش مورد ارزیابی قرار گرفت.

امیر پوردستان گفت: الحمد‌الله در یک نگاه کلی رزمایش خوبی بود و قابلیت‌های نیروی زمینی را برای ادامه فعالیت‌هایش بالا برد.

فرمانده نزاجا در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار دفاعی- امنیتی کمال مهر درباره رونمایی‌های نیروی زمینی ارتش در ۲۹ فروردین سال آینده خاطر نشان کرد: انشا‌الله یک سری کارهایی آماده شده که رونمایی از دستاوردهای نیروی زمینی است و در ۲۹ فروردین ۹۳ این رونمایی‌ها انجام خواهد شد و جزئیات آن را در ابتدای سال در یک کنفرانس خبری به اطلاع خبرنگاران خواهیم رساند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14780

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x