تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

عربستان مهمترین حامی و پناهگاه تروریستی جهان/آمریکا؛بزرگترین مدعی دروغگو در دفاع از حقوق بشر و دموکراسی

  • کد خبر : 11828
  • 16 دی 1392 - 17:31
عربستان مهمترین حامی و پناهگاه تروریستی جهان/آمریکا؛بزرگترین مدعی دروغگو در دفاع از حقوق بشر و دموکراسی

اوایل ماه گذشته سایت گروه‌های تکفیری مسلح پیام صوتی “ماجد الماجد” را منتشر کرد که در بخشی از آن آمده بود “حزب ایران و منافعش در لبنان، اهداف مشروعی برای ما و انقلابیون به حساب می آیند و آنچه تا حالا بر سر مناطق شما [شیعیان] آمده از موشک باران بقاع و هرمل و ضاحیه و غیره، فقط دست گرمی بوده است.”

به گزارش سرویس بین المل «کمال مهر»؛اوایل ماه گذشته سایت گروه‌های تکفیری مسلح پیام صوتی “ماجد الماجد” را منتشر کرد که در بخشی از آن آمده بود “حزب ایران و منافعش در لبنان، اهداف مشروعی برای ما و انقلابیون به حساب می آیند و آنچه تا حالا بر سر مناطق شما [شیعیان] آمده از موشک باران بقاع و هرمل و ضاحیه و غیره، فقط دست گرمی بوده است.”

تغییر معادلات…

آمریکا و سرویس های اطلاعات عربستان سعودی به مدت ۳ سال تحت پوشش گروه القاعده از گروه های تروریستی در عربستان سعودی حمایت مالی کردند، اما معادلات منطقه ای با استناد به برخی امور از جمله سربلند بیرون آمدن سوریه در مقابله با تروریسم، افشای ماهیت تروریستی گروه های مسلح به دست خودشان از طریق اعلام وابستگی به القاعده و درگیر شدن کشورهای حامی تروریسم در گرداب تروریست ها با بازگشت آنها به کشورهایشان، تغییر کرد.

عربستان پناهگاه امن

از سوی دیگر، مهمترین اصل در حوزه مبارزه با تروریسم مبارزه با تمام مجموعه و سیستم تروریستی است که از عربستان سعودی به عنوان مهمترین حامی و پناهگاه تروریسم آغاز شده و تا گروهک ها و اندیشه های تروریستی و تکفیری ادامه می یابد و آنها را در برمی گیرد.

تجاوزات سران رژیم آل سعود و مزدوران آنها علیه ملت عربستان و ملتهای لبنان، سوریه و عراق در منطقه در حالی بشدت ادامه دارد که به خاطر ماهیت حکومت بدوی و قبیله ای آل سعود، پایه و اساس این حکومت چپاول، غارت و حرص و ولع جنون آمیز خاندان حاکم است. مساحت گسترده ای از زمین و املاک میان امیران به عنوان بخشش های خاص توزیع شده است؛ چرا که آنها خود را مالکان مردم و سرزمینشان می دانند.

وخامت شرایط امنیتی و فقدان ثبات و آرامش سیاسی و شکست سیاست های منطقه ای عربستان  در سوریه، لبنان و عراق منجر به گشودن جبهه خشن و تروریستی وهابیون به روی مردم بی دفاع منطقه است به گونه ای که جنون کشتن انسانها در سوریه، جنوب بیروت و فلوجه یا الانبار عراق  به تفریحی اجباری برای مزدوران سعودی تبدیل شده است.

سوالی که تمام آزادگان و انسان های شریف مطرح می کنند، این است: آیا در قرن بیست و یکم همچنان برای دیکتاتوری که از طرف بزرگترین قدرت دمکراسی جهان مورد حمایت قرار می گیرد، می توان وجودی قائل شد، دیکتاتوری ای که ادعا می کند همگام با بهار عربی است؟

آمریکا بزرگترین مدعی دروغگو در دفاع از حقوق بشر و دموکراسی

از سوی دیگر، آمریکا بزرگترین مدعی دروغگو در دفاع از حقوق بشر و دموکراسی از سال ۱۹۳۲ از عربستان حمایت می کند،‌ ولی بعد از جنگ خلیج  فارس و موافقت ملک فهد، تبدیل به تحت الحمایه آمریکا شد و برخی فراتر از این رفته و در این مورد می گویند که رابطه این دو کشور همانند رابطه مافیا با مشتریانش است و اساس آن بر «تو پول بده و من از تو حمایت می کنم»، است و مضحک تر آن است که امروز تاریک ترین و بسته ترین رژیم دیکتاتوری تاریخ بشر می خواهد به شرق جهان عرب آزادی، دمکراسی و حقوق بشر را از طریق تفکر وهابی حمایت شده با سرمایه و سلاح و تروریست صادر کند!

در این باره استیون لیندمان نویسنده آمریکایی می گوید: آمریکا از رژیم آل سعود که سرکوبگرترین رژیم جهان است حمایت می کند؛‌ چرا که رژیم سعودی شیفته سلطه و زورگویی در منطقه است و از طرف دیگر یک سوم ذخایر نفت جهان و مقدار زیادی ذخایر گاز در اختیار دارد. هم پیمانی ریاض با واشنگتن همکاری است که هرج و مرج امپریالیستی که از طریق سرمایه های دولت عربستان تامین مالی می شود، را تقویت می کند.

چرا یی حمایت آل سعود از تروریسم و خشونت

رژیم آل سعود جنایت های خود را با تکیه بر گروه های مسلح و باز گذاشتن دست آنان در سرکوب ملت عربستان، ایجاد خفقان و مقابله با مطالبات قانونی و حقوق حقه مرتکب می شود. تا جایی که زندان ها مملو از زندانیان طالب آزادی بیان و اندیشه است. حالت تعفن و فساد داخلی که رژیم آل سعود در قبال ظلم و سرکوب شهروندان و محروم کردن آنها از ساده ترین حقوقشان بدان دچار شده است، حکومت را به سمت حمایت از جنبش های رادیکال تکفیری در اقصی نقاط جهان سوق داده است. آنها این توهم را دارند که با تلاش برای ایجاد فتنه های داخی در بسیاری از کشورهای عربی می توانند از انتفاضه حقیقی مردمی که کرسی های ظلم و جور را به لرزه خواهد انداخت، به دور خواهند ماند.

پرویز حاجی زاده کارشناس ارشد مسائل سیاسی و بین الملل

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11828

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x