تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

شورای اسلامی یا شورای مفاسد انسانی!؟

  • کد خبر : 187014
  • 21 فروردین 1396 - 8:31
شورای اسلامی یا شورای مفاسد انسانی!؟

انتخابات، کاندیداتوری، نماینده مردم، مجلس، شورای اسلامی؛ کلماتی که این روزها هریک داستانی برای خود دارد، و با نزدیک شدن فصل تعیین و تکلیف خادمان ملت واژه های خدمت و خیانت هم عیان می شود و هم نهان تا مبادا بودن ها و آمدن ها تفسیر دیگری پیدا کند. شاید سفره ای رنگی تر و یا شاید شهری زیباتر!؟

به گزارش گروه سیاسی «کمال مهر»؛ بعد از گذشت چهار دوره از “مجلس شورای اسلامی شهر و روستا” حلقه مفقوده عملکرد این مکانیزم اداره امور محلی شهر و روستا با بررسی وضعیت این مکان ها به وضوح قابل درک و لمس می باشد و ملاک سنجش عملکرد این مکانیزم در نگاه حاکمیتی، محرومیت زدایی از شهرها و روستاها و پیشرفت و توسعه سطح اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی مردم و مبارزه با مفاسد مالی و اقتصادی  است.

حال این سوال مطرح می شود که آیا عملکرد این شوراها در این راستا، خدمت رسانی و محقق کردن اهداف انقلاب اسلامی بوده  و یا با نقاب دین با اتصال به جریانهای ثروت و قدرت ،رانت و باندبازی و تامین منافع شخصی، فرصت خدمت به مردم را از کف داده  و “مجلس شورای مفاسد انسانی و اقدامات متقابل نظام اسلامی” را تشکیل داده اند!؟

عملکرد یک شورای موفق و به نوعی محقق شدن “مجلس شورای اسلامی شهر و روستا” به معنای حقیقی کلمه، زمانی مفهوم پیدا می کند که فقر و حاشیه نشینی و گسترش راه ها،ارتقاءسطح فرهنگی اجتماعی و خدمات شهری  رنگ و بوی دین و اسلام را به خود بگیرد و شهرها و روستاها سرآمد و نمونه عالی از حکومت مردمی و دینی در کشورهای اسلامی باشد.

به آیه‌ی ۳۸ سوره‌ی شورا؛توجه کنید:

والذین استجابوا لربّهم و أقاموا الصلوه و أمرهم شوری بینهم و مما رزقناهم‌ینفقون‌.
و آنان که امر خدا را پذیرفتند و نماز بر پا داشتند و کارشان را با مشورت یکدیگر انجامی‌دهند و از آن چه روزی‌شان کردیم‌، به فقیران انفاق می‌کنند.

یکی از معیارهای اصلی شهرهای اسلامی در نگاه دین؛ تعیین سرنوشت توسط خود مردم(نماینده های مردم در شوراها)در جهت برقراری عدالت، نظم و امنیت می باشد تعهدی که نمایندگان مردم در این مجالس باید به آن وفای به عهد نموده و با رفع محرومیت زدایی و  ایجاد الگوه های اسلامی در نوع شهرسازی و افزایش سطح آگاهی و ارتقا کیفی فرهنگی و اجتماعی با مولفه های دینی و  تحقق عناوینی از این قبیل شهرها و روستاهای اسلامی را ایجاد نمایند.

حال این سوال مطرح می شود که آیا عملکرد شوراها در راستای ملاک ها و معیارهای یک جامعه اسلامی در حال حرکت می باشد؟ براستی تفکراتی که در این مجالس حاکم می‌شوند چه مقدار اسلامی است!؟ آیا اسلام در ظاهر و باطن افرادی که بر مسند مسئولیت تکیه می زنند واقعی است!؟ پاسخ به این پرسش‌ها بعضاً در عملکرد گذشتگان به وضوح قابل تشخیص می باشد و برای آیندگان درس عبرت.

بله تحقق یک شورای اسلامی و به تبع آن ایجاد شهر و روستای اسلامی در حکومت دینی همانطور که تاکید شد زمانی محقق می شود که نمایندگان مردم یعنی هرآنچه که مردم برای سرنوشت خود رقم زده اند، آینده آنها را خواهد ساخت و این موضوع در ارتباط با نمایندگان مردم در این مجالس می‌باشد.

ادامه دارد…

 

بهشت و جهنم شورای شهر/ قسمت اول

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=187014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x