تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

ایران هیچ پیش شرطی را برای نشست ژنو ۲ نمی‌پذیرد

  • کد خبر : 12138
  • 17 دی 1392 - 19:09
ایران هیچ پیش شرطی را برای نشست ژنو ۲ نمی‌پذیرد

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با فیصل مقداد تاکید کرد: ایران هیچ‌گونه پیش‌شرطی را برای حضور در نشست ژنو ۲ نمی‌پذیرد و در صورت دعوت رسمی، برای کمک به حل بحران آمادگی حضور رسمی و کامل در این نشست را داریم.

به گزارش حوزه سیاست خارجی کمال مهر، “فیصل مقداد” معاون وزیر امور خارجه سوریه صبح امروز سه شنبه(۱۷دی ماه) با “محمدجواد ظریف” دیدار و گفتگو کرد.

وزیر خارجه کشورمان در این دیدار بر موضع اصولی جمهوری اسلامی در خصوص حل و فصل بحران سوریه از طریق راهکار سیاسی و سوری- سوری و با اشاره به حساسیت و اهمیت روند تحولات جاری در منطقه، بر ضرورت همکاری و تداوم رایزنی‌ها و مشورت‌ها بین دو کشور و دیگر کشورهای موثر و مهم در منطقه تاکید کرد.

وی تصریح کرد: آنچه امروز در سوریه در حال وقوع است، یک آزمون بزرگ و سرنوشت‌ساز برای ثبات و امنیت در کل منطقه است و مقابله با موج تروریسم و افراط‌گرایی نیازمند همکاری و همگرایی همه کشورهاست.

ظریف از اینکه برخی کشورها که زمانی خود مدعی تشکیل جبهه اعتدال در منطقه بودند، امروز به حمایت از گروه‌های تروریستی و افراطی اقدام می‌کنند و آتش تندروی و افراط‌گرایی را شعله‌ور می‌سازند، ابراز تاسف کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به موضع ثابت و قاطع ایران در مخالفت و بی‌معنی دانستن اعلام هرگونه پیش‌شرط برای حضور ایران در نشست ژنو ۲ تاکید کرد: نقش و نفوذ ایران بعنوان بخش مهم و تاثیرگذار در روند حل و فصل مسائل و مشکلات در منطقه از جمله موضوع سوریه بر همگان روشن است و ایران براساس موضع اصولی خود از هیچ تلاشی برای کمک به حل و فصل بحران سوریه دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: در عین حال بار دیگر تاکید می‌کنیم ایران هیچ‌گونه پیش‌شرطی را برای حضور در نشست ژنو ۲ نمی‌پذیرد و در صورت دعوت رسمی، برای کمک به حل بحران آمادگی حضور رسمی و کامل در این نشست را داریم.

فیصل مقداد معاون امور خارجه سوریه نیز در این دیدار با ابلاغ سلام‌های گرم ولید المعلم وزیر خارجه کشورش به ظریف، بر اهمیت و سرنوشت‌ساز بودن روابط و همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و سوریه در راستای تثبیت صلح، ثبات و امنیت در منطقه تاکید کرد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=12138

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x