تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

دزدان ستاره حضرت داوود (ع) به دام افتادند +تصاویر

  • کد خبر : 173824
  • 07 دی 1395 - 2:02
دزدان ستاره حضرت داوود (ع) به دام افتادند +تصاویر

سارقانی که از مراکز مذهبی متعلق به اقلیت‌های مذهبی مقیم تهران دستبرد می‌زدند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی «کمال مهر»؛ در مورخه ۱۸/۰۷/۱۳۹۵ وقوع یک فقره سرقت از یک کنیسه در خیابان ۳۰ تیر به کلانتری ۱۱۳ بازار اعلام شد .

پرونده در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع “سرقت اماکن” و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه۱۲ تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
وقوع سرقت های مشابه :
کارآگاهان در تحقیقات مقدماتی اطلاع پیدا کردند که سارقین به شیوه تخریبِ درب ورودی وارد محل سرقت شده و در ادامه اقدام به سرقت اموال باارزشی نظیر قلم تورات ، نقره جات ، چند تخته تابلوفرش ، ستاره حضرت داوود (ع) و … کردند ؛ همچنین کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سارقین به همین شیوه و شگرد اقدام به سرقت از تعداد دیگری از مراکز مذهبی متعلق به اقلیت های مذهبی مقیم تهران و سرقت اموال باارزش داخل آنها کردند .
شناسایی سارق سابقه داری که فقط نقره جات سرقت می کند :
با توجه به شیوه و شگرد مورد استفاده در سرقت نقره جات از محل های سرقت ، کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی با بررسی سرقت های مشابه در سال های گذشته اطلاع پیدا کردند که دو سال پیش یک فقره سرقت مشابه از منزل احدی از شهروندان در محدوده خیابان ظهیرالاسلام بوقوع پیوسته که در آن سرقت نیز مقادیر قابل توجهی نقره جات به ارزش تقریبی ۱۵۰ میلیون تومان سرقت شده است که طی آن یکی از سارقین سابقه دار ( ۵ فقره سابقه سرقت اماکن ) و حرفه ای بنام “امیر . ن” ( متولد ۱۳۶۳ ) دستگیر و روانه زندان شده بود .
دستگیری سارقین :
با شناسایی “امیر . ن” به عنوان یکی از سارقین حرفه ای در زمینه سرقت نقره جات  ، کارآگاهان با بررسی سوابق وی اطلاع پیدا کردند که وی پس از آزادی از زندان مجددا سرقت های خود را از سر گرفته و از آنزمان متواری شده است .
با آغاز اقدامات پلیسی جهت دستگیری “امیر . ن” ، مخفیگاه وی در خیابان دماوند شناسایی و در مورخه ۱۵/۰۹/۱۳۹۵ دستگیر شد ؛ در بازرسی از مخفیگاه امیر ، مقادیری از نقره جات مسروقه کشف و به پایگاه هفتم پلیس آگاهی منتقل شد .
“امیر . ن” که در برابر دلایل و قرائن بدست آمده چاره ای جز اعتراف به سرقت از کنیسه های شهر تهران نداشت ، دو مجرم سابقه دار به نام های “جواد . ح”  ( متولد ۱۳۵۸ ) و “حسین . ب” ( متولد۱۳۶۳ ) را به عنوان همدستانش معرفی کرد .
با شناسایی محل اختفای “حسین” در منطقه نارمک – خیابان مدائن ، وی در یک تعقیب و گریز و نهایتا با شلیک چند تیر هوایی دستگیر و در بازرسی از محل اختفایش ، مقادیر دیگری از اموال مسروقه کشف شد ؛ “جواد” نیز پس از چند روز دستگیر و پس از مواجه حضوری با همدستانش و اطلاع از اعترافات صریح آنها ، صراحتا به همدستی با آنها اعتراف می کند .
سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی ، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : ” در ادامه رسیدگی به پرونده ، متهمین صراحتا به سرقت از کنیساهای شهخر تهران اعتراف و کلیه اموال مسروقه به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون تومان از آنها کشف و پس از طی مراحل قانونی به مالباختگان تحویل داده شد که زمینه رضایت مندی کامل آنها را فراهم آورد ؛ همچنین طی رسیدگی به پرونده ، با شناسایی دقیق محل های سرقت و ضمن هماهنگی با مقام محترم قضایی ، بازسازی محل های سرقت نیز در محل ارتکاب سرقت ها و با حضور متهمین انجام شد “.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=173824

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x