تاریخ : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 29 September , 2024
1

خداحافظى با میز و نیمکت هاى قدیمى در مدارس/ میز و نیمکت‌ها با ساختار اسکلتى دانش آموزان ایرانى طراحى مى شوند

  • کد خبر : 189416
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۶:۵۷
خداحافظى با میز و نیمکت هاى قدیمى در مدارس/ میز و نیمکت‌ها با ساختار اسکلتى دانش آموزان ایرانى طراحى مى شوند

رئیس اداره بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به شیوع بیمارى هاى اسکلتى در ایران گفت: با توجه به اهمیت این مشکلات از دوران کودکى اصلاح میز و نیکمت هاى مدارس را با همکارى آموزش و پرورش شروع کردیم.

 گروه علمی پزشکی«کمال مهر»  خسرو صادق نیت رئیس اداره بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت؛ با اشاره به شیوع بیمارى هاى اسکلتى در بین ایرانى‌ها گفت: مشکلات اسکلتى عضلانى به عنوان شایعترین بیمارى شغلى در کشور شناخته شده و به منظور پیشگیرى از آن چند اقدام را در گروه هاى مختلف به خصوص از دوران کودکى در دست اقدام داریم.
وى ادامه داد: ما در وزارت بهداشت تلاش مى کنیم عواملى که باعث بیمارى هاى اسکلتى مى شود را کنترل کرده و کاهش دهیم و به این منظور سعى کردیم از دوران کودکى به این موضوع توجه کنیم.
رئیس اداره بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به برنامه اى که در مدارس براى اصلاح ارگونومى دانش آموزان در نظر گرفته شده، افزود: با همکارى وزارت آموزش و پرورش براى اصلاح میز و نیمکت هاى قدیمى و مسائل ارگونومیک و برنامه اى را شروع کردیم.
وى تصریح کرد: در صورتى که دانش آموزان در سنین کم و قبل از رشد دچار مشکلات اسکلتى عضلانى شوند در آینده بیشتر مستعد ابتلا به این بیمارى بوده که این به سلامت جامعه و آینده سازان کشور آسیب مى رساند.
صادق نیت با بیان اینکه میز و نیکمت هاى قدیمى و نامناسب در مدارس از چرخه آموزش خارج می‌شوند، گفت: با طراحى میز و نیکمت مدرسه مطابق ارگونومى و ساختار بدنى دانش آموزان ایرانى می‌توانیم از بروز مشکلات اسکلتى عضلانى از کودکى پیشگیرى کنیم که این اقدام در حال انجام است.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=189416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x