تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

بازگشایی کنگره آمریکا چالش جدید دولت اوباما / اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران!؟

  • کد خبر : 11740
  • 16 دی 1392 - 12:05
بازگشایی کنگره آمریکا چالش جدید دولت اوباما / اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران!؟

کنگره آمریکا امروز (دوشنبه) پس از تعطیلات سال جدید میلادی کار خود را از سر می‌گیرد. احتمالا بازگشایی کنگره باز هم بهانه‌ای خواهد بود برای محافل سیاسی و رسانه‌ای آمریکا جهت بر افراشتن چماق تحریم‌ها و حفظ فشار بر تهران همزمان با ادامه مذاکرات هسته‌ای و حتی نشست “ژنو۲” درباره تحولات سوریه.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران، آسوشیتدپرس دیروز در گزارشی با اشاره به بازگشایی کنگره آمریکا نوشت: در پیش بودن انتخابات در سال جاری میلادی بر سیاست‌های نمایندگان تاثیر خواهد گذاشت. جمهوری خواهان قصد دارند بر وجوه مختلف برنامه بهداشتی اوباما تمرکز کنند. در عین حال، چند مساله مناقشه‌انگیز نیز در دستور کار آنهاست که مساله ایران یکی از آنهاست. 
 
در آمریکا وقتی سخن از تاثیر انتخابات بر سیاست‌های سناتورهای آمریکا در زمینه برنامه هسته‌ای ایران به میان می‌آید منظور لزوما این نیست که مردم آمریکا با برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران مخالفند و سناتور‌ها برای جلب آراء آنها باید با برنامه هسته‌ای ایران مخالفت کنند، بلکه منظور از آن، تاثیرگذاری لابی صهیونیستی بر کنگره با تامین منابع مالی برای تبلیغات سناتور‌ها است. 
 
این خبرگزاری در ادامه خاطر نشان کرد: ۲۶ نماینده سنای آمریکا پیش‌نویس تحریم‌های جدیدی را علیه ایران امضا کرده‌اند. اوباما با تصویب این لایحه هنگامی که دولتش مشغول مذاکرات هسته‌ای با ایران است مخالف است. 
 
بر اساس این گزارش حامیان این طرح قصد دارند هنگام بازگشایی کنگره حمایت تعداد بیشتری از نمایندگان را کسب کنند. آنها امیدوارند تا پیش از ماه فوریه، لایحه تحریم‌های جدید به تصویب کامل در کنگره برسد.
 
در عین حال این خبرگزاری اعلام کرد: این مساله اولویت کاری نمایندگان نیست اما یکی از بحث‌های جدی میان نمایندگان حول و حوش آن در خواهد گرفت.
 
“هری رید”، رییس اکثریت سنا در ماه دسامبر از رای کنگره صرف نظر کرد اما این بار وی قادر نخواهد بود مانع از حامیان تحریم‌های سخت‌تر شود.
 
این تلاش‌ها در حالی صورت می‌گیرد که تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران نقض توافقنامه موقت هسته‌ای غرب با ایران در ژنو محسوب می‌شود.
 
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11740

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x