تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

کوثری: رابطه با آمریکا پشت پرده کاهش بودجه بسیج است

  • کد خبر : 14131
  • 25 دی 1392 - 9:51
کوثری: رابطه با آمریکا پشت پرده کاهش بودجه بسیج است

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کسری بودجه بسیج در کمسیون تلفیق پیگری می شود.

گروه سیاسی کمال مهر:

اسماعیل کوثری رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامیدر گفت وگو با خبرنگار سرویس سیاسی تیتر۱ در خصوص دلایل کاهش ۲۲ درصدی بودجه سالیانه نیروی مقاومت بسیج بیان داشت: مجلس به دنبال رفع کسری بودجه بسیج بوده وجبران نقصان اعتبارات است.

کوثری با انتقاد از کاهش اعتبارات دفاعی در لایحه بودجه ۹۳ گفت: این موضوع مسئله دار و بیانگر آن است که این ها به دنبال چیز دیگری هستند.

وی تصریح کرد: بنظرمی آید ایجاد رابطه با آمریکا و اروپا با کاهش بودجه دفاعی ارتباط مستقیم دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی با بیان اینکه پیشنهاد افزایش بودجه سالیانه بسیج به کمیسیون تلفیق ارائه شده است تاکید کرد: این طرح در کمیسیون تلفیق و در مرحله اول رای نیاورد لذا مجددا در مراحل بعدی مورد بررسی قرار خواهدگرفت که پیشنهاداتی را در این زمینه ارائه کرده ایم که امیدواریم از این طریق مشکل کمبود اعتبارات بسیج رفع شود.

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی مجلسافزود: بعید به نظر می رسد که پیشنهاد افزایش بودجه سالیانه نیروی مقاومت بسیج که در مرحله اول بررسی در کمیسیون تلفیق رای نیاورد در مراحل بعدی مورد موافقت قرار گیرد .

نماینده مردم تهران با انتقاد از کمبود بودجه مصوب وزارت دفاع دربودجه سالیانه کشور تصریح کرد: کاهش بودجه تنها در بسیج نمود نداشته واین کسری اعتبارات در بودجه دفاعی هم وجود دارد.

کوثری با اشاره به اینکه کسری بودجه وزارت دفاع منطقی نیست تاکید کرد: این موضوع می تواند از جهاتی برای کشور مسئله آفرین باشد .

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامیبا اشاره به کاهش بودجه وزارت دفاع در لایحه بودجه ۹۳، اظهار داشت: نگاه دولت در راستای تقویت بنیه دفاعی کشور نبوده و نیست و این مسئله در تدوین لایحه بودجه سال ۹۳ نیز مشاهده می‌شود و این نگاه در اصل خلاف برنامه ۵ ساله پنجم توسعه است.

وی ادامه داد: این کمیسیون، بحث عدم تقویت بنیه دفاعی در لایحه بودجه ۹۳ را دنبال می‌کند تا دقیقاً بودجه بر اساس برنامه پنجم خصوصاً ماده ۱۹۷ آن که مربوط به صنایع دفاعی است، تدوین شود.

کوثری با اشاره به تهدیدهای کلی نسبت به کشور، گفت: بودجه دفاعی ایران نسبت به بودجه دفاعی کشورهای اطراف که تهدیدی ندارند و فقط توسط استکبار جهانی برای آنها ایران هراسی تلقین شده، به مراتب کمتر است و متاسفانه دولت نسبت به این مورد توجه دقیقی نکرده است.

گفتنی استاگر نرخ تورم ۳۰ درصد باشد و ما افزایش ۲۰ درصدی در اعداد و ارقام بودجه داشته باشیم یعنی اینکه بودجه در معدل کاهش داشته در حالی در بودجه دفاعی امسال بیشترین افزایش برای سپاه بوده که حدود ۲۰ درصد و ارتش حدود ۱۸ درصد است که با احتساب نرخ تورم نشان از کاهش بودجه دفاعی دارد.

 

 

 

 

منبع :تیتر۱

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14131

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x