تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

دانش آموز مسیحی در کرج: از زندگی در یک جامعه اسلامی احساس آرامش میکنم

  • کد خبر : 11856
  • 16 دی 1392 - 17:16
دانش آموز مسیحی در کرج: از زندگی در یک جامعه اسلامی احساس آرامش میکنم

سال نو میلادی بهانه ای شد تا با یکی از دانش آموزان مسیحی در استان البرز همراه شویم و گفتگویی جالب با وی داشته باشتم که در ادامه می خوانید.

گروه استانی«کمال مهر»:کوین عبدشو خسروآبادی دانش آموز مسیحی است که در مقطع دبیرستان و در کنار دانش آموزان مسلمان تحصیل می کند و در آستانه سال نو میلادی گفتگویی با خبرنگار دانش روز داشته که در ادامه می خوانید.

1

خودتان را برای ما معرفی کنید:

کوین عبد شو خسروآبادی متولد سال ۱۳۷۸ در تهران و در یک خانواده مسیحی از فرقه کاتولیک به دنیا آمدم و یک برادر کوچکتر از خودم دارم.در مقطع اول دبیرستان تحصیل می کنم و بسیار از عوامل مدرسه راضی هستم که شرایط خوبی برای تحصیل ما فراهم کرده اند.

نظر شما درباره ایران و درس خواندن در یک مدرسه اسلامی چیست:

من هیچ تفاوتی بین خودم و دانش آموزان دیگر ندیده و قائل نشده ام ارتباط صمیمی با دوستانم حتی بیشتر از افراد دیگر دارم.

در آستانه سال جدید میلادی رسم و رسوماتی که درآغاز سال دارید چیست؟

ما دوسه هفته قبل از عید کریسمس و میلاد حضرت مسیح درخت کریسمس را تهیه و تزئین می کنیم و فعالیتی است که همه افراد خانواده در آن مشارکت دارند و از آن لذت می برند. پدرم می گوید ۱۰ الی ۱۵ سال پیش درخت طبیعی می گذاشتیم ولی به دلیل اینکه به محیط زیست لطمه می زند درخت مصنوعی می گذاریم. در شب میلاد حضرت مسیح و ۱۱ شب در کلیسا مراسم مذهبی داریم و حدود یک ساعت و نیم مراسم مدهبی ادامه دارد که بعد از آن در سالن کلیسا مردم به همدیگر تبریک عید می گویند و برای هم آرزوی سال خوبی می کنند. بعد از مراسم و رفتن به منزل بچه ها هیجان دارند که بابا نوئل برای آنها چه می آورد؟ کادوی امسال من یک کیت شیمی بود. در قدیم کشیشی به اسم نوئل به خانواده های فقیر کادو و یا شکلات می داد و برای رعایت این رسم این کار انجام می شود. صبح روز میلاد مسیح در کلیسا مراسم مذهبی داریم که ما در کلیسای حضرت مریم درخیابان خرمشهر و حضرت یوسف در تهران این مراسم را برگزار می کنیم و سال نو را به همدیگر تبریک می گوئیم. علت اختلاف تقویم سال میلادی با روز میلاد حضرت مسیح این است که کشیش ها تقویم را تصحیح کردندو در ۲ مرحله در سال۳۲۵ میلادی و اواخر قرن ۱۶ این تقویم کامل شد و به علت اینکه روزهایی را که تولد حضرت مسیح بود نمی دانستند شب یلدا را که در زبان ما ” شب یلده” می گویند مبنای آن گذاشتند و به این تقویم گره گوری می گویند.

از انجیل و قران کریم به عنوان کتب آسمانی چقدر آگاهی دارید:

اطلاعاتی که در حد سنم باشد درباره انجیل می دانم و همانطوری که آموزش و پرورش یاد دادن قرآن را به دانش آموزان مسلمان برنامه ریزی کرده است، کلیسای ماهم با مشورت آموزش و پرورش تعلیم انجیل به دانش آموزان مسیحی را انجام می دهد. در مقطع ابتدایی با نگاهی سطحی درباره انجیل به دانش آموزان مسیحی آموزش می دهند. در ۳ دوره راهنمایی به ترتیب سال اول ، دوم و سوم راهنمای در سال اول کل انجیل و درسال دوم و سوم به صورت پیشرفته آموزش می دهند. در دوره دبیرستان انجیل های ۴ گانه یوحنا، یوقا، متی و مرقس و پیام رسولان به ملت های مختلف را می خوانیم که من اکنون در سال اول یوحنا را می خوانم.

و اما در مورد قران باید بگویم من در جامعه ای که اکثریت مسلمان هستند زندگی می کنم و از طریق تلویزیون، رادیو و مدرسه و دوستانم اطلاعات سزحی درباره قران دارم و این دلیلی است که راحت می توانم در یک جامعه اسلامی زندگی کنم. در قران کریم سوره مریم هست که اطلاعات کاملی درباره زندگی حضرت مسیح و مسیحیت میدهد و بسیار جامع است و نیز اینکه در زمان خلافت حضرت علی (ع) پیمانی که با نصارا بسته شد تا حقوق یک مسیحی در جامعه اسلامی مشخص شود و من بسیار راحت و آسوده هستم که در یک جامعه اسلامی زندگی می کنم.

در آستانه سال نو میلادی پیام شما برای مسیحیان چیست؟

میلاد حضرت مسیح و شروع سال ۲۰۱۴ را به همه مسیحیان ایران و هموطنان عزیز تبریک عرض می کنم.

با توجه به اینکه در کنار دانش آموزان مسلمان تحصیل می کنید دیدگاه آنها درباره شما و بالعکس چیست؟

دوستانم به من می گویند بسیار صادق و مهربان هستم و من هم از مسئولین مدرسه که این شرایط را فراهم کرده اند تا همانند دیگر دانش آموزان در این مدرسه تحصیل کنم کمال تشکر را دارم.

مدیر مدرسه، کوین را دانش آموزی بسیار مودب و درس خوان می داند و شایان دکر است که کوین دارای سه مقام اولی در مسابقات استانی رباتیک – مقام اول رباتیک در سال ۸۹ در استان و دوم کشوری در سال ۸۹ – مقام اول استانی و اول کشوری در مسابقات رباتیک در سال ۹۰ – و در شهریور سال ۹۱ مقام اول استانی و دوم کشوری + سازنده خلاقترین ربات کشور را کسب کرده است.

منبع: دانش روز
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11856
  • ارسال توسط :
  • 35 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای دانش آموز مسیحی در کرج: از زندگی در یک جامعه اسلامی احساس آرامش میکنم بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.