تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

تاکید علمای اهل سنت کشور بر حفظ وحدت شیعه و سنی با یک هشدار!

  • کد خبر : 12425
  • 18 دی 1392 - 12:20
تاکید علمای اهل سنت کشور بر حفظ وحدت شیعه و سنی با یک هشدار!

بزرگان اهل سنت کشورمان ضمن تاکید بر حفظ وحدت شیعه و سنی تصریح کردند: مردم از شر توطئه‌های وهابیت و تکفیری‌ها به زلال احکام اسلامی و فضای وحدت بخش مساجد توجه روز افزونی داشته باشند.

به گزارش کمال مهر، به نقل از سایت دانا، ماموستا محمد محمودی روحانی اهل سنت شهرستان روانسر در خصوص اتحاد شیعه و سنی گفت: وضعیت کنونی جهان اسلام و همچنین رفتار غیر شرعی و غیر اخلاقی از افراد تند رو که به نام اسلام اقدام به کشتار جمعی افراد بی گناه کرده و از این کار هیچگونه ابایی ندارند، بر اساس اجماع علما و اعلام شریعت محمدی محکوم می باشد.

وی افزود: بنا بر آنچه که در آموزه های اسلامی ما آمده تعرض به نوامیس مردم، کشتن اطفال و افراد مسن و توهین به عقاید آنها  شدیداً محکوم است.

ماموستا محمودی خاطر نشان کرد: اینگونه اقدامات غیر انسانی حتی در بلاد غیر مسلمان نیز به هیچ عنوان پذیرفتنی نبوده و همه انسانها آن را محکوم می کنند، لذا جامعه بصیر و آگاه روحانیون اهل سنت نیز جنایات و اعمال تروریستی این گروهک ها را به شدت محکوم می کند.

وی یادآور شد: مردم باید نسبت به آموزه های دینی خود حساسیت بیشتری نشان داده و با شرکت کردن در مجالس وعظ و خطابه و نیز حضور در مراسم دینی نسبت به مسائل روز آگاهی کامل داشته باشند و بتوانند به خوبی بین دوست و دشمن تمایز قائل شوند.

این روحانی اهل سنت با اشاره به دست و پا زدن وهابیت برای رخنه در صفوف مسلمین اظهار داشت: باید درمقابل توطئه ها و تفرقه افکنی وهابیت هوشیار و بصیر عمل کرد.

وی از روحانیون اهل سنت نیز خواست تا با حضور موثر خود در سنگر مساجد  مردم بصیر و آگاه را در خصوص مسائل سیاسی و مباحث عقیدتی آگاه تر نمایند.

امام جمعه اهل سنت تایباد: قاتلان مسلمانان از نگاه اسلام محکوم هستند

مولوی غلام نبی توکلی، امام جمعه اهل سنت تایباد نیز در این خصوص اظهار داشت: امروزه کسانی که فتوای کشتار مسلمانان را صادر می کنند، مزدور آمریکا واسرائیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: رسول اکرم(ص) فرمودند کسی که “لا اله الا الله” بگوید جان و مال و آبروی او محفوظ می ماند.

این بزرگ اهل سنت یادآور شد: از نگاه اسلام گوینده “لا اله الا الله” مسلمان است و در پناه اسلام قرار می‌گیرد و کشتن آن و گرفتن مال آن به زور و بردن آبروی آن حرام است؛ قاتلان مسلمانان از نگاه اسلام محکوم هستند.

توکلی ادامه داد: ما با توجه به این فرموده پیامبر(ص) تجاوز کسانی که جان مسلمانان شیعه را می گیرند و آنها را به شهادت می رسانند، شدیدا محکوم می کنیم، این قاتلان از نگاه اسلام محکوم هستند.

وی با بیان اینکه به این افراد قاتل گفته می شود، تصریح کرد: اگر یک مسلمانی خون مسلمان را حلال بداند و او را به قتل برساند، مسلمان نیست و کافر است زیرا خداوند خون مسلمان را حرام قرار داده است و کسی که خون مسلمانی را بریزد از زمره جهنمی های همیشگی است همانطور که قرآن فرموده است: «کسی که مومنی را به عمد می کشد جزاء آن جهنم ابدی است و همیشه در جهنم باقی خواهدماند».

