تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

سوت و کف ادامه دار دولت برای خائنان بیت المال/مدیران بی تقصیری که تنها حقوق چند صد میلیونی گرفته اند

  • کد خبر : 163619
  • 11 مهر 1395 - 13:38
سوت و کف ادامه دار دولت برای خائنان بیت المال/مدیران بی تقصیری که تنها حقوق چند صد میلیونی گرفته اند

معاون اول رئیس جمهور امروز در جمع خبرنگاران، دریافت کنندگان حقوق های نجومی را بی تقصیر معرفی کرده و گفته است:” نمی توان دریافت کنندگان حقوقهای نا متعارف را مقصر و متخلف دانست، به هر حال این حقوقها را داده اند و اینها گرفته اند و کسی مقصر نیست”

به گزارش«کمال مهر»؛ به نقل از زیتون، در شرایطی که بر خلاف انتظاری که دولتمردان تدبیر و امیدی از برجام و دوران پسا برجامی برای مردم ایجاد کرده بودند، شرایط اقتصادی مردم در این ایام بهتر نشد که هیچ، رو به وخامت هم رفت، افشا شدن فیش های نجومی مدیران دولتی در شرایطی که رئیس جمهور از خزانه خالی و کفگیر ته دیگ سخن گفته بود، بهت و تاسف را برای مردم به همراه داشت.

حقوق های چند صد میلیونی، علامت سوال و تعجب بزرگی در ذهن مردم ایجاد کرد. چگونگی پرداخت شدن این حقوقها از خزانه خالی که رئیس جمهور از آن سخن گفته بود، یکی از اساسی ترین سوال های ایجاد شذه در شرایط فعلی بود.

وزرا و معاونین رئیس جمهور بار ها از این پرداخت های نجومی ابراز بی اطلاعی کردند.  همین موضوع مهمترین و شاید اساسی ترین سوال ایجاد شده در اذهان پس از افشاگری های فیشها بود. اینکه چگونه دولت در حالی که مدعی حذف یارانه مردم پر در آمد بر اساس دقت و اطلاع کامل می شود، از درآمد و فیش های پرداختی مدیرانش بی خبر است؟ پرسش مهمی که هیچگاه پاسخ در خور توجهی برای آن پیدا نشد.

گذشته از همه این تفاسیر، پس از بر ملا شدن این داد و ستد های حقوقهای چند صد میلیونی، انتظار برخورد با اشخاص نجومی بگیر، کف انتظاری بود که مردم می توانستند، داشته باشند. موضوع مهمی که رهبری از آن به عنوان خیانت یاد کردند و برخورد با متخلفین را لازم و ضروری دانستند.

رئیس جمهور پس از فشار اذهان عمومی، معاون اول خود را مسئول رسیدگی به این موضوع معرفی کرد. جهانگیری هم از برخورد محکم و قاطع با نجومی ها سخن گفت. سخنانی که پس از گذشت چندین ماه از این موضوع، جور دیگری جلوه می دهد.

معاون اول رئیس جمهور امروز در جمع خبرنگاران، دریافت کنندگان حقوق های نجومی را بی تقصیر معرفی کرده و گفته است:” نمی توان دریافت کنندگان حقوقهای نا متعارف را مقصر دانست، به هر حال این حقوقها را داده اند و اینها گرفته اند و کسی مقصر نیست”

جهانگیری در شرایطی این سخنان را به زبان جاری می کند و از بی تقصیری نجومی بگیران صحبت می کند که اکثر اشخاصی که حقوقهای نامتعارف در دولت دریافت کرده اند، مدیران ارشدی بوده اند که خود در تخصیص و تقسیم بودجه های دولتی دخیل هستند. با تفاسیر معاون رئیس جمهور، مواد مخدر فروشان سطح شهر هم بی تقصیرند، مواد مخدر را به آن ها داده اند و این ها گرفته اند.

با این تعریف هرکسی به راحتی می تواند جرم خود را کتمان کند و گردن دیگری بیاندازد. تعریف جهانگیری شبیه شعر مشهور کودکانه، “من نبودم دستم بود؛ تقصیر آستینم بود” می باشد.

سخنان جهانگیری را به نوعی باید ادامه اظهارات نوبخت دانست که یکی از همین نجومی بگیران را ذخیره انقلاب و امانتدار بیت المال نامیده بود.

گذشته از همه این مباحث باید گفت، اگر دولت عزم راسخ برای مبارزه با فساد و حقوقهای نا متعارف دارد، اگر دریافت کنندگان حقوقهای نجومی را بی تقصیر می داند که صد البته یک توجیه اشتباه است، حداقل پرداخت کنندگان این فیشها را که بنابه تعریف جهانگیری، آنها مقصر هستند را معرفی کند.

هرچه باشد فیشهای نجومی، چه پرداخت کنندگان مقصر باشند و چه دریافت کنندگان از کانال دولت صورت گرفته است و بعید به نظر می رسد که بی اطلاعی در چنین سطحی درون دولت وجود داشته باشد، که اگر باشد باید گفت” رحم الله من یقرا فاتحه مع الصلوات”

 

انتهای پیام/م

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=163619

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x