تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

کارت‌های زرد مجلس جناحی نیست/ دولت به جای گلایه به فکر رفع مشکلات باشد

  • کد خبر : 13960
  • 24 دی 1392 - 10:51
کارت‌های زرد مجلس جناحی نیست/ دولت به جای گلایه به فکر رفع مشکلات باشد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ارائه تذکر و کارت زرد، طرح سئوال و استیضاح حق قانونی نمایندگان است و دولت باید به جای گلایه از اجرای قانون به فکر رفع مشکلات مردم باشد.

علیرضا زاکانی کرج اظهار داشت: قانون جمهوری اسلامی دارای نقاط قوت و ظرفیت‌های بسیار خوبی است و برای برون‌رفت از تمام مشکلات و بحران‌ها دارای برنامه‌ای مشخص و جامع است.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی قوای سه‌گانه در کشور مستقل بوده و این قانون راهکارهای نظارت بر اجرای آن را نیز پیش‌بینی کرده است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر رهبری معظم انقلاب اسلامی بر کار هر سه قوه نظارت دارند و شرایط به گونه‌ای طراحی شده که در جمهوری اسلامی بن‌بست معنی ندارد.

زاکانی با اشاره به ارائه سه کارت زرد از سوی نمایندگان به سه وزیر کابینه حسن روحانی گفت: وظیفه نظارت بر حسن اجرای قانون بر عهده نمایندگان است و قانون اختیار نظارت، تذکر، سئوال و حتی استیضاح وزرا را به وکلای مردم در مجلس داده است.

وی تاکید کرد: امروز انتظار مردم از مجری قانون این است که از اجرای قانون در کشور گلایه‌ نداشته و به جای پرداختن به این‌گونه مسائل، به دنبال رفع مشکلات مردم و ترمیم نقاط ضعف و کاستی‌ها باشند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در خانه ملت ادامه داد: وزرایی که از مجلس کارت زرد گرفتند، از همین نمایندگان بیشترین رای اعتماد را اخذ کرده‌اند، این امر نشان می‌دهد که نگاه نمایندگان و اکثریت مجلس سیاسی و جناحی نیست و به مصالح کشور و حتی خود دولت توجه دارند.

زاکانی گفت: به طور قطع نمایندگان وظیفه دارند که با نظارت دقیق بر اجرای قانون، هر جا مشکل، ضعف و اشتباهی را دیدند، تذکر داده و با استفاده از ابزار نظارتی برای اصلاح آن تلاش کنند، لذا نباید از انجام وظیفه قانونی نمایندگان گلایه‌‌ای داشته باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: به طور قطع بن‌بستی در میان مجلس و دولت نیست و ما معتقدیم که رهبری معظم انقلاب اسلامی تمام مسائل را با دقت رصد فرموده و تلاش اکثریت نمایندگان مجلس نیز اصلاح برخی نقاط ضعف و تقویت دولت است.

 

 

 

 

فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=13960

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x