تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

اظهارات “کری” بیان رفتار سیاست خارجی آمریکا در قبال فشارهای مخالفان توافق ژنو است

  • کد خبر : 17001
  • 06 بهمن 1392 - 16:49
اظهارات “کری” بیان رفتار سیاست خارجی آمریکا در قبال فشارهای مخالفان توافق ژنو است

سخنگوی وزارت خارجه همزمانی این اظهارات با اجرای برنامه اقدام مشترک و آغاز اقدامات عملی برای رفع یک بحران غیرضروری را، اشتباه در انتخاب زمان برای بیان چنین اظهاراتی دانست و اظهار داشت : این اظهارات غیر دیپلماتیک بوده و به نظر می‌رسد گروهی که مخالف توافق‌نامه ژنو هستند و عمدتا در توسعه و ترویج خشونت در منطقه دست دارند، تاثیرات غیرسازنده‌ای بر دولتمردان آمریکا دارند و مهار این گروه در بیان و عمل، محک رفتار سیاست خارجی آمریکا در قبال فشارهای بازیگران رادیکال و مخالف است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی کمال مهر، “مرضیه افخم” سخنگوی وزارت امورخارجه اظهارات وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با یکی از شبکه‌های عربی را شعاری و غیرمنطقی خواند و گفت: هر چند این سخنان برای مصرف گروهی از مخاطبان یک رسانه خاص در منطقه مطرح شده؛ درعین حال  نقض قواعد حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد به شمار می‌رود.

افخم همزمانی این اظهارات با اجرای برنامه اقدام مشترک و آغاز اقدامات عملی برای رفع یک بحران غیرضروری را، اشتباه در انتخاب زمان برای بیان چنین اظهاراتی دانست و اظهار داشت : این اظهارات غیر دیپلماتیک بوده و به نظر می‌رسد گروهی که مخالف توافق‌نامه ژنو هستند و عمدتا در توسعه و ترویج خشونت در منطقه دست دارند، تاثیرات  غیرسازنده‌ای بر دولتمردان آمریکا دارند و مهار این گروه در بیان و عمل، محک رفتار سیاست خارجی آمریکا در قبال فشارهای بازیگران رادیکال و مخالف می‌باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: ادعای اینکه کشورهای عربی منطقه امروز در برابر به اصطلاح سلاح اتمی ایران امن‌تر هستند، یک ادعای ساختگی بر مبنای یک پیش فرض غلط است، ایران هرگز به دنبال تولید، انباشت و استفاده از سلاح اتمی نبوده و نخواهد بود و دست دوستی خود را به سوی تمامی کشورهای منطقه دراز کرده و از روابط دوستانه با اکثر قریب به اتفاق این کشورها برخوردار است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: تنها تروریست‌ها و گروه‌های خشونت‌طلب از موفقیت ایرانی که در خط مقدم مبارزه جهانی با خشونت و افراط گری است، احساس خشم و نگرانی می‌کنند.

افخم با اشاره به حمایت‌های آشکار ایالات متحده از اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی افزود : ادعای دخالت نظامی ایران در سوریه، محمل مناسبی برای توجیه حمایت فعالانه برخی متحدان آمریکا از اقدامات تروریست‌های جنایتکار تکفیری در سوریه و سایر کشورهای منطقه نمی‌باشد.

سخنگوی وزارت خارجه با اظهار اینکه امروز شرم آورترین جنایت‌های تاریخ بشر در پناه حمایت و مصونیت ناشی از سکوت و فرافکنی رقم می‌خورد اظهار داشت: تروریسم و افراط گرائی جهان را تهدید می‌کند و جامعه بین‌المللی و از آن جمله مقامات آمریکائی نبایستی با چشم پوشی از این خطر بزرگ، اشتباهات گذشته را تکرار کنند و به جای درک مسئولانه واقعیت‌ها میدان بازی تروریست‌ها را فراخ کنند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=17001

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x