تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

شریعتمداری: برخی فتنه‌گران از اوباما خواستند که تحریم‌های ضد ایرانی فلج‌کننده باشد/کواکبیان: شما حقوق‌های نجومی را می‌بیند املاک نجومی را نمی‌بیند!

  • کد خبر : 174088
  • 12 دی 1395 - 0:56
شریعتمداری: برخی فتنه‌گران از اوباما خواستند که تحریم‌های ضد ایرانی فلج‌کننده باشد/کواکبیان: شما حقوق‌های نجومی را می‌بیند املاک نجومی را نمی‌بیند!

مدیرمسئول روزنامه کیهان و کواکبیان نماینده مردم تهران با حضور در برنامه متن و حاشیه، به بررسی نامه اخیر ضد انقلاب به ترامپ برای تحریم کشورمان پرداختند.

به گزارش گروه سیاسی کمال مهر، “نامه اخیر ضدانقلاب به ترامپ برای تحریم کشورمان” موضوعی بود که با حضور حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان و مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در برنامه متن و حاشیه مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدا شریعتمداری پیرامون نیت نگارندگان نامه اخیر اظهار داشت: این ۳۰ نفر افرادی دم دستی هستند و در حد و اندازهای نیستند که بخواهیم برای اقدام آنان انگیزه‌ای خاص تعریف کنیم.

وی ادامه داد: مسلم است که دشمنان به این‌گونه جریانات، رشد بادکنکی می‌دهند و از زبان آنان حرف‌های خود را مطرح می‌کنند.
مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه درخواست تحریم ایران، درخواستی است که فتنه‌گران از سال ۸۸ و مراحل قبل از آن آغاز کرده‌اند، گفت: این افراد کسانی هستند که در جریان فتنه ۸۸ فعال بودند و برخی دستگیر شدند و برخی هم فرار کردند؛ آن‌ها نقش پادو دارند و دم دستی هستند.

شریعتمداری با بیان اینکه در این زمینه اسنادی هم موجود است، افزود: نوار صوتی از مهدی هاشمی موجود است که وی با یکی از همکارانش تماس می‌گیرد و از وی می‌خواهد که در سفرش به واشنگتن، با خزانه‌داری آمریکا تماس بگیرد و درخواست کند که تحریم‌های ایران افزایش یاید.

وی افزود: تعدادی از همین افراد اصلی که در فتنه ۸۸ حضور داشتند، از اوباما درخواست می‌کنند که تحریم‌های علیه ایران فلج‌کننده باشد.

شریعتمداری تصریح کرد: سفیر وقت اتریش در ایران سندی را منتشر کرد و در گزارش خود با ابراز تعجب گفت که دو رئیس جمهور سابق ایران در ملاقاتی که با وی داشتند خواستار این بودند که غرب در شیپور نقض حقوق بشر بدمد چرا که  اگر این اتفاق بیفتد کار برای ما آسان‌تر می‌شود.

در ادامه کواکبیان نماینده مردم تهران  با اشاره به اینکه این افراد بلاخره فراری و در آن سوی مرزها هستند، اظهار داشت: برای مثال ما از خبرگزاری فارس سراغ داریم که چند خبرنگار آن پناهنده شدند و این دلیل نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه به نظر بنده تحریم‌ها ضد ملت ایران است، تصریح کرد: بنده معتقد بودم که در قالب اطلاعیه‌ای این کار را محکوم کنیم اما دوستانم گفتند که با این کار این افراد بزرگ می‌شوند و موضوعیتی ندارد و بحث مهمی نیست.

کواکبیان افزود: در بحث تحریم‌ها باید توجه کنیم که برخلاف آنچه که در اطلاعیه خود این افراد گفته‌اند، این تحریم‌ها علیه حکومت نیست بلکه علیه ملت است و ما نباید فاصله زیادی بین حکومت و ملت ببینیم و این افراد باید بدانند که هر تحریم علیه حکومت به معنای در منگنه قرار دادن ملت است.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه برخی در داخل بعد از روی کار آمدن ترامپ خرسند بودند تا بلکه وی برجام را پاره کند، اظهار داشت: این افراد نیز به دنبال ادامه پیدا کردن تحریم‌ها هستند.

وی افزود: در ۲۳ آبان شخص شریعتمداری در روزنامه کیهان نوشت که درخواستمان این است که برجام پاره شود و از بین برود، این صحبت چه مفهومی می‌تواند داشته باشد؟ خیلی‌ها در داخل از روی کار آمدن ترامپ ذوق زده شدند.

در ادامه شریعتمداری با اشاره به اینکه در مورد ترامپ حرف بنده این بود که تنها کار عاقلانه‌ای که این دیوانه می‌تواند انجام دهد پاره کردن برجام است چرا که معتقدم برجام یک خسارت محض است.

وی با بیان اینکه برخلاف تصور برخی جنبش سبز از سال ۲۰۰۹ آغاز نشده است، گفت: اسنادی وجود دارد مبنی بر اینکه در سال ۱۹۷۰ برخی از سران جنبش سبز با غرب در ارتباط بودند و می‌گفتند برای آنکه به نتیجه برسیم باید تحریم‌ها افزایش یابد.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به صحبت کواکبیان در رابطه با خبرنگاران فراری خبرگزاری فارس اظهار داشت: بیش از ۶۰ نفر از روزنامه نگاران دولت اصلاحات، وزیران دولت اصلاحات، معاونان وزرای دولت اصلاحات فرار کرند و حال در بی بی سی و VOAکار می‌کنند.

وی ادامه داد: بنده می‌گویم اگر نظرات این افراد که ضد انقلاب هستند در داخل کشور دنبال شود معلوم است که بین داخلی‌ها و آنان پیوند وجود دارد و معتقدم روزنامه‌های اصلاح‌طلب همان نظرات را در داخل کشور دنبال می‌کنند.

کواکبیان با بیان اینکه روزنامه کیهان یکی از زمینه هایی است که کشور را  به سمت تحریم ها می برد، تصریح کرد: نمی گویم اگر برجام نبود، حتما جنگ می شد اما قطعا تحریم ها افزایش و ادامه پیدا می کرد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=174088

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x