تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

جوان مسیحی در جوار بارگاه امام زاده طاهر (ع) مهرشهر مسلمان شد +عکس

  • کد خبر : 29765
  • 10 مرداد 1392 - 15:08
جوان مسیحی در جوار بارگاه امام زاده طاهر (ع) مهرشهر مسلمان شد +عکس

یک جوان مسیحی «روس» در مراسم شب ۲۳ ام ماه مبارک رمضان در امام زاده طاهر (ع) مهرشهر به دین مبین اسلام مشرف شد.

گروه دین و اندیشه «کمال مهر»؛شب۲۳ام ماه مبارک رمضان و آخرین شب« قدر» با همه زیبایی ها و معنویت خاص خودش به پایان رسید، و مقدرات یکسال مردم و عالم به رشته تحریر در آمد، در این شب عزیز یک اتفاق جالب و وصف ناپذیری هم رخ داد ، بعد از پایان مراسم احیای سومین شب قدر در امام زاده طاهر (ع) مهرشهر یک جوان ۲۲ ساله  «روس» به دین مبین اسلام مشرف شد. فرصت را غنیمت شمردیم و با او در جوار مضجع نورانی امام زاده طاهر ابن زین العابدین (ع) به گفت و گو نشستیم؛و همانطور که با لهجه زیبایی که داشت متن گفتگو را بصورت مکتوب بدون دخل تصرف پیاده کردیم تا احساس  زیبای این جوان تازه مسلمان شده را به خوانندگان عزیز منتقل کنیم؛

این جوان ۲۲ ساله (روس) علت مسلمان شدنش را درگفت و گو با خبرنگار «کمال مهر»؛ اینچنین بیان کرد؛

۳سالِ که از روسیه اومدم به ایران و در این ۳شب اولین باری بود که در این مراسم شرکت میکنم ، قبلاً فقط بخاطر قبر شاملو می اومدم اینجا ،در این سه شب مخصوصاً امشب ساعت ۱۲ بود که شروع شد؛ من اومدم برم بیرون یک چرخی بزنم ، اومدم اینجا دیدم همه پیر،جوون، دختر، پسر، حتی اشخاصی که حجابشون هم کامل نبود قرآن رو روی سرشون گذاشتن و دارند مناجات می کنند ؛ این « اتحاد دل من رو لرزوند» جوری شد که احساس کردم این کامل تر باشه (اشاره به قرآنی که در دستانش هست ) کاملتره ،یقیناً کاملتره! چون مسیح هم گفت: احمد منجی من هم میاد!  حسی داشتم که نمی تونم توصیفش کنم ! بعد یک خانمی اینجا بود پرسیدم اگربخوام مسلمون بشم آیا صلاحیتش هستش ؟رفتن پیش حاج آقا … ، من رو برد پیش ایشون ،نشستیم صحبت کردیم چندتا سوال داشتم که پرسیدم  و چند ماه پیش هم متن فارسی قرآن رو خونده بودم ، آشنا شدم . و برام جالب بود خیلی کامل تر از انجیل بود نمی خوام بگم انجیل بده انجیل هم مقدس ،ولی قرآن کامل تر از اون بود چیزایی که در طول زمان و به واسطه علم ام ثابت شد و هنوز خیلی چیزاش هم برام ثابت نشده و امیدوارم اونهام برام ثابت بشه! به همه کسایی که مثل من و هر دینی هستند بیان این کار بکنند وفکر نمی کنم کامل تر از این کتابی باشه؛  کتابی که الان تو دستم !

*الان که مسلمان شدی چه حس و حالی داری؟
من؛ حال الانم بهترین حال!  و هیچ وقت فکر نمیکنم اینچنین بوده باشم.

*اگر خانواده ات بفهمند که دین ات را تغییر دادی چه عکس العملی نشان می دهند؟
من قبل از اینکه بخوام اینکار و بکنم اول تماس گرفتم با پدرم از خواب بیدارش کردم و بهش گفتم: پدر میخوام همچین کاری بکنم , پدرم هم گفت تو دیگه بزرگ شدی هرطور که خودت صلاح می دونی انجام بده! فکر نمی کنم مشکلی داشته باشم!

*قصد داری که برگردی روسیه؟
من شاید دیگر هیچ وقت به روسیه برنگردم چون اینجا چیزی رو دیدم که در روسیه ندیدم! من می مونم اینجا!

*توصیه شما به جوانهای هم سن و سال خودت چیه؟

دوستان هم سن و سال خودم چه اونهایی که مسلمون هستند و چه اونهایی که غیر مسلمون اند، هرچیزی رو ندونسته رد نکنند! دوستانی دارم که قرآن نخوندند ولی دارند ردش می کنند ، من فارسیش رو خوندم و در فارسیش هیچ تزادی ندیدم. یه جاهایی داشت که من فکر نمی کنم ۱۴۰۰سال پیش کسی بتونه بر زیر دریا و هفت لایه رنگ دریا رو بگه! { این منو جذب کرد }، خیلی چیزا بود که الان فهمیدم!
اول خداشون بشناسند بعد پیغمبرشون و بعدامامشون رو ،یا نه اصلاً این کار رو نکنند خودشون رو بشناسند همه اینها رو شناختند! خودشناسی کنند!

*صحبت آخر اگر دارید بفرمایید
همه مردمی که اینجا هستن قدرچیزایی که دارند بدونند اونایی که هم سن من هستند و ازبچگی مسلمون اند۲۲سال از من جلوترند،۲۲سال بیشتر از من برای امام حسین گریه کردند!۲۲سال بیشتر  در این مراسمات بوده اند! خوش به حالشون!

باتشکر از اینکه وقتتون رو به ما دادید و برای شما آرزوی موفقیت و پیروزی داریم!

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=29765

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
1
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x