امام جمعه اهل سنت تایباد اظهار کرد: همه علما از همه مذاهب به این نص صریح قرآن ایمان دارند که تنها کسی که در جهنم تا ابد می ماند قاتل مسلمان و مومن است. گناهان کبیره دیگر را شاید خدا ببخشد ولی قتل عمد مومن را خدا هرگز نمی بخشد.

کسانی که مرتکب ریختن خون مسلمانان می شوند، مزدور آمریکا و اسرائیل هستند

وی با اشاره به اینکه خداوند تبارک و تعالی عاملان این جنایت وحشتناک را هرگز نخواهد بخشید. اذعان کرد: این اعمال زشت و ناپسند ریختن خون مسلمانان در جهان اسلام که امروزه شروع شده است اینها در واقع آب به آسیاب دشمن ریختن هست و کسانی که مرتکب این جنایات می شوند مزدور آمریکا و اسرائیل هستند.

مولوی توکلی عنوان کرد: این افراد به جای اینکه بروند با کافرانی که با مسلمانان در جنگ هستند مانند اسرائیلی ها و یهودیانی که فلسطین و بیت المقدس را اشغال کرده اند مبارزه کنند و آنها را بکشند ، می آیند و مسلمانان را می کشند.

وی با بیان اینکه فرقی بین شیعه و سنی وجود ندارد، ابراز کرد: کشتن مسلمان چه شیعه و چه سنی حرام است در صورتی که حتی کشتن کافر نیز جایز نیست چه برسد به کشتن مسلمانان و ما شدیدا این عمل را محکوم می کنیم و به این کسانی که اینکارها را می کنند هم هشدار می دهیم که اینها اگر در این دنیا به مجازات نرسند در آن دنیا همانطور که در قرآن آمده است خداوند این قاتلان را به اشد مجازات خواهد رساند و اینها فکر نکنند که می توانند از این مجازات فرار کنند.

امام جمعه اهل سنت تایباد ادامه داد : ما بار دیگر از همه حاکمان و مسئولان کشورهای اسلامی تقاضا می کنیم با این چنین افراد با اشد مجازات برخورد کنند. امروز شاهد ریختن خون مسلمانان در کشورهای اسلامی هستیم که واقعا جای تاسف دارد. همانطور که در قرآن آیه ۳۲ سوره مبارکه مائده آمده است : بدین صورت بر بنی اسرائیل حکم می کنیم که هر کسی نفسی را بدون حق و یا بی آنکه فسادی در زمین کرده باشد بکشد مثل آن باشد که همه مردم را کشته است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که ان شالله در آینده نزدیک شاهد صلح و دوستی در بین مسلمانان باشیم ما باید کاری کنیم که همیشه دشمنان را ناامید کنیم نه اینکه با اینگونه کارها دشمنان اسلام و کسانی که نمی خواهند بین مسلمانان صلح و دوستی باشد را خوشحال کنیم.

مولوی توکلی درخصوص وظیفه مسلمانان افزود: وظیفه همه مسلمانان این است که جلوی این قاتلان و خونریزی های آنان را بگیرند تا دوباره شاهد چنین اعمال فجیح و جنایتکارانه ای نباشیم. وظیفه ی علما نیز این است که مردم را نصیحت کنند و آنان را آگاه کنند تا فریب دشمنان اسلام را نخورند وچنین جنایاتی را انجام ندهند.

اتحاد مسلمانان تنها راه مقابله با تکفیری‌هاست

ماموستا عبدالرحمان خلیفه زاده امام جمعه بوکان با بیان این که برنامه دشمن ایجاد تفرقه میان مسلمانان است، افزود: باید مسلمانان، علما و بزرگان دین با هوشیاری و حفظ وحدت میان خود، مشت محکمی به دهان یاوه‌گویان بزنند.

