تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

فراخوان قتل مسلمانان در اروپا صادر شد/ پرونده موسوی ‌و کروبی در مرحله رسیدگی/ خواننده مشهور آمریکایی مسلمان شد

  • کد خبر : 12562
  • 18 دی 1392 - 19:11
فراخوان قتل مسلمانان در اروپا صادر شد/ پرونده موسوی ‌و کروبی در مرحله رسیدگی/ خواننده مشهور آمریکایی مسلمان شد

خواننده مشهور آمریکایی مسلمان شد، سالم‌ترین شهرهای جهان کدامند، “حجاب” انتخابی برای فاصله از ایده‌آل‌های‌ غربی، فراخوان قتل مسلمانان در اروپا صادر شد، دو هفت‌تیرکشی در فاصله ۳۳ سال، پرونده موسوی ‌و کروبی در مرحله رسیدگی و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری چهارشنبه‌ (۱۸ دی) است.

 

 

 

به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر؛ هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی هر روز که در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

پرونده موسوی ‌و کروبی در مرحله رسیدگی

“محمدجواد لاریجانی” دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌ قضاییه از قرار داشتن پرونده موسوی و کروبی در مرحله قضایی خبر داد و در عین حال تاکید کرد که اطاله دادرسی پرونده این افراد از باب تسامح، به دلیل سوابق خوب‌شان در جمهوری اسلامی است.

لاریجانی در گفتگو با ایسنا، درباره اظهارنظر رییس هیات پارلمانی اروپایی به نقل از وی مبنی بر این‌که پرونده موسوی و کروبی در مرحله رسیدگی قضایی است، اظهار داشت: طبیعتا مساله حصر افراد مساله‌ای است که جهات تامینی و قضایی دارد و بدون تایید و روند قضایی هیچ کس از هیچ حقی محروم نمی‌شود. در هر صورت این چیزی است که در اختیار قوه قضائیه است و مسوولان قضایی در زمان خودش اطلاع‌رسانی مناسبی را انجام خواهند داد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌قضاییه همچنین در مورد وضعیت پرونده‌ای که به عنوان زمین‌خواری به وی نسبت داده می‌شود، گفت: این اصطلاح حقوقی نیست، منتهی در زمان آقای احمدی‌نژاد ایشان شکایتی را مطرح کردند راجع به مزرعه‌ای که در جنوب تهران حدود ۲۵ سال است آن را دارم. من به داشتن مزرعه افتخار می‌کنم چون کاشتن و داشتن کار خوب و متشخصی است و همانند هر شهروندی، اگر شکایتی از ما شود در دادگاه شرکت و از خودمان دفاع می‌کنیم و در نهایت هر نظری که دادگاه بدهد قبول می‌کنیم.

دو هفت‌تیرکشی در فاصله ۳۳ سال

عصر ایران نوشت: ماجرای دست به سلاح بردن نوه امام (سیدحسین خمینی) در سال ۱۳۵۹ و واکنش امام به ماجراست که مقایسه برخورد امام با برخوردی که مدعیان پیروی از امام می‌کنند، می‌تواند نشان دهد که آقایان تا چه اندازه در ادعای خود صداقت دارند.

روزنامه جمهوری اسلامی در تاریخ دهم شهریور ماه سال ۷۸ در صفحه ۱۳ خود به نقل از “سید حمید روحانی” می‌نویسد:  “در سال ۵۹ آقای “سید حسین خمینی” که نوه امام بود، در زمانی که اختلافات بین “بنی صدر” و “شهید رجایی” تشدید شده بود، آقای سید حسین خمینی می‌رود در مشهد به نفع بنی صدر سخنرانی می‌کند. مردم به او حمله می‌آورند و می‌خواستند سید حسین خمینی را بزنند و ایشان که مسلح بوده، سلاح کمری داشته، دست به سلاح کمری‌اش می‌برد، بچه‌های کمیته جلوی او را می‌گیرند و می‌برندش در یک اتاق دیگر.

از همانجا مسئولین کمیته تماس می‌گیرند با دفتر امام. پیغام به امام داده می‌شود که آقای سید حسین خمینی نوه شما در مشهد از بنی صدر دفاع کرده مردم به او هجوم آوردند دست به اسلحه برده ما چه کار کنیم. امام به مرحوم آیت‌الله اشراقی می‌فرمایند که به مسئولین کمیته مشهد پیغام دهید که سید حسین خمینی تحت‌الحفظ به تهران اعزام شود و اگر دست به سلاحش برد او را با تیر بزنند.

