تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

اشتباه عجیب یک بیمارستان در جابجایی جسد زن سالخورده که بر اثر بارندگی جان داده بود/ رییس بیمارستان:نسبت به افراد متوفی خارج از بیمارستان هیچگونه تعهدی نداریم

  • کد خبر : 178815
  • 13 بهمن 1395 - 14:39
اشتباه عجیب یک بیمارستان در جابجایی جسد زن سالخورده که بر اثر بارندگی جان داده بود/ رییس بیمارستان:نسبت به افراد متوفی خارج از بیمارستان هیچگونه تعهدی نداریم

چندروز اخیر در پی بارندگی و سیلاب در شهرستان خاش یک زن سالخورده ۶۰ ساله براثر ریزش سقف منزل جان داد که در روز گذشته زمانی که اقوام و بستگان فرد متوفی جهت دریافت جسد این زن به سردخانه بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه کردند، جسد آن به اشتباه با جسد زن دیگری به آن ها تحویل داده شده و آنها نیز جنازه را دفن و به خاک سپرده اند.

 

به گزارش«کمال مهر» به نقل از تفتان ما، بیش از ۱۰۰ نفر از اقوام زن سالخورده که بر اثر ریزش منزلی در پی بارندگی و سیلاب چندروز اخیر جان داده بود، زمانی که خودشان را جهت حضور در مراسم خاکسپاری او آماده می کردند اطلاع نداشتند که جسد این زن به اشتباه دفن می شود.

این ماجرای عجیب روز گذشته و زمانی که بستگان فرد متوفی دیگر با هویت”ع” جهت گرفتن جسد و انجام مراسم خاکسپاری به بیمارستان امام خمینی(ره) خاش رفتند، فاش شد.

* مسئول سردخانه در محل نبوده و فرزندش جنازه را تحویل داده است

“س.م” یکی از بستگان معصومه شاهی که براثر ریزش سقف در پی بارندگی جان داده بود به خبرنگار ماگفت: تعدادی از اقوام و بستگان برای دریافت جسد وی به سردخانه بیمارستان امام خمینی(ه) خاش مراجعه کرده است اما مسئول سردخانه در محل نبوده و فرزند این مسئول درب سردخانه را باز می کند و جسد خانم شاهی را به آنها نشان می دهد و اقوام متوفی که از مرگ وی بسیار ناراحت بودند جسد را طبق گفته فرزند مسئول سردخانه تحویل می گیرند و جهت شستن و غسل جسد و خاکسپاری به گلزار محمدی شهرستان خاش می برند.

وی بیان کرد: مراسم خاکسپاری با حضور اقوام انجام شد و جسد فرد متوفی نیز دفن شد.

وی تصریح کرد: ما جسد را به خاک سپردیم و درگیر مراسم ختم و عزاداری بودیم که از بیمارستان با ما تماس گرفتند و اعلام کردند که جسد به اشتباه دفن شده و جسد خانم شاهی در بیمارستان است و باید بروند و جسد را تحویل بگیرند.

* تمامی اقوام و بستگان ما که از شهرستان آمده بودند شوکه شدند

“ش.ع” یکی از بستگان فرد متوفی که به اشتباه بجای خانم شاهی دفن شده بود، نیز به خبرنگار ما گفت: اقوام ما برای مراسم خاکسپاری از شهرستان آمده بوند و به طرف بیمارستان حرکت کردیم تا جنازه را تحویل بگیریم.

وی ادامه داد: همه چیز کاملاً عادی بود و در سردخانه خواستند که ۲ نفر از بستگان نزدیک متوفی جهت شناسایی جنازه وارد شوند که به محض اینکه جنازه را دیدند شوکه شدند و معلوم شد جنازه این فرد با فرد دیگری جابجا و به خاک سپرده شده است.

وی بیان کرد: زمانی که از ماجرا با خبرشدیم به مسئولان بیمارستان اعتراض کردیم که پس از بررسی مشخص شد که جنازه خانم شاهی که براثر ریزش سقف در پی بارندگی اشتباهی با جنازه خانواده ما جابجا شده است و بلافاصله با آن خانواده تماس گرفتند و خواستند به بیمارستان امام خمینی(ره) خاش مراجعه کنند.

وی افزود: زمانی که آنها به بیمارستان آمدند مشخص شد که جنازه خانم شاهی به جای جنازه دیگری از بیمارستان تحویل گرفته و در گلزار محمدی شهرستان خاش دفن شده است.

