تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

همه باید ماهیت کثیف تکفیری‌ها را به جهان نشان دهند/ حضور حاشیه‌ای ایران در کنفرانس ژنو ۲ در شأن ما نیست

  • کد خبر : 13089
  • 21 دی 1392 - 7:06
همه باید ماهیت کثیف تکفیری‌ها را به جهان نشان دهند/ حضور حاشیه‌ای ایران در کنفرانس ژنو ۲ در شأن ما نیست

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: حضور حاشیه‌ای جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس ژنو ۲ در شأن ما نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر، “آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی” در نمازجمعه عبادی_ سیاسی امروز تهران گفت: شما بزرگان و نفس خودم را به تقوا توصیه می‌کنم.

وی افزود: اگر کسی احساس کند که ممکن است در زندگی به بن‌بست رسیده راه علاجش تقواست، تقوا راه را باز می‌کند و انسان را از بن‌بست نجات می‌دهد و اگر کسی مایل است عنایات ویژه پروردگار نصیبش گردد، راهش تقواست.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: موضوع، موضوع انسان است، انسان در ابعاد مختلف قابل بحث و بررسی است یک بحث این است که جایگاه انسان در این نظام هستی است، اگر انسان عظمت و کرامت خود را بشناسد این بهترین وسیله است که خود را از گناه حفظ کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: انسان هر سختی‌ را می‌تواند تحمل کند و حاضر است تحمل کند، اما حاضر نمی‌شود ارزش انسانیت را از دست بدهد، در بدو رسالت می‌دانید آیاتی که نازل شد بر پیامبر (ص) این بود “اقراء باسم ربک الذی خلق خلق الانسان من علق”، فشرده‌ای از برنامه رسول خدا در این آیات تبیین شده، بعد از توجه به اصل توحید انسان مطرح شده، انسانی که از خون بسته وجودش شروع شده اما به مقامی رسیده است که خداوند او را به علم و دانشش گرامی می‌دارد.

وی افزود: خداوند چیزهایی به انسان می‌آموزد که از طریق آن می‌توان به درجات عالی نائل آید، اولین سخن این است که جایگاه انسان در نظام هستی چیست؟ وقتی خدای متعال انسان را آفرید به فرشتگان اعلام کرد که من می‌خواهم خلیفه در زمین قرار دهم، خود این کلمه خلیفه جای بحث زیادی دارد، خلیفه جانشین خدا در زمین، یعنی کار خدایی کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: آدم به عنوان مثال انسانیت و انسان کامل مطرح است، این انسان کامل در زمین کار خدایی می‌کند؛ انبیاء معجزاتشان کار خدایی بود، عیسی‌بن مریم می‌گوید، من بیماری‌های سخت علاج را شفا می‌دهم و مرده‌ها را به اذن خدا زنده می‌کنم اما او نمی‌گوید خدا زنده می‌کند بلکه می‌گوید من به اجازه خدا مرده را زنده می‌کنم چراکه خداوند این اجازه را به من داده است.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: فرامینی که پیامبر اکرم (ص) به عنوان احکام الهی به مردم می‌دهد، آنچه را که پیامبر (ص) به مردم داده سنت‌های پیغمبر است، بنابراین در این امر باز می‌بینیم انسان مقامی کامل دارد و این عظمت منحصر است به آنان که به عنوان خلیف‌الله مطرح‌اند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: مناسبت‌های متعددی است که من به اهم آن‌ها اشاره می‌کنم؛ روز ۱۹ دی روز قیام مردم قم به واسطه اهانتی که به امام رضوان‌الله شد؛ این مردم انقلابی به جوش آمدند و خروشیدند و فریاد زدند و به خیابان‌ها ریختند، عده‌ای شهید شدند، مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم بیانات مفصلی ایراد کردند و بالاخره فرمودند وعده خدا قطعی است.

