تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

اتمام حجت پوتین با ریاض/ مسکو: به تروریست‌های تحت فرمان عربستان پاسخی دردناک می‌دهیم

  • کد خبر : 11884
  • 16 دی 1392 - 20:38
اتمام حجت پوتین با ریاض/ مسکو: به تروریست‌های تحت فرمان عربستان پاسخی دردناک می‌دهیم

رئیس جمهور روسیه در پی انفجارهای تروریستی که ولگاگراد روسیه را مورد هدف قرار داده بود به تروریست‌های تحت فرمان عربستان وعده پاسخ دردناکی را داد.

 

خبرگزاری فارس: اتمام حجت پوتین با ریاض/ مسکو: به تروریست‌های تحت فرمان عربستان پاسخی دردناک می‌دهیم

 

به گزارش کمال مهر به نقل از روزنامه «الاوسط»، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در پی انفجارهای تروریستی که در ولگاگراد اتفاق افتاده تأکید کرد که تروریست‌های تحت فرمان عربستان که تئوریسین‌های این حواث بوده‌اند پاسخ دردناکی دریافت خواهند کرد.

پوتین افزود: این حوادث نیاز به بررسی و تحقیق ندارد زیرا به انفجارهای لبنان، سوریه و عراق شبیه است و واضح است که چه کسی در پشت پرده آنها قرار دارد.

رئیس جمهور روسیه گفت: به جانیان فرصت نخواهم داد و پاسخ ما به زودی نقشه خاورمیانه را تغییر خواهد داد و این وعده من به فرزندان روسیه است.

این در حالی است که پیشتر مدیر سازمان امنیت فدرال روسیه «الکساندر پورتینکوف» گزارش نهائی خود را درباره انفجارهای تروریستی اخیر به پوتین تحویل داده بود.

بر اساس این گزارش یکی از انفجارها را یک تروریست که از اعضای یک گروهک تروریستی مورد حمایت عربستان در سوریه است اجرا کرده است.

در همین راستا شبکه تلویزیونی «آفاق» در گزارشی تأکید کرد که رئیس جمهور روسیه به عربستان هشدار داده که به عنوان کشوری که از تروریست در منطقه حمایت مالی می‌کند و مسئول اصلی جرائم ضد حقوق بشری است،  حمله خواهد کرد.

یک کارشناس مسائل سیاسی اهل کشور چک نیز در همین راستا گفت: سرنخ‌های انفجارهای ولگاگراد در شمال قفقاز و چچن محدود نمی‌شود با وجود اینکه عاملان این انفجارها چچنی و قفقازی بوده‌اند اما سرنخ‌های این حادثه به عربستان می‌رسد.

وی تأکید کرد که برای فهمیدن ارتباط حوادث اخیر باید به آنچه در دیدار رئیس جمهور روسیه و «بندر بن سلطان» رئیس سازمان اطلاعاتی عربستان رجوع شود که تلاش کرده بود موضع روسیه را در قبال سوریه با استفاده از پیشنهاد‌های مختلف تغییر دهد اما پوتین معتقد است که مقامات فعلی سوریه برای مردم این کشور بهترین گزینه هستند.

در پی دو انفجار تروریستی که در ولگاگراد روسیه اتفاق افتاد دست کم ۳۲ نفر کشته شده و حدود ۱۰۲ تن دیگر زخمی شدند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11884

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x