آقای اشراقی به دفتر می‌آید و از طریق آقای رحمانی که بعدها نماینده امام در نیروی انتظامی شدند، از طریق ایشان به بچه‌های کمیته پیغام می‌دهند. ولی بخش دوم پیام امام را آقای اشراقی نمی‌دهد. وقتی ایشان پیش امام بر می‌گردد امام می‌پرسد شما دستور من را کامل ابلاغ کردی؟ آقای اشراقی که نمی‌توانسته دروغ بگوید می‌گوید نه من قسمت دومش را نگفتم. امام به آقای اشراقی می‌فرمایند بر ‌می‌گردی مجدد تلفن می‌زنی و هر دو قسمت پیام من را می‌دهید. سید حسین خمینی تحت‌الحفظ به تهران اعزام شود و اگر دست به سلاحش زد با تیر او را بزنید”.

حال ببینید امام با نوه خود که فقط دست به سلاح برده و شلیک نکرده چگونه با قاطعیت و بی‌تعارف برخورد کرد و مدعیان پیروی از امام که شبانه به سمت خودروی مردم تیر می‌زنند، چگونه؟!

ابلاغیه‌ای درباره توقیف “یالثارات” دریافت نکرده‌ایم

“عبدالحمید محتشم” مدیرمسئول نشریه باسابقه یالثارات الحسین، درباره علت توقیف این نشریه از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات اظهار داشت: علت توقیف نشریه تاکنون به ما گفته نشده است اما قبلاً تذکری درخصوص رویکرد فرهنگی نشریه به ما داده شده بود چرا که یالثارات به عملکرد دولت انتقاد داشت.

محتشم در گفتگو با فارس افزود: این درحالی است که ما درخصوص توقیف اخیر هفته نامه، ابلاغیه‌ای دریافت نکردیم و از این رو نشریه امروز منتشر شده است. به دولت یازدهم اشکالات زیادی به ویژه در حوزه فرهنگ و رسانه‌ها وارد است.

راز حقیقی معاملات میلیاردر دستگیر شده برملا شد

بابک زنجانی همواره خودش از خودش روایت کرده است. تدبیر برای اینکه روایت جدیدی از زنجانی داشته باشد با یکی از نزدیکان زنجانی که مدت‌ها از دستیاران  بسیار نزدیک زنجانی بوده گفتگو کرده که روایتی تازه از این میلیاردر به زبان می‌آورد که با روایت خود زنجانی از خودش تفاوت‌های زیادی دارد. این فرد در نهایت حاضر نشد نامش فاش شود حالا یا از ترس نان یا از ترس جان.

– زنجانی این همه پول را از کجا آورده است؟

ـ  در طی تمام این سال‌ها از یک شگرد همیشگی استفاده کرده است ولی این بار به واسطه نوع ارتباطی که با مقامات دوره آقای احمدی‌نژاد و مجموعه عمرانی “ق” برقرار کرده بود توانست پول‌ها را در حساب خودش نگه دارد و از چرخش پولی که ایجاد می‌کرد منافعی برای خودش به وجود بیاورد.

– همین شگرد را توضیح بدهید؟ یکی از مهم‌ترین کارهایی که از بابک زنجانی یک میلیاردر ساخت، انتقال و جابه‌جایی پول بود.  تکنیک جابه‌جایی وی هم این بود که مجموعه‌ای را تحت عنوان First investment Islamic bank  در مالزی خریداری کرد که  این بانک در اصل یک مجموعه شرکتی off shore کوچک در مالزی بود و در یک ساختمان بسیار کوچک اداره می‌شد. جالب است بدانید زنجانی تجهیزات “سوئیفت” آن مجموعه را داخل دفتر ایران‌شان قرار دادند.

-دفترشان در کجاست؟ چه کاری در این دفتر انجام می‌شد؟ در خیابان آزادی است. عملا کار نقل و انتقال پولی را که قرار بود در بانک و از داخل مالزی انجام شود از طریق مجموعه تحت نظارت وی در خیابان آزادی انجام می‌شد. در این سیستمی که در داخل ایران درست کرده بود کارت‌هایی را تحت عنوانibn 2 Ibn   صادر کرده بودند و این‌ها را به بانک‌های داخلی می‌فروختند. با صدور این کارت‌ها یک شبکه بدون امنیت برای نقل و انتقال پول ایجاد کرد. در این شبکه برای هر انتقال  هفت دهم درصد کارمزد می‌گرفتند وعملا چون انتقال پول در شبکه خودشان و با سیستم داخلی خودشان انجام می‌شد به ازای هر بازگشتی که حواله‌های بانکی می‌خورد دوباره هفت دهم در صدشان را می‌گرفتند.

