تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

ظریف: در صورت دعوت از ایران، در کنفرانس ژنو ۲ شرکت می‌کنیم/ می‌خواهیم بهترین روابط را با عربستان داشته باشیم

  • کد خبر : 13772
  • 23 دی 1392 - 9:36
ظریف: در صورت دعوت از ایران، در کنفرانس ژنو ۲ شرکت می‌کنیم/ می‌خواهیم بهترین روابط را با عربستان داشته باشیم

وزیر امور خارجه ایران در یک کنفرانس خبری در فرودگاه بین المللی بیروت اظهاراتی را در خصوص سوریه، لبنان و عربستان سعودی بیان کرد.

به گزارش کمال مهر به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، وزیر امور خارجه ایران در یک کنفرانس خبری در فرودگاه بین المللی بیروت در روز یکشنبه اعلام کرد در صورتی که از ایران دعوت شود در کنفرانس ژنو-۲ شرکت خواهد کرد.
ظریف گفت: «ما از هر ابتکاری که به درگیری در سوریه خاتمه دهد حمایت می‌کنیم و بر این باوریم که باید سازوکاری برای حل و فصل دیپلماتیک بحران در ژنو اندیشیده شود.»
وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: «بهترین راه برای تحقق این امر این است که از تروریسم و افراطی گری مذهبی در سوریه جلوگیری کنیم و به مردم این کشور فرصت دهیم تا در یک انتخابات آزاد رای خود را اعلام کنند.»‌
سفر ظریف به لبنان در پی دستگیری رهبر گردان های عبدالله عزام صورت گرفته است که مسئولیت حمله ۱۹ نوامبر به سفارت ایران در جنوب بیروت را بر عهده گرفته بود.
ماجد الماجد که تبعه عربستان سعودی بود، در لبنان در حالی که در بازداشت قرار داشت، مرد.
ظریف گفت کشورش تیمی قضایی را برای تحقیق در خصوص جزئیات بمب گذاری که سفارت ایران در بیروت را هدف قرار داد، اعزام خواهد کرد.
وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد :« یک هیئت قضایی ایران به زودی به منظور پرداختن به همه جزئیات مربوط به بمب گذاری علیه سفارت ایران در بیروت، به لبنان سفر خواهد کرد ».
وی افزود :« ما به دولت لبنان در خصوص موفقیت بزرگ دستگیری این تروریست تبریک می گوییم و تلاش های دولت لبنان را در این زمینه می ستاییم ».
وزیر امور خارجه ایران خاطر نشان کرد :« لبنان و ایران با چالش های مشترک بسیاری مانند تروریسم و تکفیری‌گرایی مواجه هستند و این مسائل بر همه مردم منطقه تاثیر می گذارد و به همین علت است که تلاش هایی مشترک برای مبارزه با آنها باید صورت گیرد ».
ظریف گفت :« ما با مقامات لبنان در خصوص راه ها برای توسعه، تقویت و تحکیم روابط خوبی که داریم، گفتگو خواهیم کرد ».
ظریف در خصوص روابط ایران – عربستان سعودی، تاکید کرد :« برقراری بهترین روابط با همسایگان از جمله اصول اساسی ایران است و ما به دنبال آن هستیم که بهترین روابط را با عربستان سعودی داشته باشیم زیرا این مسئله به طور مثبتی به صلح در منطقه کمک می کند ».
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=13772

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x