تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

فرمانده ارشد داعش در سوریه کشته شد/ مرگ سرکرده داعش در فلوجه عراق

  • کد خبر : 12144
  • 17 دی 1392 - 19:15
فرمانده ارشد داعش در سوریه کشته شد/ مرگ سرکرده داعش در فلوجه عراق

سرکرده گروه تروریستی «جندالاقصی» وابسته به القاعده، در درگیری با گروه تروریستی دیگری به نام «انقلابیون سوریه» کشته شد.

خبرگزاری فارس: فرمانده ارشد داعش در سوریه کشته شد/ مرگ سرکرده داعش در فلوجه عراق

به گزارش کمال مهر به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، “ابوعبدالعزیز القطری” سرکرده جندالاقصی در درگیری نیروهایش با نیروهای گروه تروریستی موسوم به “انقلابیون سوریه” به سرکردگی “جمال معروف” در منطقه جبل الزاویه در حومه شهر ادلب در شمال غرب سوریه به هلاکت رسید .

گروه تروریستی انقلابیون سوریه وابسته به ائتلاف موسوم به جیش المجاهدین است که در حومه ادلب فعالیت می‌کند و نبردهای سختی را بیرون کردن داعش از این منطقه آغاز کرده است.

طبق اعلام منابع آگاه؛ ابوعبدالعزیز القطری با وجود داشتن پسوند القطری، اصلیت عراقی داشت ولی هویتش هنوز کاملاً مشخص نشده است. او مدتی طولانی در افغانستان جنگیده بود و با عبدالله عزام مؤسس القاعده همکاری می کرد و به همین دلیل گروه های تکفیری وی را عبدالله عزام الشام می نامیدند.

منابع آگاه احتمال می دهند که ابوعبدالعزیز القطری همان ابوعبدالعزیزی باشد که همراه فردی دیگر به نام “میسره الجبوری” وارد سوریه شده بود.

آمریکا میسره الجبوری را به علت ارتباطش با جبهه النصره در لیست سیاه گنجانده است. القطری ابتدا در کنار النصره می جنگید اما با جدا شدن این دو گروه از هم به داعش پیوست و چندی پیش هم فرزندش در درگیری با ارتش سوریه کشته شد.

از سوی دیگر شبکه خبری المیادین به نقل از یک منبع امنیتی از کشته شدن “ابوطفیل القوقازی” از سرکردگان داعش در فلوجه عراق خبر داده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=12144

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x