تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

روحانی: سپاه به قدرت بزرگ منطقه تبدیل شده‌ است

  • کد خبر : 14516
  • 26 دی 1392 - 7:37
روحانی: سپاه به قدرت بزرگ منطقه تبدیل شده‌ است

رییس جمهور در جمع ایثارگران استان خوزستان گفت: سپاه در ضمن جنگ توانست پیشرفت حاصل کند و به قدرت بزرگ منطقه‌ای تبدیل شود.

 

خبرگزاری فارس: روحانی: سپاه به قدرت بزرگ منطقه تبدیل شده‌ است

به گزارش کمال مهراز خوزستان، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر امروز در نشستی با ایثارگران استان خوزستان، طی سخنانی اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود صاحبان اصلی انقلاب، ایثارگران و خانواده‌های آنها هستند، سخن درستی است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد:‌ مگر بدون ایثار و شهادت انقلاب پیروز می‌شد و نهضت آغاز می‌شد؟

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه هم درانقلاب و هم در دفاع مقدس شهدای ما مظلوم بودند، یادآور شد: در آن زمان هیچکس به ما کمک نکرد و تنها و مظلوم بودیم و آن ایستادگی و مقاومت چقدر زیبا بود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در آن زمان سپاه از نظر ابزار و امکانات نظامی مجهز نبود، گفت: سپاه در ضمن جنگ توانست پیشرفت‌‌ حاصل کند و به قدرت بزرگ منطقه‌ای تبدیل شود.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه ما اخلاقی و انسانی جنگیدیم، تصریح کرد: ما همه اصول را رعایت کردیم و آنها ما را زیر حملات شیمیایی قرار دادند و در حالیکه ساخت سلاح شیمیایی کار سختی نیست اما ما این کار را نکردیم. ما می‌توانستیم صدمات مهمی به متجاوزان وارد کنیم اما همه اصول اخلاقی را مراعات کردیم.

وی تأکید کرد: به سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، عشایر و بالاتر به بسیج قهرمان دلاورمان افتخار می‌کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه فقط یاد خداوند است که به انسان آرامش می‌دهد، افزود: مگر دولت قادر است در برابر خانواده‌های شهدا کاری انجام دهد دولت وظیفه دارد در چارچوب وظایف و توانش هرچه در توان دارد عمل کند.

وی با بیان اینکه تکریم ایثارگران و شهدا یک تعارف نیست بلکه یک وظیفه است، اظهار داشت: همه افتخار می‌کنیم خادم ایثارگران وخانواده‌های عزیز شهدا و جانبازان و آزادگان باشیم؛ ما امروز بیشتر نیاز به روحیه جهاد و ایثارگری داریم.

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: اگر با کل منطقه اعتمادسازی کنیم و روابط سازنده داشته باشیم، این وقتی دارای ارزش است که قدرت ملی بالا رود و این قدرت ملی، قدرت نظامی، ‌اقتصادی و اجتماعی است.

وی در بخشی از سخنان خود به مهار کردن روند صعودی تورم اشاره و تصریح کرد: ما تلاش کردیم تورم به این سرعت بالا نرود و در بحث اشتغال نیز حتماً خانواده‌های ایثارگر دارای اولویت هستند؛ فرزندان ایثارگران مدارج علمی را طی می‌کنند و رقم بزرگی از نخبگان از این جمع هستند و حتی رئیس بنیاد نخبگان نیز فرزند شهید است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14516

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x