وی ادامه داد: اگر مومنین ایمان داشته باشند، ایمانی نافذ و اهل عمل صالح داشته باشند، بصیرت و مقاومت داشته باشند، قطعا پیروزند و اگر در مقطعی این پیروزی را ندیدند به دلیل این بود که بعضی از این‌ها آسیب دید.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی افزود: روز ۷ دی، روز کشف حجاب بود، این روز، روزی است که باید این مردم خاطره‌های دوران پهلوی پدر و پسر را فراموش نکنند که این جانیان چه کردند، چه روزهای سختی بر این ملت گذشت، حجاب را برداشتند، این یکی از اصول اساسی بود که برای ضربه زدن به اسلام پهلوی پدر اعمال کرد، من خردسال بودم یادم نمی‌رود صحنه‌های جانسوزی را که در همان دوران دیدم؛ پاسبان رژیم پهلوی حمله می‌کرد به زنی که چادر به سر داشت و چادر را می‌کشید و پاره می‌کرد، در یک بازارچه این حمله اتفاق افتاد و این خانم دست‌هایش را روی سر گذاشت و فورا رفت در کوچه‌ای خودش را پنهان کرد.

وی اظهار داشت: زنان پاکی بودند که سال‌ها به حمام نرفتند، چون در آن زمان حمام در منزل نبود و برای این که می‌ترسیدند مورد حمله قرار بگیرند، تنها بحث از حجاب نیست، حجاب تنها یکی از مواردی بود که آنها رویش انگشت گذاشتند تا چهره کشور اسلامی نباشد، به همین دلیل به لباس متحد الشکل توجه کرد، هدف اصلی این بود که مردم روحانی را کمتر ببیند و چهره روحانی و معمم کمتر به چشم بخورد این یک مسئله مهمی است که باید توجه شود چهره جامعه باید اسلامی باشد؛ چهره باید دینی باشد؛ حتی در روایات آمده اگر کسی گناهی مخفیانه انجام می‌دهد و شما نمی‌دانید حق تعرض ندارید و مسئول نیستید اما وقتی گناه را آشکار انجام داد شما همه مسئولید و هر کس باید به اندازه توانش گام بردارد.

آیت‌الله موحدی کرمانی تاکید کرد: روز ۷ دی روز یادآوری جنایات پهلوی پدر و پسر است، چه کشتاری چه انسان‌های پاکی در زندان‌ها در زیر شکنجه شهید شدند؛ بالاخره سخن دیگر ما در دعا می‌گوییم خدایا سعی مرا در چیزهایی قرار بده که موجب رضای توست، از این روشن‌تر در جمله دیگر می‌گوییم خدایا به من توفیق بده به کارهایی بپردازم که فردا در قیامت از من سوال می‌کنی که چرا این کارها را انجام ندادی؟ در انتخاب عبادت هم باید ما سعی کنیم، هر عبادتی که خدا را بیشتر راضی می‌کند انتخاب کنیم. اگر می‌خواهید صدقه بدهید روایات می‌گوید اگر خویشاوندت فقیر است اول به او بده و نیاز او را تامین کن. حتی در فطره مستحب است اول به خویشاوند و همسایه و بعد از آن فقرای عامه انجام دهیم انتخاب مهم است.

خطیب نماز جمعه امروز تهران تاکید کرد: صلحه رحم واجب است اما عمره مستحب است باید این‌ها را دقت کرد.

وی افزود: جنایاتی که تکفیری‌ها کردند، قابل احصاء نیست، این جانیان کجا بودند؟ این‌ها از کی رشد کردند و متاسفانه دارند رشد می‌کنند؟ تبلیغات مسموم روی مغز این‌ها اثر گذاشته و از این‌ها انتحاری به وجود آورده مسلمین را می‌کشند تا به تصور خودشان به بهشت بروند؛

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: رسوایی این قدر زیاد شده که پوتین هم به شورای امنیت یا سازمان ملل پیشنهاد می‌کند که عربستان را در لیست تروریست‌ها قرار بدهید؛ این‌ها کنار خانه خدا به عنوان خادم الحرمین چه جنایاتی می‌کنند، چه وحشتی در دل مسلمین به وجود آورده‌اند.

