تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

موهای زائد صورت را برای همیشه از بین ببرید

  • کد خبر : 182773
  • 03 اسفند 1395 - 16:40
موهای زائد صورت را برای همیشه از بین ببرید

اگر تزریق بوتاکس و ژل‌ها توسط افراد متخصص انجام شود هیچ مشکلی برای فرد ایجادنمی شود.

به گزارش »کمال مهر«؛ دکتر محمد علی نیلفروش‌زاده متخصص پوست و مو و رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی  در زمینه شناخت و پیشگیری از بیماری‌های پوستی و  چگونگی از بین بردن موهای زائد و انجام بوتاکس ایمن توضیحاتی را بیان کرده است.

دلیل به وجود آمدن موهای زائد در صورت خانم‌ها و آقایان توضیح دهید برای درمان این موهای زائد چه روشی را پیشنهاد می‌کنید؟

معمولا روی صورت تمام افراد خصوصا خانم‌ها موهای نازکی وجود دارد، که اگر این موها به دلایلی مانند افزایش سطح هورمون‌های مردانه یا مصرف داروهای خاصی زبر و خشن شوند موجب نارضایتی افراد خصوصا خانم‌ها خواهد شد. در آقایان نیز موهای زائد در محل‌هایی مانند بالای ابروها یا نواحی بالای خط ریش.

به وجود آمدن موهای زائد در صورت آقایان یک امر طبیعی است که معمولاً بر روی قسمت بالای ابروها و بالای خط ریش این موها می‌روید. برای از بین بردن موهای زائد از روی صورت خانم‌ها از روش‌های نوین استفاده می‌شود که استفاده از لیزرهای الکساندریت و دایوت از جمله این روش‌ها هستند. متخصصین پوست و مو با توجه به سن، جنس، پوست، رنگ مو و ضخامت و عمق موها از این لیزرها استفاده می‌کنند.

اگر نوع لیزر و طول موج آن به درستی انتخاب شود هیچ گونه عارضه‌ای پس از درمان بر روی پوست ایجاد نمی‌شود بلکه پوست جوان‌سازی خواهد شد اما باید توجه داشته باشیم که اگر موارد ذکر شده در نظر گرفته نشود و عمل لیزر توسط افراد غیرمتخصص و درمکان‌هایی مانند آرایشگاه‌ها انجام شود عوارضی مانند سوختگی و ایجاد لکه بر روی پوست را در بر خواهد داشت.

سیر درمان برطرف کردن موهای زائد چند معمولاً چند جلسه است؟

معمولاً از بین بردن موهای زائد به یک دوره ۴ تا ۶ جلسه‌ای نیاز دارد که در فواصل ۶ هفته‌ای انجام خواهد شد. البته باید توجه داشته باشیم که انجام عمل لیزر در برخی افراد که از مو و پوست روشن برخوردار هستند نتایج خوبی در بر نخواهد داشت و افرادی که رنگ پوست تیره دارند از نتایج بهتری برخوردار خواهند شد.

برخی از خانم‌ها به جای تاتوی ابرو به کاشت ابرو روی ‌آورده‌اند، آیا این روش مورد تایید است؟

تاتوی ابرو معمولاً در خانم‌هایی که ابرو ندارند یا ابروهای آنها از بین رفته است انجام می‌شود اما همین افراد می توانند اقدام به کاشت ابرو کنند. همچنین کسانی که از انجام تاتوی ابروی خود پشیمان شده‌اند نیز پیشنهاد می‌شود با استفاده از روش‌های نوین اقدام به کاشت ابروی کنند. این روند توسط متخصصین پوست با در نظر گرفتن نکات علمی انجام خواهد شد.

پیشرفت سلول‌های بنیادین در زمینه درمان ریزش موی سر در چه مرحله‌ای است؟

لازم است بدانید حدود ۵ سال است که تحقیقات جدی در این زمنیه در داخل کشور در حال انجام است و همچنین تحقیقات وسیعی بر روی موش‌ها انجام شده است که نتایج حاصل از آن در حال بررسی است و پس از مشاهده نتایج، این آزمایش ها وارد فاز انسانی خواهد شد اما در حال حاضر در خصوص مرحله انسانی هیچ نتیجه‌ای به دست نیامده است.

لازم است بدانید در برخی از تبلیغات توسط عده ای از افراد غیرمتخصص سودجو  برای درمان ریزش مو از درمان با استفاد از سلول‌های بنیادین نام برده می‌شود. باید بدانیم که این افراد پلاکت خون را به جای سلول‌های بنیادین استفاده می‌کنند در حالی که استفاده از پلاکت هیچ ارتباطی با سلول های بنیادی ندارد.

بیشتر بخوانید:عاقبت خالکوبی در ام آر آی مشخص می‌شود +تصاویر

آیا تزریق بوتاکس و انواع ژل برای رفع چروک پوست را توصیه می‌کنید؟

اگر تزریق بوتاکس و ژل‌ها توسط افراد متخصص انجام شود هیچ مشکلی برای فرد ایجاد نخواهد شد و همچنین باید توجه کرد که این مواد از نوع استاندار و مورد تأیید وزارت بهداشت باشد. باید توجه داشته باشیم که در حال حاضر ژل‌های چینی و کره‌ای در بازار عرضه می‌شود که استفاده از آنها ممکن است مشکلاتی را برای افراد به وجود آورد. انجمن پوست و موی ایران در آینده لیستی از ژل‌ها و بوتاکس‌های مجاز را انتشار خواهد داد و همچنین باید این موضوع را در نظر گرفت که انجام بوتاکس در برخی افراد باعث از بین رفتن چروک‌های پوست نخواهد شد و اثرگذاری این نوع ژل‌ها فقط بین ۴ تا ۶ ماه خواهد بود.

آیا روش‌های طب سنتی را برای بیماری‌های پوست و مو تأیید می‌کنید؟

اگر روش‌های درمانی طب سنتی با تحقیقات علمی انجام شود توسط متخصصین پوست و مو رد نخواهد شد و طب جدید به هیچ‌وجه مخالف طب سنتی نیست. اما متأسفانه در برخی مواقع شاهد ادعاهایی هستیم که خلاف واقع است و متخصص پوست و مو این ادعاها را قبول ندارند.

برای درمان لکه‌های سفید روی پوست باید چه کرد؟

این بیماری یکی  از بیماری‌های شایع پوستی است مخصوصاً بر روی صورت یا سایر اندام مشاهده می‌شود. اگر وسعت لکه پوستی کوچک باشد رنگ سفید لکه را به رنگ خود پوست برمی‌گردانیم تا لکه کوچک طبیعی به خود بگیرد و در مواقعی که تغییر رنگ باعث بهبود یافتن بیماری فرد نشود می‌توان با استفاده از سلول‌های بنیادین این لکه‌ها را درمان کرد که در حال حاضر این روش درمانی در دو مرکز سلول‌های بنیادین و پژوهشکده رویان انجام می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=182773

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x