به طور مثال اگر یک میلیون دلار را جا به جا می‌کردند بر اساس توافقی که با سیستم بانکی داشتند هفت هزار دلار پول دریافت می‌کردند و زمان رسیدن پول به مجموعه بانکی را سه  روز اعلام می‌کردند ولی این پول بعد از ۱۰ روز برگشت می‌خورد و باید یکبار دیگر حواله می‌شد و دوباره ۱۰ روز طول می‌کشید و دوباره برگشت می‌خورد.
-این کار را برای چه بانک‌هایی انجام می‌داد؟ برای بانک‌های مختلفی از جمه بانک “م” و بانک “ا” که قبلا موسسه مالی اعتباری بوده اما الان بانک است. البته این بانک‌ها تخلفی نمی‌کردند و تنها فرایند عادی کارشان را طی می‌کردند.

-به جای پول تسهیلات و امکانات دیگری هم از بانک‌ها می‌گرفت؟ بله،  نمونه معروفش همین  پروژه ایران زمین یا بازارچه قدیم شهرک غرب است که به جای کمیسیونی است که از یک بانک “ا” که قبلا موسسه مالی اعتباری برای جابه‌جایی‌های پول دریافت کرده است.

-صرافی‌ها چطور ؟ این تکنیک را از مجموعه صرافی‌های متعددی که در کشور وجود دارد شروع کرد. صرافی‌ها هیچ وقت دل خوشی از زنجانی نداشتند زیرا در بین صرافی‌ها شهره خاص و عام بود، پول‌هایی که “بابک” جابه‌جا می‌کند با زمان‌های  طولانی که بعضی اوقات به ۴۵ روز هم می‌رسید، منتقل می‌شود.

-با پولی که در این فاصله در مجموعه‌اش در گردش بود چه کار می‌کرد؟ در این ۴۵ روز پول در سیستم بانکی بابک زنجانی گردش داشت و در این فاصله به عنوان پشتوانه مالی خودش قرار می‌داد و در بانک‌ها “ال سی” باز می‌کرد و این را به عنوان “asset” برای “RMA” بین بانکی استفاده می‌کرد و از آن بهره می‌برد. از این پشتوانه‌ها استفاده کرد و با مجموعه عمرانی “ق” برای جا به‌جایی پول وارد مذاکره شد.

– جابه‌جایی برای چه کاری؟ جابه‌جایی پول‌های که مجموعه عمرانی “ق” برای خرید‌های خارجی خود از جمله خرید جرثقیل‌های سنگین و لایه روب و بحث‌هایی از این دست احتیاج داشت و خرید این تجهیزات را از طریق بانک‌های خارجی انجام می‌داد.

-برای این مورد از چه روشی استفاده می‌کرد؟ شیوه کار به این ترتیب بود که پول از مجموعه بانک مرکزی به حساب وی در هالک بانک ترکیه، میر بانک روسیه و یا کنلون چین ورود پیدا می‌کرد و زنجانی آن پول را از طریق first investment Islamic bank  می‌چرخاند و به بانک‌های دیگر دنیا منتقل می‌کرد و خریدها را انجام می‌داد.

-برای این کارها سهمیه ارزی هم داشت؟ سهمیه ارزی که تا  قبل از بهمن ۹۱ استفاده می کرد، عملا با ثبت سفارش و سفارش‌هایی که بانک‌ها به وی می‌دادند انجام می‌شد و این پول عمدتا در کانال درستش مصرف می‌شد. اما بعد ازآن دوره این پول در کانال درستش مصرف نشد.

-چه کانال نادرستی؟ یک بخش برای خرید کالاهای مورد نیاز و سفارش شده داخل مصرف می‌شد و ما بقی به کانال‌های دیگر برده می‌شد که در آن کانال‌ها تفاوت قیمت ارز هر چه قدر بیشتر می‌شد ما به‌التفاوت سود ریالی که برای زنجانی باقی می‌ماند رقم قابل توجهی بود. این کار در بهمن  ۹۰ به اوج خودش رسید در حالی که وی دلار دولتی را با رقم ۱۰۰۰ تومان می‌خرید و همان دلار را در بازار آزاد با ۲۴۰۰ تومان می‌فروخت که این رقم با روند صعودی که داشت تا ۳۰۰۰ تومان هم رسید و زنجانی از این مابه‌التفاوت نهایت استفاده را می‌کرد.

فراخوان قتل مسلمانان در اروپا صادر شد!

