تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

بازی با اشکال هندسی موجب افزایش هوش کوک می‌شود

  • کد خبر : 188066
  • 30 فروردین 1396 - 9:08

انجام بعضی بازی‌ ها با کمک والدین در افزایش تمرکز و هوش کودکان مفید است.

  به گزارش گروه اجتماعی «کمال مهر»ناهید ازغندی روانشناس کودک  اظهار داشت: انجام برخی بازی ها و حرکات برای کودکان به افزایش تمرکز و دقت آن ها کمک می کند که ساخت و بازی با حباب نمونه ای از این موارد است که باعث ایجاد هیجان و برانگیختن حس کنجکاوی آن‌ ها می شود.

وی در ادامه اضافه کرد: تهیه اشکال هندسی به رنگ های مختلف و نوشتن اعداد یا حروف پشت آن ها توسط والدین و همچنین درخواست از کودک برای مرتب کردن آن ها براساس شکل یا رنگ و شمردن اعداد، یکی دیگر از بازی‌ های تاثیر گذار بر هوش کودکان است.

ازغندی تصریح کرد: بازی با چوب کبریت به صورت ساخت اشکال و چیدن آن‌ ها به طور منظم در داخل جعبه همچنین تهیه بطری با سایزهای مختلف و درخواست از کودک که در مدت زمان مشخص درب آن‌ ها را ببندد، باعث می شود تا ذهن او با مفهوم نظم در اشیاء و سرعت عمل در انجام کارها آشنا شود.
این روانشناس کودک در پایان گفت: بازی با بادکنک و چیدن آن‌ ها براساس رنگ و سایز، آشنایی با مدل برگ های مختلف درختان همچنین بستن چشم کودک و قرار دادن اشیاء متفاوت در دست او  و درخواست برای حدس زدن نام آن وسیله، از جمله دیگر بازی‌ هایی است که باعث افزایش تمرکز کودکان می‌شود.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=188066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x