تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

خشم یهودی‌ها از یک کاریکاتور درباره مذاکره با ایران +عکس

  • کد خبر : 17936
  • 09 بهمن 1392 - 7:53
خشم یهودی‌ها از یک کاریکاتور درباره مذاکره با ایران +عکس

این کاریکاتور از سنگ‌اندازی کنگره آمریکا بر سر راه تمایل اوباما به بهبود روابط با ایران در دوره حسن روحانی حکایت می‌کند که البته بر روی نماد کنگره، ستاره داوود به عنوان نماد یهودیان دیده می‌شود.

 

 

خشم یهودی‌ها از یک کاریکاتور درباره مذاکره با ایران +عکس

به گزارش کمال مهر، انتشار کاریکاتوری در مجله معتبر اکونومیست که کنگره آمریکا را تحت کنترل یهودیان ترسیم کرده بود، موجب خشم و اعتراض لابی‌های یهود در آمریکا به این مجله شد،‌ اعتراض‌هایی که این مجله معتبر را به حذف کاریکاتور مذکور مجبور کرده است.

این کاریکاتور، از سنگ‌اندازی کنگره آمریکا بر سر راه تمایل اوباما به بهبود روابط با ایران در دوره حسن روحانی حکایت می‌کند که البته بر روی نماد کنگره، ستاره داوود به عنوان نماد یهودیان دیده می‌شود.

همین مسئله سبب اعتراض شدید لابی‌های یهود در آمریکا به نشریه اکونومیست شد که حتی حذف این کاریکاتور از سایت اکونومیست نیز آنان را راضی نکرده و خواستار عذر خواهی صریح‌ گردانندگان اکونومیست از جامعه یهود شده‌اند.

البته اکونومیست در پایین صفحه‌ای که در آن کاریکاتور مذکور منتشر شده بود، توضیح داده که چون کاریکاتور منتشره در نسخه چاپی به طور غیرعمدی سبب ناراحتی برخی خوانندگان شده، از انتشار آن در نسخه سایت خودداری کرده است.

با این حال،‌لابی‌ یهود در آمریکا همچون اتحادیه ضد افترا همچنان بر لزوم عذرخواهی مسئولان اکونومیست از جامعه یهود، اصرار دارند.

اتحادیه ضد افترا در بیانیه‌ای که در همین باره منتشر کرده ضمن تاکید بر لزوم عذرخواهی اکونومیست، خواستار آن شده که مسئولان اکونومیست توضیح دهند که چرا چنین کاریکاتور توهین‌آمیزی درباره سلطه یهودیان بر کنگره آمریکا منتشر کرده است.

اتحادیه ضد افترا مدعی شده که این کاریکاتور در ادامه اکاذیب و تهمت‌های دیرینه‌ای است که درباره قدرت یهودیان در جامعه آمریکا منتشر شده است.

کاریکاتور اکونومیست، خشم صهیونیست‌ها را برانگیخت// در حال ویرایش

اتحادیه ضد افترا همچنین در کفایت مسئولان و تحریریه اکونومیست نیز ابهام وارد کرده و آنها را به داشتن روحیات ضد یهود متهم کرده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=17936

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x