تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
1

وحید جلیلی: سینمای ایران یکی از ۱۰ سینمای برتر جهان است/ مشکل در نرم‌افزار سینماست

  • کد خبر : 11333
  • 14 دی 1392 - 18:36
وحید جلیلی: سینمای ایران یکی از ۱۰ سینمای برتر جهان است/ مشکل در نرم‌افزار سینماست

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم عمار در برنامه سینمایی هفت گفت: سینمای ایران یکی از ۱۰ سینمای برتر جهان است و بهترین فیلمبرداران و بازیگران را دارد اما مشکل در نرم‌افزار سینماست چرا باید نگاه فیلم‌سازان به کشور و مردمشان به این اندازه منفی و سیاه باشد.

 

 

 

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون کمال مهران، برنامه سینمایی “هفت” شب گذشته با میهمانی “وحید جلیلی” رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم عمار و “نادر طالب‌زاده” دبیر چهارمین جشنواره فیلم عمار در بخش اول مهمان برنامه “هفت” بودند.

“وحید جلیلی” درباره جشنواره فیلم گفت: ما در جشنواره فیلم عمار دعوت ویژه از مسئولان نداریم و دعوت ما مردمی است در سال‌های اول برگزاری این جشنواره نگران جمعیت کم و مواجه با سالن‌های خالی بودیم اما در یکی دو سال اخیر دغدغه‌ ما در برگزاری جشنواره عمار سالن کوچک و چگونگی پذیرایی مناسب از جمعیت است.

“جلیلی” درباره دیدار با مقام معظم رهبری و اشاره وی به آموزش و نیروی جوان و اشاره به پیشکسوتان عنوان کرد: قاعدتا با توجه به هجم ورودی‌هایی که جریان فیلم سازی دارد نهادها و مراکز آموزشی قادعتا متناسب با این حجم وجود ندارد و باید از لحاظ کمی و کیفی مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی افزود: در این مدت صبحت‌ها و برنامه‌ریزی‌های زیادی شده و در سال‌های آینده این برنامه‌ها را خواهیم داشت.

وی در خصوص آثار رسیده به جشنواره فیلم عمار اظهار داشت: در اولین دوره ۲۰ فیلم به جشنواره عمار رسید ولی امسال بیش از هزار فیلم به جشنواره ارسال شد و حتی در بخش بین‌الملل شاهد ارسال ۷۰۰ فیلم بودیم که رقابت این آثار به یکدیگر بسیار نزدیک‌تر است و از این جهت اتفاق خوبی است و نشان دهنده جدی گرفتن بدنه این جشنواره است.

وی تصریح کرد: جنس فیلم‌های عمار نوعا با الفاظ و نیت جشنواره ارتباط جدی دارد بنابراین تبدیل به یک جریان می‌شود.

“جلیلی” در پاسخ به این جمله “گبرلو” که در نظرات منتشر شده از شما در نشریه، نظر شما نسبت به سینمای ایران منفی است تصریح کرد: این مجله مربوط به یک سال گذشته است من مباحث جدی را در طول ۱۵ سال گذشته نداشتم چراکه در صورت رصد فضای سینمای ایران نوعا نگاه انتقادی وجود داشته است.

“جلیلی” بیان کرد: هرکس که سینما را نقد کرد نگاه منفی به این سینما ندارد بلکه من دغدغه سینما دارم چراکه سینمای ایران یکی از ده سینمای برتر جهان است و بهترین فیلم برداران، بازیگران را دارد اما مشکل در نرم‌افزار سینماست چرا باید نگاه فیلم سازان به کشور و مردمشان به این اندازه منفی و سیاه باشد.

وی عنوان کرد: امریکا به عنوان حرفه‌ای ترین سینمای جهان سیاسی عمل می‌کند و جایزه اسکار را به فیلم “آرگو” می‌دهد ما باید از آنها الگو بگیریم.

وی افزود: در طی این ۳۲ سال تنها یک فیلم درباره ترور ساخته شده چرا با وجود ای همه شهدای ترور ما درباره ای مسئله فیلم نساخته‌ایم.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم عمار هزاران سوژه سانسور شده سینما را به رخ می‌کشد.

وی تصریح کرد: چرا این ماجراها به سینمای ایران راه پیدا نکرده بدنه سینما سالم است و تنها مشکل از نرم‌افزارهاست.

“جلیلی” خاطرنشان کرد: این همه مضامین انقلاب اسلامی درآماتیک در طی این چند سال اخیر داشتیم که مرکز توجه جهانی بودند و باید از آنها در سینمای ایران استفاده کرد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11333

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x