گروه‌های راست‌گرای افراطی اروپا با راه‌اندازی صفحه‌ای در شبکه اجتماعی فیسبوک با عنوان “مقابله با اسلامی‌سازی اروپا”، شهروندان اروپایی را به قتل مسلمانان دعوت کردند! این گروه اسلام‌ستیز ضمن قرار دادن اخبار مربوط به کشتار مسلمانان در نقاط مختلف جهان به‌ویژه آفریقای مرکزی، از شهروندان اروپا خواستند تا از افراط‌گرایان مسیحی که در حال کشتار پیروان اسلام هستند، الگو بگیرند و هرجا که فردی با مشخصات اسلامی یافتند به قتل برسانند!

به گزارش جام، این صفحه اینترنتی در حال حاضر توسط ۹ هزار نفر از حامیان گروه‌های نژادپرست مورد بازدید قرار گرفته است و علی‌رغم اینکه گروه‌های اسلامی محتوای نژادپرستانه این صفحه را به فیسبوک گزارش داده‌اند، هنوز هیچ اقدامی برای حذف یا تعطیلی آن نشده است. در این صفحه علاوه بر توهین به مقدسات اسلامی و مسلمانان، حامیان گروه‌های اسلام‌ستیز از روش‌های اخراج پیروان اسلام از اروپا سخن می‌گویند و درباره قتل آنان گفت‌وگو می‌کنند.

برگزاری انتخابات پارلمانی کره شمالی زیر نگاه ناظران

مقام‌های کره شمالی امروز – چهارشنبه – از برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در تاریخ نهم ماه مارس خبر دادن که این انتخابات نخستین انتخابات در کره شمالی از زمان روی کار آمدن “کیم جونگ اون” رهبر جدید این کشور است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، معمولا نتیجه انتخابات کره شمالی چندان غیرقابل پیش‌بینی و غافلگیرکننده نیست ولی با توجه به تحولات اخیر این کشور به ویژه پس از اعدام شوهر عمه رهبر کره شمالی، ناظران انتخابات این کشور را به دقت دنبال می‌کنند. در آخرین انتخابات کره شمالی که پنج سال پیش برگزار شد، برای هر یک از ۶۸۷ کرسی پارلمانی تنها یک نفر نامزد شده بود.

قبای سفید بر شانه “هرات”

فارس نوشت: بارش اولین برف زمستانی در شهر هرات چهره‌ای زمستانی به این شهر بخشیده است که تصاویری از چهره زمستانی هرات در ادامه آمده است.

 

 

خواننده مشهور آمریکایی مسلمان شد

“جنیفر گروت”، خواننده زن آمریکایی اجرای زیبای اشعار کلاسیک عربی مشهور شده است به دین اسلام مشرف شد. فیلم اسلام آوردن این خواننده ۲۳ ساله در یوتوب منتشر شده است. دراین ویدئو، جنیرفر “شهادتین” را ادا کرد و رسما مسلمان شد.

به گزارش شبستان، این خواننده آمریکایی چند ماه است که برای تحصیل در رشته زبان عربی در مراکش به سر می‌برد و شواهد حاکی از آن سات که علاقه جنیفر به زبان عربی و خواندن متن‌های عربی او را به کتاب آسمانی قرآن که به این زبان نازل شده علاقه‌مند کرده است. هنوز از اظهارات جنیفر در مورد انگیزه‌های مسلمان شدنش خبری دریافت نشده است.

هدیه وزیر صنعت به جک استراو

عصر ایران نوشت: اعضای هیأت پارلمانی انگلیس عصر سه شنبه با نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار و گفتگو کردند.


سالم‌ترین شهرهای جهان کدامند؟

در میان فهرست‌های متعددی که توسط رسانه‌ها و مراکز مختلف در مورد سالم‌ترین شهرها و کشورهای جهان منتشر شده، پنج شهر که سابقه سرمایه‌گذاری در بخش‌های تضمین کننده سلامت شهروندان را در دستورکار خود قرار داده‌اند تقریبا در تمام این فهرست‌ها به چشم می‌خورند.

به گزارش پارسینه، آمار نشان می‌دهد که مردم “سنگاپور” پایین‌ترین نرخ مرگ و میر در نوزادان و بالاترین نرخ امید به زندگی یعنی ۸۴.۰۷ سال را تجربه کرده‌اند. در این شهر که جزو دارنده‌های کارآمدترین سیستم‌های خدمات درمانی در سراسر جهان است، بیش از ۸۰ درصد ساکنان آن از خدمات بهداشت عمومی استفاده می‌کنند. در مجموع سنگاپور یکی از پاک‌ترین شهرهای جهان به حساب می‌آید.

