تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

جایی برای عقب‌نشینی در مذاکرات نیست/در بخش سلاح‌های مقابله با آمریکا در اوج توان هستیم

  • کد خبر : 12565
  • 18 دی 1392 - 19:14
جایی برای عقب‌نشینی در مذاکرات نیست/در بخش سلاح‌های مقابله با آمریکا در اوج توان هستیم

وزیر دفاع با بیان اینکه در بخش سلاح‌های مقابله با آمریکا در اوج توان هستیم،‌ گفت: امروز ملت ما در سایه ارتباط قوی ایمانی مردم با رهبری و اعتقاد دینی مکتب اسلام و تشیع سرخ علوی در همه حوزه‌ها از جمله حوزه دفاعی مقتدر است.

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی کمال مهر سردار حسین دهقان در مراسم گرامی‌داشت سردار شهید احمد کاظمی و حسان القیس از فرماندهان جهادی حزب الله لبنان که در حسینیه حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شد با اشاره به شکل گیری حزب الله لبنان پس از تهاجم سال ۱۹۸۲ رژیم صهیونیستی و نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: به سرعت ظرفیت انقلابی و روحیه حق‌طلبی و حق خواهی و نفی نظام سلطه در درون جامعه حزب اللهی لبنان نشان داده شد.

وی افزود: تصویر لبنان به صحنه تمام نما به مانند دوران دفاع مقدس ایران شکل گرفت.

سردار دهقان تصریح کرد: همان طور که در دوران دفاع مقدس در قالب سرداران بزرگی مانند سردار کاظمی این حماسه‌ها دیده شد اراده مردم لبنان نیز در قالب حزب الله و افرادی مانند سید عباس موسوی و سیدحسن نصرالله عینیت پیدا کرد و امروز همان نگاه و باورها در آن‌جا ادامه پیدا می‌کند.

وزیر دفاع گفت: حاج حسان مسئول دفتر ما در لبنان بود و فردی خستگی‌ناپذیر با خدمت خالصانه و عمق فهم و دانش سیاسی و تقید دینی است و عمق پشت پا زدن به مسائل دنیوی و اعتقاد به امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای در جنبه‌های فکری و عملی کسان قابل دیدن بود.

سردار دهقان افزود: روزها و هفته‌ها پشت سر هم خستگی‌ناپذیری حاج حسان را پشت سرمی‌گذاشت و اساسا اطمینان کامل روحی و قلبی و ایمان به خدا و نصرت خدا برای انجام هر کاری داشت.

وی اظهار داشت: در آخرین سفر حاج حسان به ایران فرزندش در جنگ ۳۳ روزه به شهادت رسید و به شوخی به ما می‌گفت که من هم اباشهید شدم.

وزیر دفاع تصریح کرد: حاج حسان یکی از سربازان امام(ره) بود که در دامان انقلاب اسلامی تربیت یافت و در مقاومت اسلامی لبنان به مقام بزرگ شهادت رسید و برهمه ما است که پاسدار خون این شهدا باشیم.

وزیر دفاع گفت: سردار کاظمی نیز قبل از انقلاب در همان جغرافیا آموزش نظامی دیده بود و از روزهای اول در جبهه‌های جنگ حضور یافت و بعد از جنگ منشا تحولات بنیادین در نیروی زمینی و هوایی سپاه و همه جنبه‌های مسئولیتی خود می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به عظمت بینش سردار کاظمی باید بپذیریم وجود چنین عزیزانی در زمان حیات و بعد از شهادت سرمایه عظیمی برای ملت ما است.

سردار دهقان در پاسخ به ابهامات برخی  افراد گفت: در جایی گفته شد آمریکا از چنان قدرتی برخوردار است که قادر است نظام دفاعی ما را به ترفت‌العینی از کار بیندازد اما باید بگوییم امروز ملت ما نماد عینی شعار ما می‌توانیم است.

وی افزود: ملت ما هیمنه پوشالی نظام سلطه را با تمام توان در هم شکسته و ناتوان کرده و این گونه نیست که اگر آمریکا جرات کاری ندارد، ناشی از محبت و دلسوزی‌ست بلکه دال بر ناتوانی آن‌ها مبنی بر هر اقدامی است.

وزیر دفاع گفت: ملت ما این درس را داده که هشت سال با دست خالی روبه روی دنیا می‌ایستد و با توانمندی ذاتی و توکل به خدا و اعتماد الهی این کارنامه را داشته است.

سردار دهقان اظهار داشت: در دنیا نیز نظام ما به یک نظام الهام بخش برای همه انسان‌هایی که خواستار عدالت خواهی و حق طلبی هستند شده و امروز انوار قدسی انقلاب ما و روحیه شهیدان حتی کشورهای غیراسلامی را درنوردیده و در اصل هیمنه نظام سلطه در جهان را شکسته و در همه جا به چالش کشیده است.

وزیر دفاع تصریح کرد: ملت ما در سایه روحیه شهادت طلبی و مقاومت و ایستادگی و پافشاری برآرمان‌های خود و تقید تمام عیار به اهداف عالیه خود می‌داند که تا این پیوستگی وجود دارد در اوج اقتدار است.

سردار دهقان گفت: یک زمانی در همین لبنان هر زمانی که اسرائیل اراده می‌کرد به پایگاه‌های هوایی لبنان تجاوز می‌کرد و از صحنه خارج می‌شد بدون این که هیچ آسیبی ببیند.

وی افزود: هیچ گاه کشورهای عربی تصور نمی‌کردند بتوانند در مقابل ارتش اسرائیل مقاومت کنند اما امروز اسرائیل همواره این نگرانی را دارد که اگر یک جنگ ۳۳ روزه دیگر به وجود آید چه فضایی خواهد بود و این ناشی از دستاوردهای انقلاب ما است.

وزیر دفاع اظهار داشت: امروز ملت ما در سایه ارتباط قوی ایمانی مردم با رهبری و اعتقاد دینی مکتب اسلام و تشیع سرخ علوی در همه حوزه‌ها از جمله حوزه دفاعی مقتدر است.

وی افزود: ملت ما نیازی به سلاح هسته‌ای ندارد اما در بخش سلاح‌هایی که بتواند در برابر آمریکا ایستادگی کند ما در اوج توان از لحاظ کمی و کیفی هستیم.

سردار دهقان گفت: امروز ملت ما در این حد است که می‌تواند در یک طرف میز بنشیند و سردمداران جهانی در طرف دیگر میز و بر سر موضوع هسته‌ای مذاکره کنند.

وزیر دفاع افزود: به دلیل پیوندی که نظام ما با متن جامعه دارد و اقتدار و از موضع قدرت و عزت برخوردار است اهداف و آرمانهای ملت را دنبال و به این موضوع افتخار می‌کند.

سردار دهقان تصریح کرد: این طور نبوده که ما در مذاکرات دست پایین را داشته باشیم یا طرف مقابل مطالب را دیکته کند یا ما پذیرای نظرات آن‌ها باشیم.

وی گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند ما در مبارزه جدی با نظام سلطه با استقامت و پایداری و روحیه عظیم جهادی در جامعه حتما پیروز میدان خواهیم بود.

وی افزود: این مذاکرات تامین کننده منافع ملی ما خواهد بود و یقیننا هیچ جایی برای عقب نشینی نیست بلکه تثبیت حقوق خودمان را در حق هسته‌ای دنبال خواهیم کرد و به مواجهه با دشمنان و بدخواهانی که نمی‌خواهند کشور ما اقتدار خود را حفظ کند خواهیم پرداخت و انقلاب اسلامی این نقش را برای بشریت ادامه می‌دهد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=12565

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x