تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

غربی‌ها عرضه حفظ دعوت ایران به ژنو۲ را نداشتند/خیانت آنها برای هر عاقلی مشهود است

  • کد خبر : 16429
  • 04 بهمن 1392 - 7:28
غربی‌ها عرضه حفظ دعوت ایران به ژنو۲ را نداشتند/خیانت آنها برای هر عاقلی مشهود است

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه غربی‌ها عرضه نداشتند به دعوتی که از ایران برای ژنو ۲ کردند، پایبند باشند، گفت: جامعه عاقل خیانت آنها را به سهولت درک می‌کند.

 

خبرگزاری فارس: غربی‌ها عرضه حفظ دعوت ایران به ژنو2 را نداشتند/خیانت آنها برای هر عاقلی مشهود است

 

به گزارش کمال مهر از قم، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی بعد از ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و مدیران این سازمان اظهار کرد: دو عنصر محوری در جامعه که حوزه و دانشگاه در آن مسئولیت دارند تعلیم و تعلیل است.

وی با اشاره به اینکه جامعه‌ای که عاقل باشد می‌تواند تاثیرگذار باشد بیان کرد: در نظام حوزوی کسی که عالم باشد می‌تواند دانشمند شود یعنی ابتدا مطلب را فهمیده و سپس دلایل آن را دریابد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دو خطر جامعه را تهدید می‌کند، اظهار کرد: متاسفانه در جامعه تبلیغ به جای تعلیم نشسته و تبلیغ جای تعلیل را گرفته است.

وی با اشاره به اینکه صداوسیما در جامعه مورد توجه قرار دارد، اظهار کرد: این مسئله نشان می‌دهد که جامعه بر پایه عقلانیت نیست و تا وقتی که جامعه چنین باشد اداره کردن آن دشوار است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بخش کمی از جامعه که در حوزه و دانشگاه مشغول فعالیت هستند با تعلیل و تعلیم ارتباط دارند اظهار کرد: متاسفانه شاهد توسل‌های بی‌جا و گزنده در جامعه هستیم و این در حالی است که جریان واقعه عاشورا و سید‌الشهدا شوخی‌بردار نیست.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ عاشورا سرمایه‌ای عظیم است، تصریح کرد:‌ باید به جای علم و کتل در عزاداری‌ها از پرچم‌ها مناسب استفاده شود.

آیت‌الله جوادی آملی تاکید کرد: باید سرمایه عظیم سید‌الشهدا و عاشورا که موجب حفظ کشور شده است را با عقلانیت همراه کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید عقلانیت در مراسم‌های عزاداری نهادینه شود، ادامه داد: برخی مداحی‌های بی‌محتوا در شان فرهنگ عاشورا نیست و باید از آن پرهیز شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه جامعه‌ای که عاقل باشد راحت اداره می‌شود، تصریح کرد: جامعه‌ای که عاقل باشد خیانت بیگانه‌ها را درک می‌کند.

وی اضافه کرد: جامعه‌ای که عاقل باشد درک می‌کند که غربی‌ها عرضه ندارند دعوتی که از ایران برای ژنو ۲ کردند را حفظ کرده و به چنین جامعه‌ای دیگر نیاز نیست که بگوییم آنها خائن هستند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16429

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x