“توکیو” که یکی از کارآمدترین سیستم‌های حمل و نقل عمومی در جهان را داراست، روزانه حدود سه میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند و میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در توکیو نسبت به دیگر شهرهای آسیایی کمتر است. همچنین میزان امید به زندگی در میان ساکنان این شهر ۸۴.۱۹ سال است که از عوامل متعددی همچون سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت عمومی، تقویت روابط خانوادگی و رژیم غذایی حاوی برنج، ماهی تازه و سبزیجات ناشی می‌شود.

“پرت” این شهر یکی از سالم‌ترین شهرهای استرالیا برای زنان به حساب می‌آید. همچنین طبق گزارش واحد اطلاعات اقتصادی (EIU)، شهر پرت جزء ۱۰ شهر اولی است که بهترین شرایط برای زندگی کردن را داراست زیرا از پنج معیار اصلی شامل ثبات، خدمات درمانی، تحصیل، زیرساخت مناسب و بالاخره فرهنگ و محیط زیست مطلوب بهره‌مند است.

“کپنهاگ” پایتخت دانمارک به دلیل توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری و کاهش میزان انتشار گاز CO2 طی دهه گذشته یکی از سالم‌ترین شهرهای جهان نام گرفته‌است. از سال ۲۰۰۵ میلادی میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در این شهر ۲۰ درصد کاهش یافته‌ است.

“شاهزاده‌نشین موناکو” کشور کوچکی است اما عنوان متراکم‌ترین کشور جهان از نظر میزان پراکندگی جمعیت را به خود اختصاص داده و نرخ طول عمر در این شاهزاده‌نشین در بالاترین میزان یعنی ۸۹.۶ سال است. مقامات داخلی موناکو در جهت پاکسازی هوای آن اقدامات متعددی را از جمله اختصاص خودروهای برقی کوچک برای مقامات محلی به منظور بالا بردن کیفیت هوای آن در نظر گرفته‌اند.

کوچکترین تروریست‌های دنیا

دیروز پلیس افغانستان از دستگیری یک دختر بچه حدودا هشت ساله به نام اسپوژمی خبر داد که با کمربند انفجاری در خیابان‌ها پرسه می‌زد که نمی‌دانست دقیقا چه چیزی را با خود حمل می‌کند و وقتی در ایستگاه بازرسی پلیس دستگیر شد، تنها چند جمله گفت: “من از نامادری‌ام خسته شده بودم. برادرم گفت این جلیقه را بپوش و به ایستگاه پلیس برو. برادرم فرار کرد و پلیس من را گرفت”.

به گزارش مهر، با این حال این دختر اولین قربانی سیاست‌های تروریستی طالبان نیست. به جز کودکان ۸ تا ۱۰ ساله‌ای که در عملیات انتحاری کشته شده‌اند، ۲۲۴ کودک افغان دیگر مشابه اسپوژمی در زندان‌های هلمند و غزنین بازداشت هستند که به خاطر تلاش برای انجام حملات انتحاری دستگیر شده‌اند. معروف‌ترین تروریست کوچک دنیا پیش از اسپوژمی، عبدالله ۱۱ ساله بود که اصلیتش به پیشاور پاکستان می‌رسید اما در عملیات تروریستی طالبان فعالیت می‌کرد.

عبدالله با کلاشینکف محبوبش، در حالی که جلیقه گشادی به تن داشت در کوهستان قدم می‌زد و دنبال سوژه می‌گشت. بعدتر، او در حالی که جلیقه انفجاری به تن داشت دستگیر و به یکی از زندان‌های امنیتی افغانستان فرستاده شد. او به پیشنهاد پسر عمویش که هم مدرسه‌ای‌اش بود به دسته طالبان راه پیدا کرد و در نهایت، در سال ۲۰۰۹ دستگیر شد.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر از گروه طالبان خواست تا استفاده از کودکان در عمیات انتحاری را متوقف کند. اتفاقی که رخ نداد تا کودکان بیشتری در افعانستان کشته شوند و امروز حامد کرزی در واکنش به استفاده از کودکان و مجبور کردن آنها به انجام حمله انتحاری، از وزیر کشور افغانستان خواسته تا اسپوژمی را به خانواده‌اش بازگرداند و اقدام طالبان را خلاف دین اسلام و فرهنگ و غیرت افغانی دانسته است.

