تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

اجرای برنامه‌های فرهنگی برای ترویج فرهنگ وقف در دستور کار قرار گیرد

  • کد خبر : 13975
  • 24 دی 1392 - 11:08
اجرای برنامه‌های فرهنگی برای ترویج فرهنگ وقف در دستور کار قرار گیرد

امام جمعه شهرستان نظرآباد گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی پایدار برای ترویح فرهنگ وقف در دستور کار قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر وثوقیاظهار داشت: دین مبین اسلام برای تمام امور زندگی بشر دارای برنامه و راهکار جامع و کامل است و عمل به تعالیم الهی، انسان را به مقصد نهایی و دست‌یابی به تعالی و سعادت هدایت می‌کند.

وی تصریح کرد: حدود و احکام اسلامی ابعاد مختلف زندگی بشر را در برگرفته و حتی برای جزیی‌ترین امور روزمره نیز دین اسلام برنامه دارد.

خطیب جمعه شهرستان نظرآباد فرهنگ وقف را یکی از مهمترین تعالیم دینی توصیف کرد و گفت: برخی اوقات مشاهده می‌شود که در جامع اسلامی مشکلاتی به ویژه در حوزه اقتصادی ایجاد شده و دولت‌ها و مسئولان برای رفع آنها برنامه‌ریزی و تلاش زیادی انجام داده و مجبور می‌شوند که هزینه هنگفتی را در این مسیر از بودجه بیت‌المال صرف کنند.

وثوقی گفت: این در حالی است که اگر تعالیم، حدود و احکام دینی را به طور کامل اجرا کنیم، بسیاری از این مشکلات برطرف می‌شود که یکی از مهمترین آنها فرهنگ وقف است.

وی اظهار داشت: اجرای صحیح فرهنگ وقف موجب می‌شود که بخش مهمی از مشکلات و نیازهای افراد مستمند و محروم برآورده شده و نیازهای مالی آنها از طریق وقف تامین شود.

امام جمعه نظرآباد با اشاره به روحیه ولایی مردم مومن این شهرستان گفت: خوشبختانه شاهد هستیم که مردم نظرآباد توجه خوبی به وقف

دارند، اما باید این فرهنگ با آگاه‌سازی بیشتر مردم نسبت به برکات آن، توسعه بیشتری داشته باشد.

وثوقی تاکید کرد: تحقق این مهم نیازمند کار فرهنگی مناسب و داشتن برنامه‌ریزی صحیح بوده و باید از طریق فرهنگ‌سازی مردم را با برکات وقف بیش از گذشته آشنا سازیم.

وی بیان داشت: در این زمینه مسئولیت اصلی بر عهده متولیان امور فرهنگی و همچنین رسانه‌ها است و نیاز است که رسانه‌های ما در ترویج فرهنگ وقف تلاش بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند.

 

 

 

 

فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=13975

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x