تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

حضور مجدد احزاب منحله مشروط به طی روال قانونی است

  • کد خبر : 14021
  • 24 دی 1392 - 19:42
حضور مجدد احزاب منحله مشروط به طی روال قانونی است

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی لازمه حضور احزاب در فضای سیاسی کشور را عبور از سرقانون دانست.

گروه سیاسی کمال مهر به نقل از تیتریک؛ دکتر حسین نجابت در خصوص زمزمه حضور دوباره احزاب در فضای سیاسی کشور با بیان اینکه این احزاب می توانند جایگاهی به دست بیاورند یا نه گفت: درمورد تشکل هایی مثل مجاهدین که سندشان ابطال شده جای حرف نیست اما اگر اشخاص شان بخواهند فعالیتی را از سر بگیرند باید روال قانونی را طی کنند.

وی ادامه داد: روال قانونی به این صورت است که باید تقاضایی ارائه دهند تا در ماده ۱۰ احزاب ارزیابی شده ومجوز حضور بگیرند لذا فعالیتشان منعی نخواهد داشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص اینکه آیا حضوراین افراد آسیبی به کالبد کشور وارد خواهد کرد یا نه تصریح کرد: اقتدار مملکت با حضور احزاب وگروههایی که عدوی محسوب نمی شوند لطمه نمی خورد کما اینکه حضور دوباره آن ها مستلزم طی روال قانون بوده ودر غیر این صورت قطعا فعالیت های سیاسی ، فرهنگی واقتصادی کشور به افراد بی لیاقت سپرده نخواهد شد.

این افراد موفق به اتخاذ مجوز شدند نیز نباید نگران بود زیرا ارکان وکیان نظام جمهوری اسلامی با این بادها متزلزل نخواهد شد.

وی در خصوص اینکه قانون به احزاب ابطال شده اجازه حضور می دهد یا خیر خاطرنشان کرد: اتخاذ مجوز قانونی حضور در نظام کشور ، بسته به قالب اشخاص متقاضی است ، چون هر حزبی یک موسس ویک اساسنامه دارد و دو نکته مهم لازم الاجراست اولا اینکه باید صلاحیت هیئت موسس حزب ارزیابی شده وثانیا اهدافی که دراساسنامه توسط حزب دنبال می شده بازبینی گردد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14021

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x