تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
0

چراغ سبز مجلس به “وزارت بهداشت”/ نمایندگان برای حل مشکلات “حوزه سلامت” بسیج می‌شوند

  • کد خبر : 13036
  • 20 دی 1392 - 13:16
چراغ سبز مجلس به “وزارت بهداشت”/ نمایندگان برای حل مشکلات “حوزه سلامت” بسیج می‌شوند

وزیر بهداشت و درمان در جلسه غیر علنی در مجلس آمارهایی واقعی از مشکلات این حوزه ارائه کردند و خواستار مساعدت نمایندگان در جهت رفع مشکلات این حوزه شدند.

کمال مهر:دکتر شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  اظهار داشت: وزیر بهداشت و درمان آمارهای واقعی و تکان دهنده‌ای از شرایط بهداشت و درمان کشور ارائه کردند که به شدت نگران کننده بود و نظر نمایندگان را در جهت رفع مشکلات این حوزه جلب نمود. 
 
وی افزود: در چنین شرایطی مجلس به دنبال تامین منابع مناسب و جدید در جهت رفع مشکلات این حوزه است چرا که بیش از هرچیز نبود “اعتبارات” و مدیریت صحیح این حوزه را در تنگنا قرار داده است.
 
*ضرورت ایجاد رایزنی صحیح برای رفع مشکلات سلامت
وی افزود: پیش بینی می‌کنیم جلسات خوبی با کمسیون تلفیق و مسئولین مرتبط با حوزه سلامت داشته باشیم و چالش‌های این حوزه را در سایه یک رایزنی صحیح و کار‌شناسی شناسایی و مرتفع سازیم.
وی تصریح کرد: نمایندگان به یک اجماع رسیده‌اند در یک بسیج همگانی سعی کنیم در جهت رفع کمبود منابع مالی این حوزه گام برداریم.
 تمام ارگان‌ها باید به فکر تامین منابع حوزه سلامت باشند
دکتر شهلا میرگلوبیات عضو کمیسیون بهداشت و درمان در این باره افزود: آمارهای “وزیر بهداشت” در خصوص رشد بیماری‌های واگیر دار همچون “ایدز” و حتی بیماری‌های غیر واگیر به ما نشان می‌دهد باید به شدت بر آموزش و فرهنگ سازی در زمینه مسائل بهداشتی و درمانی تمرکز کنیم و در این زمینه نمایندگان و اعضای کمیسیون در تلاشند برنامه‌های منسجم و هدفمندی را با سازمان‌های ذیربط داشته باشند تا بتوان از بارمالی ناشی از فقر مسائل فرهنگی در این حوزه جلوگیری کرد.
 حوزه سلامت نیازمند تامین منابع مالی جدید است
وی گفت: مجلس جلسات تخصصی با کمیسیون تلفیق خواهد داشت و منابع مالی جدیدی همچون عوارض محصولات مضر مثل “سیگار” و “مالیات از بیمه‌ها” را به این حوزه اختصاص دهند تا بتوان کمی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان را رفع نمود.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=13036

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x