تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
1

ساخت تنها پارک اکولوژیک تهران در دستور کار شورای شهری/ برآورد یک هزار میلیارد هزینه

  • کد خبر : 15434
  • 30 دی 1392 - 12:08
ساخت تنها پارک اکولوژیک تهران در دستور کار شورای شهری/ برآورد یک هزار میلیارد هزینه

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر از طرح ساخت تنها پارک اکولوژیک تهران در پارک پردیسان با بودجه یک هزار میلیاردی خبر داد.

 

 

 

کمال مهر: محمد حقانیبا اعلام این خبر افزود: طرح ساخت و حفاظت تنها پارک اکولوژیک تهران در پارک پردیسان توسط ۱۱ نفر از اعضای شورای شهر مطرح شده که به زودی در صحن شورا برای تصویب ارائه خواهد شد.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر ادامه داد؛ براساس این طرح پارک ۲۶۰ هکتاری پردیسان که یکی از بزرگترین پارک‌های شهر تهران است برای ساخت تنها پارک اکولوژیک شهر تهران و حفاظت و نگهداری از میراث اکولوژیک تهران معرفی خواهد شد.

وی افزود؛ این طرح ۷ آبان ماه به کمیسیون‌های سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و کمیسیون عمران و حمل و نقل ارجاع داده شده که با همکاری سازمان محیط زیست پارک پردیسان به عنوان پارک اکولوژیک، طبیعی و زیست محیطی برای شهر تهران حفاظت شود.

حقانی در ادامه بیان داشت، با تصویب این طرح شهرداری موظف خواهد شد که با همکاری سازمان محیط زیست و سایر نمادهای مرتبط، پارک پردیسان را به عنوان میراث اکولوژیک تهران در دستور کار ساخت، تجهیز و نگهداری قرار دهد.

وی با اشاره به هزینه برآورد شده برای اجرای این طرح اظهار داشت، هزینه‌ای نزدیک به یک هزار میلیارد و طی بازه زمانی ۴ تا ۵ ساله برای ساخت این پارک پیش‌بینی شده که در این پارک طبیعت ۵ قاره دنیا و مناطق ایران و همچنین امکاناتی نظیر فضاهای تفرج‌گاهی، محوطه‌های باز طبیعی، پارکینگ، دسترسی ساختمان‌های اختصاصی و عمومی در نظر گرفته شده است.

حقانی خاطر نشان کرد: در این پارک زیستگاه‌ها و حیات وحش تهران به نمایش گذاشته خواهد شد که به زودی برای تصویب در صحن شورا مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15434

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x