وی اظهارکرد : روحانیت در برطرف ساختن شبهات ، جلوگیری از رواج خرافه پرستی و همچنین جلوگیری از تحریف آموزه های دینی نقش موثری دارند .

خلیفه زاده خاطرنشان کرد : روحانیت می تواند با تبیین درست آسیب عرفان ها و مذاهب کاذب جامعه را از گزند ادیان انحرافی مصون نگه دارد .

وی یادآورشد : بیان و تعیمق اصل اساسی توحید ابراهیمی در جامعه، ارتقاء مبانی فکری و اعتقادی افراد، تبیین ارزش های والای انقلابی و آشنا ساختن نسل جوان با جریان شناسی اسلامی از مولفه هایی است که می تواند مانعی بزرگ در برابر اشاعه ادیان و مکاتب انحرافی باشد.

خلیفه زاده اضافه کرد: ساختار جامعه روحانیت در همه حال هماهنگ و هم جهت با آرمان های اسلامی و دینی است و جامعه بدون حاکمیت دینی به شدت ضعیف شده و در مقابل هجمه های دشمنان آسیب پذیر خواهد بود.

امام جمعه بوکان اظهارکرد: امروز فرقه انحرافی وهابیت استان های مرزی را نشانه گرفته است و تلاش می کند با فریب جوانان ، دایر کردن کلاس های مخفیانه ، برگزاری نمازجماعت به امامت روحانیان وهابی و تبین افکار پوچ این فرقه در دور افتاده ترین روستاها بستر را برار رشد این مذهب انحرافی آماده کند.

خلیفه زاده افزود: اما علیرغم تلاش این گروهای تکفیری و حمایت آنها از سوی استکبار جهانی و آل سعود بصیرت و آگاهی روحانیت و حوزه های علمیه فرصت هرگونه حرکت را از آنان گرفته و پوچ بودن افکار آنها را برای جامعه بیان کرده است.

این روحانی اهل سنت ادامه داد: وهابیت فرزند خلف انگلیس و استکبارجهانی است و امروز در عصری که جنبش های اسلامی نگرانی غرب را مضاعف کرده است برای تسکین آلام خود دست به شیعه کشی زده است.

خلیفه زاده تاکید کرد: برای این فرقه تکفیری، شیعه و سنی فرقی ندارد و در یک کلام تمام مسلمانانی که خلاف جهت وهابیت حرکت کنند مشرک نامیده می شوند.

وی تصریح کرد: وحدت و یکپارچگی مسلمین بهترین فرصت برای نشان دادن قدرت مسلمانان به مستکبران جهان به خصوص صهیونیسم غاصب است و امروزه با توجه به شرایط کنونی جهان اسلام، وحدت و انسجام مسلمانان بهترین گزینه مقابله با زورگویان جهان است.

این روحانی اهل سنت بیان داشت: اگر مسلمانان جهان می خواهند در تمامی زمینه ها پیشرفت کنند و به موفقیت و سعادت در دنیا و آخرت دست یابند باید از ولی امر مسلمین جهان اطاعت کرده و بیانات مقام معظم رهبری را سرلوحه اهداف خود قرار بدهند.

امام جمعه بوکان اظهارداشت: اتحاد مسلمانان بحثی نیست که امروز ابداع یا مطرح شده باشد، بلکه یکی از اصول اساسی دین مبین اسلام است که خداوند متعال آن را به عنوان یکی از رموز موفقیت مسلمانان عنوان کرده و همگان را به عمل به این امر مهم دعوت کرده است.

وی اضافه کرد: امروز ما مسلمانان باید با اتحاد و وحدت درجامعه زندگی و در مقابل استکبار جهانی و جیره خورانش با وحدت کلمه و اعتصام به حبل الله قدرتمندانه بایستیم و از دین الله تعالی محافظت کنیم.

