تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

خشم مفتی های وهابی از برنامه پخش شده در تلویزیون عربستان

  • کد خبر : 16458
  • 04 بهمن 1392 - 8:04
خشم مفتی های وهابی از برنامه پخش شده در تلویزیون عربستان

برنامه “ام بی سی” درباره بستگان جوانان کشته شده سعودی در سوریه، خشم مفتی های وهابی را برانگیخته است .

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهربه نقل از شبکه المنار ؛ اقدام شبکه تلویزیونی ام بی سی متعلق به عربستان در پخش برنامه ای از بستگان جوانان سعودی که در سوریه کشته شدند و حمله شدید اللحن مجری این برنامه به مفتی های وهابی باعث واکنش شدید آنها شده است تا جایی که این شبکه قصد دارد جلوی پخش این برنامه چند قسمتی را بگیرد.

پیامدهای بحث و مناقشه بر سر اقدام داود شریان از فعالان رسانه ای سعودی به متهم کردن شماری از مبلغان سرشناس عربستان ادامه دارد. شریانی شماری از مبلغان سرشناس عربستان را به سوق دادن جوانان به جنگ در سوریه و کشته شدن در این کشور متهم کرده است.
شماری از شیوخ سعودی به صورت شدید اللحنی به شریان واکنش نشان دادند. منابع رسانه ای اعلام کردند شبکه تلویزیونی  ام بی سی قصد دارد جلوی پخش برنامه شریان را بگیرد. آخرین بخشهای برنامه شریان حاوی اظهارات بستگان برخی انتحاریهای سعودی است.شبکه تلویزیونی المنار سپس بخشی از اظهارات شریان را پخش کرد.
او می گفت: ما در اینجا درباره حال و روز بستگان جوانانی که با آنها دیدار کرده ایم و به اسم جهاد به سوریه فرستاده شده اند صحبت می کنیم جوانان سعودی چهل سال است که به اسم جهاد فرستاده می شوند آنها در افغانستان کشته شدند و در عراق کشته شدند و اکنون در سوریه کشته می شوند زیرا افرادی مانند عرعور  (از مبلغان سعودی) جوانان را در تویتر تحریک می کنند.
نعمه نعیم گزارشگر المنار سپس گفت: بدین ترتیب داود شریان از فعالان رسانه ای عربستانی خشم بستگان افراد مسلح سعودی را در سوریه در قبال شماری از مبلغان سرشناس در عربستان بر انگیخت.
او این مبلغان را به سوق دادن جوانان سعودی به سوریه و فرستادن آنها به کام مرگ متهم کرد. مادر یکی از جوانان سعودی با گریه به ام بی سی گفت: ما با سختی این بچه ها را بزرگ کردیم اما آنها را می فرستند و کشته می شوند.
مادر یکی دیگر از جوانان گفت: من به وزارت کشور عربستان اطلاع دادم اما کاری نکرد. پدر یکی از این جوانان در این برنامه گفت: پسرم در مقطع دکتری تحصیل می کرد اما او را از راه به در کردند.
مادر یکی دیگر از جوانان با اشک گفت: همه کسانی که باعث شدند جوانان ما برای کشته شدن اعزام شوند باید مجازات شوند. من بچه ام را می شناسم  او هیچ گونه فکری به غیر  از درس خواندن نداشت. شریان در برنامه خود به مبلغان معروف مانند محمد عریفی، محمد سعیدی، سلمان عوده، سعد بریک و عدنان عرعور سوری حمله شدید اللحنی کرد.
شریان گفت: عوده، عریفی و عواجی؛ شماها در تویتر برای جهاد تبلیغ می کنید شما مسئول هستیم. شما باعث کشته شدن جوانان ما در کشورهایی مانند افغانستان هستید. جنگهایی که معلوم نیست چه کسانی آغاز می کنند و چه کسانی به پایان می رسانند شماها به بهشت بروید دست از ما بردارید. خودتان بروید بهشت ما را رها کنید.
نعمه گفت اظهارات آتشین شریان باعث شد شماری از مبلغان واکنش نشان دهند. سعد بریک به شبکه ام بی سی به شدت حمله کرد و گفت سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان خودش تصریح کرده است باید از افراد مسلح با حرف و عمل حمایت کرد بنابراین ام بی سی چه می گوید. بریک از شیوخ خواست از یاری جهاد اعلام بیزاری نکنند. خبرها از آن حکایت دارد که شبکه تلویزیونی ام بی سی می خواهد از ادامه پخش برنامه شریان جلوگیری کند.
انتهای پیام /
برچسب ها: جوان ، سعودی ، خشم ، مفتی
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16458

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x