تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

مکان‌های مرموز در کره زمین که رازشان هنوز فاش نشده است + عکس

  • کد خبر : 190593
  • 27 اردیبهشت 1396 - 8:28
مکان‌های مرموز در کره زمین که رازشان هنوز فاش نشده است + عکس

ماهواره‌های ناسا نقطه‌های روشنی را روی زمین پیدا کرده‌اند که نورهای چشمک‌زن در آن مشهود است. نکته قابل توجه این است که هیچ شهر، ساختمان یا مرکز صنعتی در این نقاط وجود ندارد که باعث تولید نورها شده باشد.

به گزارش گروه علمی پزشکی «کمال مهر»؛ ماهواره جستجوگر ناسا در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ بیش از ۸۶۶ نقطه نورانی بزرگ و چشمک زن بر روی زمین شناسایی کرده است.
این نورهای مرموز دانشمندان را شوکه کرده است + عکس
این نخستین بار نیست که این نقاط مرموز چشمک زن و فوق العاده درخشان روی زمین توجه دانشمندان را به خود جلب می‌کند. اولین بار در سال ۱۹۹۰ ماهواره Galileo Craft هنگام عکسبرداری از زمین این نقاط را شناسایی کرد.
با وجود آنکه متخصصان ابتدا گمان می‌کردند که این نقاط درخشان به خاطر انعکاس نور خورشید بر اقیانوس و تنها بر سطح آب رخ می‌دهد، تحقیقات جدید از تشکیل شدن این نورهای اسرارآمیز روی خشکی روی خشکی خبر می‌دهد.
در کنار جدیدترین نقطه نورانی چشمک زن جدید کشف شده که در قاره آمریکای جنوبی مشاهده شده است، ابرهای سیروس مشاهده می‌شود.
این نورهای مرموز دانشمندان را شوکه کرده است + عکس
محققان طی تحقیقات گسترده دریافتند که این نقاط چشمک‌زن به خاطر وجود کریستال‌های یخ شناور در آسمان در ارتفاع بالا ایجاد می‌شود.
تهیه عکس‌های رنگی از این پدیده منحصربفرد توسط دوربین عکسبرداری رنگی ناسا به نام EPIC انجام شده است.
برخی از کارشناسان این پدیده را به تابش نور خورشید بر روی دریا و انعکاس آن روی آب یا خشکی نسبت می‌دهند، اما هنوز نتوانسته اند برای چشمک زدن و خاموش و روشن شدن مداوم منبع این نور توضیحی پیدا کنند.
گروهی دیگر از دانشمندان نیز این نور‌ها را ناشی از تخلیه جریان الکتریکی ناشی از رعد و برق بر روی زمین یا وجود کریستال‌های یخ روی قله کوه‌ها می‌دانند.
از طرفی، دوربین EPIC تصاویری از نشر نورهای قرمز، آبی و سبز را در محل‌هایی ردیابی کرده است که باعث بهت و شگفتی دانشمندان شده است.
این نورهای مرموز دانشمندان را شوکه کرده است + عکس
کارشناسان امیدوار هستند با ادامه تحقیقات در خصوص این نقاط چشمک زن و اثر نور خورشید بر آن به یافته‌های جدیدی در خصوص تاثیرات اشعه‌های فرازمینی بر سیارات فراخورشیدی دست پیدا کنند.
منبع: Dailymail
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=190593

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x