ماموستا خلیفه زاده تصریح کرد: قرآن همه مسلمانان را به وحدت و چنگ زدن به ریسمان الهی دعوت می کند،” آل عمران آیه ۱۰۳″واعتصموا بحبل جمیعا و لاتفرقوا” بیانگر این اتحاد و یکپارچگی مسلمانان است.

وی با تقبیح اقدامات گروه‌های تکفیری در کشورهای اسلامی تأکید کرد: گروه‌های تکفیری زالو صفت قداست اسلام و منزلت رسول‌الله را با اقدامات نابخردانه خود زیر سؤال می‌برند.

امام جمعه بوکان تاکید کرد: امروز زمان جهاد، وحدت و به میدان رفتن است و باید با دشمنان دین مبین اسلام مقابله کرد.

اسلام واقعی آن نیست که غرب درصدد معرفی آن با اقدامات تکفیری هاست

مولوی عبدالغنی دهانی  اظهار داشت: امروز بدون هیچ گونه تعصب و بدون تعارف می توان گفت کشور عربستان نمی تواند الگوی مناسبی برای ایجاد وحدت در جهان اسلام و کشور های مسلمان باشد.

وی ادامه داد: کشور جمهوری اسلامی اسوه و الگوی مناسبی برای نمایش وحدت در جهان اسلام است که توانسته در مقابل استکبار جهانی با حفظ اصول و مبانی بایستد و از مظلومین جهان دفاع کند، کشور اسلامی ایران تنها امید تمام آزادیخواهان و تمام مستضعفین دنیا است.

مولوی دهانی با اشاره به اینکه امروزه بعضی از مسلمان نماها در سوریه ، عراق و پاکستان اعمال تروریستی انجام می دهند سبب شده چهره اسلام خشونت آمیز به جهانیان معرفی شود،افزود: جهان اسلام باید تلاش کند اسلام واقعی را به دنیا معرفی کند و از خشونت و خشونت گران اعلام بیزاری نماید چون اسلام پر از محبت و عطوفت است و آن چیزی نیست که امروز غرب در صدد معرفی به جهانیان است.

وی عنوان کرد: برنامه هایی، جلوی مقابله با خدشه دار کردن وحدت صفوف مسلمین را می گیرد که دائمی باشد اگر وحدتی بین مسلمانان است نباید ظاهری و شعاری باشد بلکه از باطن و واقعی بوده چرا که وحدت تاکتیکی ماندگار نیست.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان بیان کرد: وحدت و همبستگی با وجود نعمتی به نام ولایت فقیه بر کشور جمهوری اسلامی ایران سال هاست حاکم است و همه مذاهب و احزاب و تشکل ها زیر پرچم ولایت فقیه جمع شده اند و توطئه تکفیری ها هیچ موقع در ایران عملی نشده است.

وی گفت: دشمنان همیشه در کمین هستند که بتوانند در ایران بالخصوص در برخی خواص رخته کرده و اختلاف ایجاد کنند لذا می طلبد مردم هوشیار بوده و با بصیرت کامل و واقعی دشمن را بشناسند و پشتیبان و حامی و ولایت فقیه باشند.

وی ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی که در استان و سایر نقاط جهان صورت می گیرد، افزود: رفاه ، آسایش و امنیتی که ما در استان و کشور داریم به برکت وحدت است چرا که تنها چیزی که برای جامعه و  امنیت خیلی مهم است حفظ وحدت بین مسلمانان است.

وی تصریح کرد: وحدت اقوام در سیستان و بلوچستان الگوی خوبی برای تمام دنیا است چرا که قوم بلوچ و سیستانی سال های درازی است که در کنار هم و با هم برادرند و رشته های فامیلی و رفت و آمد های آنها با هم ، این استان را تبدیل به الگوی مناسبی برای تمام دنیا می کند و پیوند قوم بلوچ و سیستانی هیچ گاه گسستنی نیست.

مولوی دهانی ادامه داد: دشمنان اسلام سال هاست که از طریق مذهب و وارد کردن برخی شبهه ها در استان به دنبال ایجاد اختلاف هستند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=12425

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x