تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

هنر؛ پایه و اساس اقتصاد فرهنگی است

  • کد خبر : 174285
  • 13 دی 1395 - 14:20
هنر؛ پایه و اساس اقتصاد فرهنگی است

امیرمسعود وادی نژاد فیلمساز البرزی اظهار داشت: اگر چهار حوزه سرمایه گذاری، تجارت، خدمات و کالاهای ماندگار هنری را بررسی کنیم، می‌بینیم که در آثار هنری مواد اولیه قیمت زیادی ندارند که بتوان با آن ارزش اثری هنری را سنجید و چیزی به نام قیمت تمام شده وجود ندارد؛ فقط عنصر خالق و خلاقیت است که قیمت اثر را تعیین می‌کند.

به گزارش  کمال مهرامیرمسعود وادی نژاد فیلمساز البرزی  اظهار داشت: اگر چهار حوزه سرمایه گذاری، تجارت، خدمات و کالاهای ماندگار هنری را بررسی کنیم، می‌بینیم که در آثار هنری مواد اولیه قیمت زیادی ندارند که بتوان با آن ارزش اثری هنری را سنجید و چیزی به نام قیمت تمام شده وجود ندارد؛ فقط عنصر خالق و خلاقیت است که قیمت اثر را تعیین می‌کند.

وی ادامه داد: مشکلی که در حال حضر اقتصاد فرهنگ و هنر در کشور ما با آن روبروست، عدم اطلاع مردم و سرمایه گذاران ایرانی از سودآوری آثار هنری است. مردم ما هنوز واقف نیستند که چرا کالای هنری سودآور است و متوجه نیستند که با سرمایه گذاری در هنر می‌توانند با سرمایه کمتر، سود بیشتر به دست بیاورند.

وادی نژاد تاکید کرد: هر کالایی که خریداری شود، استهلاک پذیری دارد و به مرور زمان از قیمتش کاسته می‌شود، اما آثار هنری و کالاهای فرهنگی و هنری نه تنها تورم را از دست نمی‌دهند که آن را بازمی یابند؛ به این شکل که هر چه از قدمت آثار هنری بگذرد، با ارزش‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اغلب هنرمندان کشور از وضعیت رفاهی مناسبی برخوردار نیستند، افزود: در ایران هنوز مسئله اقتصاد هنر جدی گرفته نشده لذا باید آموزش را در این حوزه آغاز کنیم، چرا که فقط با آموزش می‌توانیم اقتصاد فرهنگ و هنر را توسعه ببخشیم.

وادی نژاد با تاکید بر ضرورت و بررسی نقاط ضعف و قوت جشنواره ها بیان کرد: ارائه محصولات هنری باید متانسب با نیاز جامعه باشد و از نقد جشنواره ها و رویداد های هنری به عنوان نردبان برای ترقی استفاده کرد.

وی گفت:هنر پاک و زلال نردبان صعود است و باید با استفاده از این ابزار برای توسعه جامعه و خنثی سازی تهاجم فرهنگی گام برداشت.

وادی نژاد در پایان گفت: بررسی تحقیق ها و مطالعه ها در اقصی نقاط جهان حاکی از آن است که هنر، به نوعی پایه و اساس اقتصاد فرهنگی است و موفقیت هنرمند در اقتصاد با توجه به فراهم بودن زمینه برای کار هنری اش و با حمایت مالی می تواند قطب مهم اقتصاد کشور باشد.

انتهای پیام

 نگارانه

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=174285

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x