تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

۵۰ واحد صنفی آلاینده و مزاحم اخطار دریافت کردند

  • کد خبر : 13779
  • 23 دی 1392 - 10:49
۵۰ واحد صنفی آلاینده و مزاحم اخطار دریافت کردند

شهردار منطقه یک شهرداری کرج در اقدامی قانونی نسبت به ارائه اخطار به ۵۰ واحد آلوده اقدام کرد.

 

به گزارش کمال مهر به نقل از پایگاه خبری شهرداری کرج،‌ سیدرضا مساعد گفت: اقدام فوق در راستای اجرای قانون برنامه پنجم توسعه و با استناد به بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها انجام گرفته است.

وی افزود: طبق بند (ز) ماده ۳۷ قانون نظام صنفی ضمن پایش و ساماندهی صنوف و مشاغل، اقدام به صدور اخطار به ۵۰ واحد صنفی در هفته‌های گذشته کردیم که این اقدام با هدف استانداردسازی مشاغل مزاحم و آلاینده در سطح منطقه صورت گرفته است.

مساعد صدور این اخطارها را بر مبنای نظر کارشناسان و براساس قانون دانست که مصداق مزاحمت و آلایندگی‌ در شهر را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: این مصادیق شامل مواردی چون سد معبر، ایجاد نازیبایی در منظر شهری، مزاحمت برای همسایه‌ها، ترافیک، آلودگی صوتی، تولید دود، فاضلاب، آلودگی هوا و آب و خاک است.

مدیر منطقه یک شهرداری کرج خاطرنشان کرد: مشاغلی که شامل این نوع مزاحمت‌ها برای شهر و شهروندان شوند جزیی از مشاغل مزاحم و آلاینده شناخته می‌شوند.

وی تصریح کرد: این مشاغل خود به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ مشاغلی که قابلیت استانداردسازی داشته و با لحاظ کردن ضوابط و مقررات می‌توانند در محل خود باقی بمانند. دسته دوم نیز شامل مشاغلی هستند که در هر صورت باید به حریم یا بیرون از شهر انتقال داده شده و در مجتمع‌های صنفی ساماندهی شوند.

مساعد گفت: به منظور شناسایی و پایش ضوابط استانداردسازی این واحدها، طرح پایش و استانداردسازی لازم برای تمامی واحدهای صنفی مذکور صادر شد تا در مدت زمان تعیین شده اقدام به رفع معایب صنف خود کنند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=13779

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x