تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
1

واکنش نیروی دریایی آمریکا به بیانیه سپاه درباره تقابل شناورها در خلیج فارس

  • کد خبر : 196161
  • 08 مرداد 1396 - 17:06
واکنش نیروی دریایی آمریکا به بیانیه سپاه درباره تقابل شناورها در خلیج فارس

نیروی دریایی ارتش آمریکا درباره تقابل روز جمعه شناورهای ایرانی و آمریکایی در خلیج فارس بیانیه صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل «کمال مهر» به نقل از گاردین، نیروی دریایی آمریکا در واکنش به بیانیه روز گذشته (شنبه) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، روایت ادعایی دیگری را از تقابل شناورها در خلیج فارس مطرح کرد.

نیروی دریایی آمریکا در این بیانیه ادعا کرده است یک بالگرد متعلق به یگان پنجم این نیرو مستقر در بحرین در حین پرواز در حریم بین‌المللی متوجه گروهی از شناورهای سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی شد که با سرعت بالا در حال نزدیک شدن به ناو جنگی نیمیتز بودند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «خدمه بالگرد برای برقراری ارتباط تلاش کردند اما پس از آنکه پاسخی از شناورهای ایرانی دریافت نکردند اقدام به شلیک اخطار (منور) کردند و پس از آن شناورهای ایرانی حرکت خود را به سمت ناو جنگی آمریکا متوقف کردند.»

نیروی دریایی آمریکا در پایان بیانیه خود این برخورد را «ایمن و حرفه‌ای» توصیف کرد.

یک سخنگوی نیروی دریایی آمریکا نیز اعلام کرد نظامیان آمریکایی پس از این تقابل متوجه شدند که شناورهای ایرانی در حال انجام یک رزمایش هستند که مستلزم شلیک تیر به سمت دریا بوده است.

این در حالی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از رفتار تحریک‌آمیز نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس اعلام کرد ناو جنگی نیمیتز با همراهی چند ناوچه و یک بالگرد روز جمعه به شناورهای آن که در حال انجام ماموریت بودند نزدیک شد و اقدام به شلیک تیر اخطار کرد اما با ادامه یافتن ماموریت شناورهای ایرانی، محل را ترک کرد.

گفتنی است سه‌شنبه هفته گذشته نیز یک ناو نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس به سمت یک شناور ایرانی که ادعا شده است به فاصله ۱۵۰ متری آن رسیده بود، تیر اخطار شلیک کرد.

انتهای پیام /

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=196161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x