نظر دولت اوباما درباره ایران

روزنامه نیویورک تایمز (nytimes) به قدرت ایران برای تاثیرگذاری بر مسائل منطقه اشاره کرد و نوشت: در شرایط کنونی، دولت اوباما، اذعان می‌کند که ایران، پتانسیل لازم برای ایفای نقش موثر در مسائل منطقه از افغانستان گرفته تا سوریه را داراست. براساس این گزارش، مقامات بلندپایه آمریکایی گفته‌اند که تمام تمرکز خود را روی مذاکرات هسته‌ای می‌گذارند، چراکه همکاری در هر مسئله دیگری با ایران، به شدت به نتایج این مذاکرات بستگی دارد.

به گزارش جام، نیویورک تایمز افزود: دولت آمریکا به این نتیجه رسیده که آقای روحانی و آقای ظریف با توانمندی و اختیار کافی سر میز مذاکرات هسته‌ای آمده‌اند، اما مقامات می‌گویند میزان اختیار آنان درمورد سیاست‌گذاری در مسائل منطقه‌ای هنوز مبهم است. سپاه قدس ایران، تاثیر گسترده و مهمی در سوریه دارد و با هدف حفظ بشار اسد، برای حزب‌الله سلاح تهیه می‌کند.

دینامیتی که احمدی‌نژاد فیتیله‌اش را روشن کرد!

” فرهاد جعفری”، نگارنده رمان “کافه پیانو” و از محدود نویسندگان حامی احمدی‌نژاد، در صفحه فیسبوک خود روایت جالب توجهی درباره وابستگی بخش‌هایی از اقشار کشور به یارانه‌های نقدی داشته و عملکرد محمود احمدی‌نژاد در این رابطه نقل کرده است.

به گزارش پیام نو، جعفری نوشت: “در یک دفتر خدمات پستی ـ مخابراتی نشسته بودیم و با دوستی گفتگو می‌کردیم و طبق معمول این‌که هر کسی مرا می‌بیند بحث می‌کشد به سمت “احمدی‌نژاد”؛ موضوع گفتگومان، بازهم احمدی‌نژاد بود! همان لحظه؛ “مرد روستایی پنجاه‌شصت‌ساله‌‌ای”، وارد دفتر شد و با لحنی طلبکارانه، از مسئول دفتر پرسید: پدرمان مرده… یارانه‌اش را قطع کرده‌اند. به کجا باید بروم شکایت کنم؟!

خنده‌ام گرفت. رو کردم به آن دوست و گفتم: طرف یارانه بابای مرده‌اش را هم می‌خواهد تا چه رسد به خودش. حالا جرأت داری؛ یارانه‌‌ خودش را قطع کن!… این‌؛ فقط یکی از آن ده‌ها و صدها دینامیتی‌ست که احمدی‌نژاد در دل “شجره طیبه” کار گذاشت، فتیله‌اش را هم روشن کرد و… به‌گمان‌تان رفت! نقل است (صحت و سقمش به‌عهده راوی) که “سلطان محمود” جایی گفته:
(مشغول فوتبال آمریکایی بودیم. توپ دست من بود و داشتم می‌رساندمش به خط دروازه. که ناگهان ریختند سرم. من از لای دست و پاها، توپ را گرفته بودم بیرون. که توی آن شلوغ ‌پلوغی؛ روحانی قدم‌زنان آمد توپ را از دستم گرفت و رفت… دل‌شان خوش است که “توپ” را گرفته‌اند؛ خبر ندارند که “بمب” است”!


کمک هزار دلاری شاهزاده سعودی تردید برانگیز شد

شاهزاده “طلال بن عبدالعزیز” رییس موسوم به “طرح خلیج فارس برای توسعه” آمادگی خود را برای تقدیم یکصد هزار دلار کمک نقدی به آنچه اهالی رنج کشیده الانبار خوانده اعلام کرد. ارگان خبری فراکسیون “متحدون” وابسته به رییس پارلمان ملی عراق به نقل از شاهزاده سعودی آورده است که در پاسخ به درخواست “اسامه النجیفی” رییس پارلمان عراق آماده اعطای این کمک مادی به اهالی الانبار شده است.

به گزارش ایرنا، وی تلویحا با رسیدن این کمک از طریق کانال دولتی عراق مخالفت کرده و گفته است که با هماهنگی با دفتر النجیفی این کمک نقدی را به اهالی الانبار می‌رساند. تحلیلگران عراقی نسبت به کمک‌های نقدی تبعیض‌آمیز سعودی‌ها که همواره فقط عرب‌های سنی عراق را پوشش می‌دهد و نسبت به رنج‌ها و محرومیت‌های شیعیان بی‌توجه است، را به دیده شک و تردید می‌نگرند.

