تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

سازه های لوله ای باورنکردنی +عکس

  • کد خبر : 17892
  • 09 بهمن 1392 - 7:00
سازه های لوله ای باورنکردنی +عکس

لوله پلیکا وسیله متعارفی برای هنرنمایی نیست اما گاهی اوقات خلاقیت می تواند از هر وسیله ای یک دنیای جدید بسازد و لوله های متفاوت نیز از این دسته جدا نیستند.

به گزارش گروه خواندنی های کمال مهر، لوله ها یکی از ابزارهای ساخت خانه هستند که در نقاطی مانند تاسیسات استفاده می شود اما از این لوله ها می تواند در موارد دیگر نیز استفاده کرد. تا به حال هنرمندان متفاوتی بوده اند که با استفاده از لوله های کاغذی یا لوله پلیکا وسیله های عجیب ساخته اند که در ادامه به برخی از مهمترین آن ها اشاره می کنیم :

** نمایشگاه

گروهی از دانشجویان معماری در ولز با استفاده از ۲ هزار لوله کاغذی توانستند یکی از بزرگترین نمایشگاه های لوله ای دنیا را بسازند. در این نمایشگاه همه چیز از لوله درست شده است و حتی هنرهای داخلی آن نیز از این دسته هستند. این ایده به این علت است که نشان دهند استفاده از مواد تجدید پذیر می تواند برای محیط زیست چه مقدار خوب باشد.

** پل لوله ای

یکی از جالب ترین طراحی هایی که تا به حال با استفاده از لوله های پلیکا انجام شده ساخت پلی در یکی از شهرهای جنوبی فرانسه است. این پل با استفاده از ۲۸۱ لوله ساخته شده و البته مواد دیگری در آن به کار نرفته است ولی تنها برای قدرتمند کردنش استحکاماتی از جمله سیم های فلزی استفاده شده است. این پل توانایی تحمل ۲۰ نفر را بر روی خودش دارد و توسط فردی به نام “شیگرو بن” ساخته شده است.

** مدرسه لوله ای

باز هم هنری از “شیگرو بن” یکی از طراحان بزرگ در عرصه کار با لوله ولی این بار نه در فرانسه بلکه در یکی از شهرهای زلزله زده چین. او در شهر ونچان که هزاران دانش آموز بدون مدرسه شده بودند با استفاده از لوله های مقوایی مدرسه هایی به محکمی ساختمان های بتونی ساخت. تمام این مدارس با استفاده از مواد تجدید پذیر ساخته شده بودند

** میز و صندلی

یکی از ایده های بسیار جالب برای استفاده از لوله های پلیکا ساخت لوازم خانه است که در میان آن ها ساخت صندلی های راحتی با لوله یکی از سرگرمی های شرکت های تولید کننده لوازم خانگی شده است. این میز و صندلی ها معمولا با استفاده از لوله های آهنی یا لوله های کاغذی بازیافتی ساخته می شوند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=17892

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x