وی تصریح کرد: مطلب دیگر در مورد مذاکرات هیئت ایرانی با ۱+۵ است؛ مردم بالاخره دغدغه‌هایی دارند، این دغدغه‌ها به‌جا یا بی‌جاست من نه می‌توان قضاوت کنم و نه در مقام قضاوت هستم.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: سوالاتی است، آیا ارزش‌های انقلاب در این مذاکرات حفظ می‌شود؟ آیا عزت اسلامی به طور کامل مورد توجه قرار می‌گیرد؟ چقدر امتیاز گرفتیم و چقدر امتیاز دادیم؟ باید دقت شود و محاسبه کرد؛ آیا در به کارگیری وا‍ژه‌ها و کلمات در این توافق دقت لازم شده که کاملا شفاف باشد بعضی از این کلمات دو پهلو یا چند پهلوست؛ مثلا وا‍ژه دستیابی یا دسترسی؛ هر کدام معنای خاص خود را دارد، بالاخره این آمریکای غدار که شیطان بزرگ است در این امر هم شیطان بزرگ است و غیر از عداوت و دشمنی با اسلام کار دیگری ندارد، او دشمن است، باید دقت شود مبادا چیزی در این زمینه دستاویز کند و بالاخره زحمات هیئت ایرانی آسیب ببیند.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند: گول لبخندها را نخورید، حواستان جمع باشد، دشمن، دشمن است، همین جا لازم می‌دانم از هیئت ایرانی تشکر کنم که وقتی وزیر خارجه آمریکا گفت ما به کمک ایران نیاز داریم، منتهی ایران می‌تواند در کنار اجلاس و حاشیه آن حضور پیدا کند و ما از او بهره مند شویم، هیئت ایرانی، وزیر خارجه رسما فرمودند این با عزت اسلام نمی‌خواند، ما حاضریم هر نوع کمکی بکنیم و بالاخره مردم سوریه تصمیم را بگیرند اما این که ما در اجلاس ژنو ۲ شرکت نکنیم بلکه در حاشیه باشیم این در شأن ایرانی اسلامی و این عزت نیست، من این را هم به هیئت ایرانی تبریک می‌گویم، اما این را هم بگویم که بالاخره این دغدغه‌ها است اما خوشبختانه مردم ما این متشابهات را به محکمات ارجاع می‌دهند، اگر در یک موردی نمی‌دانند وضع چگونه است این متشابهی است و قرآن می‌گوید آن را به محکمات ارجاع دهید، مردم ما هم به محکمات ارجاع می دهند، محکمات بیانات قاطع مقام معظم رهبری است.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: مقام معظم رهبری هم هیئت ایرانی را تایید فرمودند، ما هم به همین دلیل تایید می‌کنیم.
وی تاکید کرد: مسئله سوریه از مسائل جانسوز است، خیلی گرفتار شدند، تکفیری‌ها خیلی جنایت می‌کنند، بالاخره ارتش سوریه موفق شده، پیشرفت کرده، از تکفیری‌ها عده زیادی را نابود کرده و امیدوار هستیم خداوند این عزیزان را به مرحله نهایی برساند؛ همین طور عراق؛ گرفتار این تکفیری‌های جنایتکار شده جنایت می‌کنند، مغزهای این‌ها را شستشو دادند، من همین جا عرض می‌کنم که همه ما، روحانیت، مغزهای متفکر، انسان‌هایی که زمینه سخنرانی دارند و ابرازنظر می‌کنند، رادیو و تلویزیون، اینترنت، همه و همه باید سعی کنند ماهیت کثیف تکفیری‌ها را به دنیا نشان دهند که این‌ها بفهمند که دارند چه جنایتی می‌کنند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی افزود: الحمدالله عشایر عراقی به کمک دولت آمدند و این نقش موثری دارد، خداوند آنها را تایید کند، خوشبختانه در بین تکفیری‌ها و تروریست‌ها هم کاملا اختلاف نظر وجود دارند، به جان هم افتاده‌اند و دارند یکدیگر را می‌کشند؛ خدایا به حرمت امام زمان همه آنها را نابود کن.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان خاطرنشان کرد: کلمه دیگری هم در تذکر به دولت دارم و آن اینکه به نظر من بعد از آنکه سه کارت زرد سه وزیر گرفتند، دیگر کافی است، دیگر سهمشان را گرفته‌اند سعی بکنند بیشتر دیگر گرفتار چنین مسائلی نشوند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=13089

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x