تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

افزایش شکایتها از عاملان زورگیری از استاد دانشگاه تهران+عکس متهمان

  • کد خبر : 13502
  • 22 دی 1392 - 8:16
افزایش شکایتها از عاملان زورگیری از استاد دانشگاه تهران+عکس متهمان

همزمان با افزایش شکایتها از زورگیران استاد دانشگاه تهران، پلیس با انتشار عکس بدون پوشش سارقان از مالباختگان خواست برای طرح شکایت به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

 

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی کمال مهر، ۱۵ و ۳۰ دقیقه ۱۴ دی امسال از طریق مرکز فوریتهای پلیسی وقوع یک فقره زورگیری منجر به جرح به کلانتری ۱۴۸ انقلاب اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری در بیمارستان و بررسیهای اولیه مشخص شد یکی از اساتید دانشگاه تهران درحالیکه قصد داشته تا در داخل پارکینگ دانشگاه در خیابان ۱۶ آذر سوار خودرو شود مورد زورگیری قرار گرفته و در زمان مقاومت در برابر سارقین، از سوی آنها و از ناحیه سر مورد اصابت ضربات قمه قرار گرفته است.

با آغاز رسیدگی به پرونده و با بررسی تصاویر دوربینهای مداربسته محل سرقت، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از متهمان سابقه دار به نام سعید ۲۰ ساله شدند.

با شناسایی مخفیگاه سعید در خیابان طیب، این محل تحت مراقبتهای پلیسی قرار گرفت  و سرانجام در ساعت یک بامداد ۱۷ دی ماه و پس از اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش ، وی دستگیر و برای انجام تحقیقات و شناسایی متهم پرونده به پایگاه سوم پلیس آگاهی منتقل شد .

سعید که پس از مواجهه حضوری با مالباخته و مشاهده تصاویر صحنه سرقت چاره ای جز اعتراف نداشت ، به زورگیری گوشی تلفن همراه استاد دانشگاه تهران و دهها فقره سرقت مشابه اعتراف و عنوان کرد که سرقت خیابان ۱۶ آذر را به همراه یکی از دوستانش به نام پیام ۲۰ ساله انجام داده است. وی در اعترافاتش و در خصوص ضرب و جرح مالباخته نیز به کارآگاهان گفت :هرکس مقاومت می کرد ، او را می زدیم.

با شناسایی “پیام” به عنوان دومین متهم پرونده ، وی نیز به همراه یکی دیگر از اعضای گروه سارقین زورگیر به نام “بهنام . ب” ۱۹ ساله در داخل مخفیگاهشان واقع در منطقه خراسان ، دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها تعداد زیادی انواع گوشی های تلفن همراه و چندین قبضه انواع سلاح سرد کشف و توقیف شد .

با دستگیری متهمان پرونده و اعتراف صریح آنها به دهها فقره سرقتهای مشابه (زورگیری – کیف قاپی و سرقت گوشی تلفن همراه) در مناطق مختلف تهران از جمله در مناطق میدان ولی عصر ، تجریش ، ستارخان ، شریعتی و…، شناسایی و دعوت از سایر مالباختگان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

یکی از مالباختگان پس از حضور در پایگاه سوم و در حالیکه تصاویر تعقیب شدن خود از سوی متهمان را نیز به همراه داشت ، پس از شناسایی متهمان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : هشتم دی ماه هنگامی که از محل کارم واقع در خیابان شریعتی – خیابان ملک خارج و به خیابان سهروردی رفته بودم ، یک دستگاه موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ قرمز با دو سرنشین در نزدیکی من توقف کرد و ترک نشین آن پس از پیاده شدن از موتور ، به سمت من آمد. وی با تهدید قمه اقدام به زورگیری کرد و با ضربات قمه کاپشن مرا نیز پاره کرد و پس از سرقت دو دستگاه گوشی تلفن همراه و مبلغ ۵۰۰ هزار تومان وجه نقد ، به همراه همدستش به سرعت از محل متواری شدند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به دلایل و تصاویر به دست آمده از صحنه های سرقت ، شناسایی متهمان از سوی مالباختگان و همچنین اعترافات صریح متهمان به دهها فقره زورگیری در مناطق مختلف شهر تهران ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر سه متهم پرونده از سوی مقام قضایی صادر شده است. به همین خاطر از تمام مالباختگان و شکاتی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه کنند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=13502

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x