این شک و تردید به ویژه از سال ۲۰۰۷ میلادی که عربستان مبلغ ۵۰ میلیون دلار کمک نقدی در اختیار “حارث الضاری” رییس گروه موسوم به “علمای مسلمین” مهمترین عامل نشر افکار وهابیت در عراق که تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق به اتهام حمایت از تروریسم است، قرار داد، آغاز شد.

این تردیدها به ویژه بعد از اعلام کمک ۳ میلیارد دلاری سعودی‌ها به بیروت به ادعای تجهیز ارتش لبنان، بیش از پیش عراقی‌ها را از احتمال تبدیل شدن این اسکناس‌ها به گلوله و خودروهای بمبگذاری شده‌ای که جان مردم بی‌گناه عراق هدف قرارداده و باعث تفرقه و فتنه در کشور شود نگران کرده است. شاهزاده طلال عبدالعزیز از شخصیت‌های برجسته سعودی و فرزند هیجدهم عبدالعزیز به شمار می‌رود که رابطه نزدیکی با پادشاه سعودی دارد.

یک نظرسنجی علیه روحانیت؟

یک “مرکز افکارسنجی” که توسط جمعی از نیروهای نظامی اداره می‌شود اقدام به توزیع پرسشنامه‌ای کرده که سؤالات آن درباره روحانیت است و این فکر را در مخاطبان خود القاء می‌کند که جامعه امروز نیازی به افراد روحانی ندارد.

به گزارش ایسنا،‌ جمهوری اسلامی در ادامه نوشت: برای نمونه، یکی از سؤالات اینست: “با توجه به بالا رفتن سطح سواد و آگاهی دینی مردم، دیگر ضرورتی برای مراجعه به روحانیون وجود دارد؟” نکته قابل تأمل اینست که این مرکز افکارسنجی زیر نظر افرادی فعالیت می‌کند که موجودیت خود را مرهون شعار تبعیت از روحانیت و ولایت هستند و در جامعه به همین عنوان شهرت دارند. ستون جهت اطلاع در آینده، بخش‌های دیگری از این موضوع خطرناک را به اطلاع خوانندگان خواهد رساند.

“حجاب” انتخابی برای فاصله از ایده‌آل‌های‌ غربی

بر اساس تحقیقات مجله روانشناسی انگلیسی، که توسط “دکتر ویرن سوآمی” و همکارانش از دانشگاه “وست مینستر” انجام شده است، زنان مسلمان با حجاب بریتانیا، در مقایسه با زنان بی‌حجاب، حس بهتری به ظاهر فیزیکی خود دارند و این تحقیق به عنوان مقاله‌ای، با نام “آیا حجاب مصونیت است؟” منتشر شد.

به گزارش تسنیم، دکتر سوآمی می‌گوید: در غرب، نگرانی از ظاهر فیزیکی، برای زنان، شایع بوده و طبیعی به نظر می‌رسد. این مطالعات، جهت بررسی این گرایش، در میان زنان مسلمان انجام گرفته است. این مطالعات، با شرکت ۵۸۷ زن ۷۰ – ۱۸ ساله لندنی به انجام رسیده است. از میان این تعداد، ۲۱۸ زن مسلمان انگلیسی اظهار داشتند که هرگز حجاب نداشته‌اند، و ۳۶۹ نفر از آن‌ها را افرادی تشکیل داده بودند که برای مدتی، در گذشته و یا حال، حجاب داشته‌اند”.

شرکت‌کنندگان، پاسخگوی پرسشنامه‌هایی مبنی بر میزان رضایتمندی از ظاهر فیزیکی خود، میزان فشار رسانه‌ها برای جذاب بودن، و همچنین تاثیر مذهب آن‌ها، شدند. در ضمن، از آن‌ها خواسته شد که فرم بدن خود را با نیمرخ‌هایی از زنان مطابقت دهند. نیمرخ زنان، مجموعه‌ای از زنان لاغر تا چاق بودند. نتایج حاصله نشان داد که زنان با حجاب، عموماً، ظاهر فیزیکی مثبتی داشته و کمتر تحت تاثیر ایده‌آل‌های رسانه‌ها قرار می‌گیرند، بعلاوه، زنان با حجاب، کمتر تحت تأثیر عصبیت‌های ظاهری قرار می‌گیرند و اعتماد به نفس بالاتری در دفاع از خود دارند.

دکتر سوآمی تصریح می‌کند: به نظر می‌رسد، افرادی که حجاب را انتخاب می‌کنند، راحت‌تر از ایده‌آل‌ غرب فاصله می‌گیرند. این نتایج، اثباتی بر آن دسته از برنامه‌های مداخلاتی است که هدفشان، ترویج ظاهر فیزیکی سالم زنان مسلمان در غرب است.