وی اذعان کرد: زمانی که آنها به سردخانه آمدند با دیدن جنازه ای که مشخصات خانم شاهی روی آن بود تایید کردند که جنازه متعلق به مادر آنهاست و آنها فرد دیگری را دفن کرده اند.

* از مسببان این حادثه در جابجایی اجساد شکایت می کنیم

یکی دیگر از بستگان این افراد متوفی به خبرنگار ما گفت: این ماجرا نه تنها بی حرمتی و بی احترامی به جنازه را به دنبال داشت بلکه سبب ناراحتی بسیار زیاد ما شد و حالا ما از بیمارستان امام خمینی(ره) خاش و افرادی که با اشتباهشان باعث شدند که جسدها جابجا و در قبر دیگری دفن شوند شکایت داریم و می خواهیم که این مسئله مهم را پیگیری و مسببان آن را شناسایی تا دیگر از اینگونه مشکلات پیش نیاد.

وی بیان کرد: باید بیمارستان قبل از تحویل اجساد متوفیان به خانواده هایشان تمامی مدارک و مشخصیات را کنترل و سپس جنازه را تحویل دهد.

* متاسفانه جنازه ها در سردخانه بیمارستان بدون پلاک و علائم هویتی نگهداری می شوند

وی با بیان اینکه نکته بسیار جالب و مهم این است که متاسفانه جنازه ها در سردخانه بیمارستان بدون پلاک و علائم هویتی نگهداری می شوند، اذعان کرد: اگر هم خانواده ها و بستگان متوفی  جنازه را اشتباه شناسایی کردند چرا بیمارستان جنازه دیگری را به جای جنازه دیگر تحویل داده است؟؟؟

* شما اشتباه کردید و ما مقصر نیستیم!!!

این فرد که نخواست نامش فاش شود، ادامه داد: زمانی که در بیمارستان به ارتکاب این اشتباه اعتراض کردیم مسئولان بیمارستان مدعی شدند که شما اشتباه کردید و ما مقصر نیستیم!!!

وی تصریح کرد: مسئولان بیمارستان به ما گفتند که هر دو متوفی شبیه هم بودند و به همین دلیل خانواد ها و بستگان متوفای دیگر دچار اشتباه شدند ولی اصلاً اینگونه نیست چرا که بین متوفی ها هیچگونه شباهتی وجود ندارد و ما از اینکه این اشتباه انجام شده، بسیار شوکه شدیم و خواستار پیگیری این مسئله از مسئولان هستیم.

* نسبت به افراد متوفی خارج از بیمارستان هیچگونه تعهدی نداریم

رضا کرد رییس بیمارستان امام خمینی(ره) خاش در خصوص پیگیری این خبر در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بیان اینکه اینگونه موارد به ندرت در بیمارستان اتفاق می افتد، اظهار کرد: متاسفانه مسئول سردخانه در زمان تحویل جنازه در محل سردخانه نبوده و فرزند وی جسد را تحویل داده است.

وی بیان کرد: بستگان متوفی باید با دقت بیشتری جسد خود را شناسایی می کردند تا اینگونه مشکلات ایجاد نشود.

کرد گفت: مرحومه معصومه شاهی به دلیل اینکه در خارج از بیمارستان فوت کرده و سپس به سردخانه بیمارستان آورده شده است بیمارستان هیچگونه مسئولیتی نسبت به این فرد متوفی ندارد.

وی ادامه داد: باید  پزشک معالج پزشکی قانونی جسد را به بستگان و اقوام فرد متوفی تحویل میداده است که به دلیل عدم حضور این پزشک در شهرستان جسد توسط فرزند مسئول سردخانه تحویل داده شده است.

* پزشکی قانونی در شهرستان خاش هیچگونه متولی ندارد

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان امام خمینی(ره) هیچگونه تعهدی نسبت به افراد متوفی خارج از بیمارستان ندارد، اظهار کرد: متاسفانه چندین بار در این خصوص با پزشکی قانونی مکاتبه انجام شده است که ضمن احداث سردخانه مخصوص در خارج از بیمارستان و یا حداقل گذاشتن یک نماینده پزشکی قانونی در بیمارستان جهت دریافت و تحویل اجسادی که خارج از بیمارستان فوت می کنند، اقدام کند اما تاکنون در این خصوص پاسخ و اقدامی انجام نشده است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=178815

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x