تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

مرگ شارون یادآور مصونیت ناقضان حقوق بشر/ عدم محاکمه شارون مایه شرم است

  • کد خبر : 13430
  • 22 دی 1392 - 6:51
مرگ شارون یادآور مصونیت ناقضان حقوق بشر/ عدم محاکمه شارون مایه شرم است

مدیر بخش خاورمیانه سازمان ناظر حقوق بشر و معاون وی با انتشار پیام‌هایی جداگانه از عدم محاکمه «آریل شارون» پیش از مرگش ابراز تاسف کرده‌اند.

 

خبرگزاری فارس: مرگ شارون یادآور مصونیت ناقضان حقوق بشر/ عدم محاکمه شارون مایه شرم است

به گزارش کمال مهر به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان ناظر حقوق بشر در واکنش به خبر مرگ «آریل شارون»، از مصونیت چندین ساله وی از محاکمه انتقاد کرده و گفته حتی این مصونیت هم نتوانست به روند مذاکرات سازش کمکی کند.

«لیا ویتسون» در این مورد گفته است: «درگذشت او (شارون) یادآور این است که سال‌ها مصونیت از پاسخگویی در برابر موارد نقض حقوق بشر هم نتوانسته به نزدیک شدن اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به صلح کمکی کند.»

نخست‌وزیر اسبق رژیم‌صهیونیستی عصر امروز بعد از اغمایی ۸ ساله در سن ۸۵ سالگی جان داد. شارون به دلیل جنایاتی که از جمله در اردوگاه «صبرا و شتیلا» لبنان انجام داد، به «قصاب» معروف شده بود. مرگ او با موجی از شادی در میان فلسطینی‌ها و ساکنان جنوب لبنان همراه شده است.

«ندیم حوری» معاون ویتسون هم در توئیتر خود به مرگ شارون واکنش نشان داده و عدم محاکمه وی را مایه شرمساری دانسته است. وی در این مورد نوشته است: «مایه شرم است که شارون بدون آنکه به دلیل نقشش در جنایات و تجاوزات وحشتناک از روزهایی که در واحد ۱۰۱ بود تا «صبرا و شتیلا»، در محضر قانون حاضر شود، مُرد.»

انتهای پیام/ص

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=13430

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x