سرقت از دفتر دکتر عارف؟

شنیده شده است که دفتر “دکتر محمدرضا عارف” عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس بنیاد امید ایرانیان مورد سرقت قرار گرفته است.

سفیرنیوز نوشت: در این سرقت مشکوک، ‫رایانه دکتر عارف و فرزندش و همچنین برخی اسناد و مدارک از این دفتر به سرقت رفته‬‎ است. هنوز انگیزه این سرقت مشخص نشده است.

زنده ماندن کودکی در زیر آوارهای دمشق

عصرایران منتشر کرد: حضور مرکل با عصا پس از آسیب‌دیدگی استخوان لگنش در اسکی در مراسمی در کاخ صدر اعظمی برلین

بیرون بردن یک کودک از زیر آوارهای یک محل که در اثر حمله هوایی ویران شده است (دمشق)

توزیع نان متبرک در زادروز مسیح در مقابل کلیسای جامع شهر بلگراد صربستان

حمل ۴ گاو با یک خودرو در مالزی. این خودرو از سوی پلیس توقیف شد

اسناد ایرانی بودن نوری المالکی!

با شکست وهابیون حاضر در سوریه و موفقیت‌های ارتش این کشور از یک سو و ترکیب جمعیت دینی کشور عراق با داشتن یک نخست‌وزیر شیعی از سوی دیگر باعث فعالیت‌های گسترده وهابیت تکفیری موسوم به داعش در عراق شده تا بلکه بتوانند پروژه سوریه را به نوعی و لو در ابعادی کوچکتر پیاده کنند. در همین راستا همانند دیگر پروژه‌های وهابیت باز هم با کمک مبلغان وهابی سعی در هیزم انداختن به آتش جنگ در عراق کرده‌اند.

به گزارش جام، این بار “علی الربیعی” وهابی معروف سعودی که بارها با فتاوای عجیب و غریب تعجب همه را فراهم کرده است، با جعل تصویر یک گذرنامه ایرانی، نوری المالکی نخست وزیر عراق را  ایرانی‌الاصل معرفی کرده تا شاید با این کار بتواند عرق وطنی برخی مردمان عراق را تحریک کرده و وادار به جنگ با دولت این کشور کند.

الربیعی مبلغ وهابی سعودی این مطلب را در تویت شخصی خود و تحت عنوان “حاکم العراق الشیعی نوری المالکی المولد و الجنسیه” به اشتراک گذاشت. اما با اندک دقت و با مقایسه تصویرگذرنامه ساختگی نوری المالکی با گذرنامه های واقعی ایرانی به سادگی می توان به جعلی بودن آن پی برد: همانطور که در تصاویر مشخص است گذرنامه ساختگی با گذرنامه واقعی این تفاوت ها را دارد:

۱- گذرنامه های ایرانی علاوه بر عکس دارنده گذرنامه در سمت چپ صفحه، همان عکس به صورت پس زمینه درج شده است که الربیعی  نتوانسته از فوتوشاپ در این زمینه به خوبی بهره بگیرد.

۲-در گذرنامه های واقعی درج جنسیت با دو کلمه مرد و زن مشخص می شود امری که در نهایت بی دقتی در گذرنامه ساختگی برای نوری المالکی، کلمه “نر” به کار برده شده است!

۳- در گذرنامه های ایرانی همانند دیگر گذرنامه های دنیا عکس دارنده گذرنامه می بایست تمام رخ باشد نه نیم رخ. موضوعی که سازنده آن بدان دقت نداشته است.

۴-از سوی دیگر  اطلاعات موجود در ویکی پدیا سال و محل تولد نوری المالکی را سال ۱۳۲۸ هجری شمسی و کربلا ثبت کرده است .

تصویرگذر نامه جعل شده نوری المالکی توسط الربیعی

 

نمونه ای از یک گذرنامه واقعی ایرانی :

نخستین خودرو با پلاک “داعش”  

جمهوریت نوشت: گروهک تروریستی “امارت اسلامی عراق و شام” موسوم به “داعش” اولین خودرو در مناطق تحت تصرف خود را شماره‌گذاری کرد. گروهک تروریستی امارت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش که داعیه تاسیس امارت اسلامی در سوریه را دارد، اولین خودرو را در مناطق تحت تصرف خود را با عنوان “امارت خلافت، شماره ۱ ولایت شام” شماره‌گذاری کرد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=12562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x