تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

اعجاب انگیزترین بیابان های جهان+تصاویر

  • کد خبر : 186320
  • 14 فروردین 1396 - 14:18
اعجاب انگیزترین بیابان های جهان+تصاویر

در ادامه برخی از جذاب ترین و شگفت انگیزترین مناطق جهان را مشاهده خواهید کرد.

به گزارش «کمال مهر»؛ کره خاکی که ما روی آن زندگی می کنیم سراسر از شگفتی هاست. جنگل ها، بیابان ها، یخ ها و دریاها، اینها همه مناظری هستند که هرکدام به تنهایی سرشار از زیبایی های خیره کننده ای هستند اما در این کره پر از شگفتی مکان هایی وجود دارند که با دیدنشان فکر می کنیم از جهانی دیگر وارد زندگی ما شده اند و متعلق به زمین نیستند. کویرها و بیابان ها از آن دسته مناطقی هستند که جذابیت زیادی دارند و بین انسان ها محبوبند. در ادامه با ما همراه باشید تا کویرهای شگفت انگیزی که جز برترین ها در جهان هستند و زیبایی فوق العاده ای دارند مخصوصا هنگام طلوع و غروب خورشید را مشاهده کنید.
Valle de la Luna
کویر آتاکاما واقع در شیلی، آمریکای جنوبی، یکی از خشک ترین بیابانهای دنیاست که امتدادش میرسد به اقیانوس آرام!دارای تپه های شنی بزرگ که تقلیدی از ماه هستن و منطقه را به دره ماه ترجمه کردند. رنگ هایی منحصر به فرد با چشم اندازی فوق العاده از انعکاس نور خورشید با شن ها که طیفی از رنگ های آبی، سبز، زرد و قرمز را نمایش می دهند.
 The Pinnacles Desert
کلوت هایی زیبا واقع در پارک ملی نامبونگ در غرب استرالیا با ظاهرهایی عجیب و غریب و رنگ ها و سایه هایی رویایی با حرکت خورشید در آسمان رو ی زمین.  گلهای وحشی اطراف هم زیبایی این منطقه را افزایش می دهند البته در ماه های آگوست تا اکتبر.
 McMurdo Dry Valleys
اینجا خشک‌ترین نقطه‌ی روی زمین است. ماسه‌‌ های تمام نشدنی و صخره‌هایی که با بادهای شدید منحنی شکل شدند. شبیه به منطقه‌ی تیراندازی فیلم‌ های تخیلی یا یک سناریوی فانتزی. مناظر و شرایط طبیعی این مکان دور از مناظر زمینی و  بیشتر شبیه به مریخ است.
اعجاب انگیزترین بیابان های جهان+تصاویر/////////////////ویژه عید
 Death Valley
تنها شنیدن نام دره مرگ کافیست تا هر گردشگری برای دیدن عجیب ترین کویر دنیا و آشنایی با خشک ترین و داغ ترین منططقه آمریکا، راهی پارک ملی ناوادای در کالیفرنیا شود. پارکی که مرموزترین شوخی طبیعت را به شما نمایش می دهد! در این کویر اسرار آمیز سنگ ها راه میروند!می خزند و ردپایی از خود به جا می گذارند که شاید روزها ماندگار باشد!
اعجاب انگیزترین بیابان های جهان+تصاویر/////////////////ویژه عید
 Sinai Desert
صحرایی واقع در مرز مصر و اسرائیل، مقصد اصلی گردشگری با مناظر زیبا و خیره کننده. زمینی ناهموار با ماسه های طلایی و آسمانی آبی با شب هایی پر از ستاره که رنگ صخره ها را سرخ می کنند.
اعجاب انگیزترین بیابان های جهان+تصاویر/////////////////ویژه عید
اعجاب انگیزترین بیابان های جهان+تصاویر/////////////////ویژه عید
Erg Chebbi
واقع در صحرای آفریقا و یکی از برترین جاذبه های مراکش. گشت و گذار روی تپه های شنی از لبه ارگ شروع می شوند و بی نهایت لذت بخش هستند. شتر نوردی از گزینه های محبوب و راحت ترین نوع سفر به این بیابان است.
اعجاب انگیزترین بیابان های جهان+تصاویر/////////////////ویژه عید
 Sossusvlei
شناخته شده و جذاب به دلیل داشتن بلندترین تپه‌های ماسه‌ای دنیا در خود و ایده آل برای علاقه مندان شن سواری.هنگام طلوع و غروب خورشید هم این تپه های ماسه ای رنگ های عجیب و منحصر به فردی به خود می گیرند که همین برای عکاسان کافیست تا سفر کنند به نامیبیا.
Nazca Desert
صحرای نازکا، صحرایی عجیب و منحصر به فرد در پرو که در خود نقش و نگار دارد. نقش های خطی از میمون، ماهی، لاما، مارمولک و چهره انسان. این خطوط به حدی بزرگ هستن که حتی با پرواز از روی منطقه هم به وضوح دیده می شوند. خشک بودن بیش از حد این صحرا باعث شده که خطوط از بین نروند.
اعجاب انگیزترین بیابان های جهان+تصاویر/////////////////ویژه عید
 Wadi Rum
وادی روم معروف به دره ماه، دارای دره هایی ماسه ای و صخره هایی گرانیتی و به خاطر داشتن مناظر چشمگیر وزیبا، سالانه گردشگران زیادی را به طرف خود جذب می‌کند. این منطقه در جنوب کشور اردن و در ۶۰ کیلومتری شرق عقبه قرار دارد و بزرگترین وادی در اردن می‌باشد. کوه ام دامی (Um Dami) با ۱۸۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا نیز در وادی روم قرار دارد.
اعجاب انگیزترین بیابان های جهان+تصاویر/////////////////ویژه عید
 Salar de Uyuni
و حالا بزرگترین نمکزار دنیا که در جنوب غربی بولیوی قرار دارد با مساحتی حدود ۱۰ هزار کیلومتر مربع که لایه ی شفافی از نمک سطحش را کاملا پوشانده. نمک های شفاف، آبی آسمان را منعکس می کنند! به قدری که تشخیص قدم زدن روی زمین یا آسمان برای گردشگرانی که از سراسر دنیا به  این نمکزار آمده اند، دشوار می شود.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=186320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x