تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

بام کرج ، برغان ، جهانشهر لوکیشن های فیلم «رویا» بودند/استان البرز مستعد فیلمسازی است/وای به حال هنرمندی که متصل به جایی نباشد

  • کد خبر : 154327
  • 23 مرداد 1395 - 15:07
بام کرج ، برغان ، جهانشهر لوکیشن های فیلم «رویا» بودند/استان البرز مستعد فیلمسازی است/وای به حال هنرمندی که متصل به جایی نباشد

گفتگوی کمال مهر با اسماعیل خاکباز کارگردان فیلم «رویا» ساخته شده در لوکیشن های استان البرز در ادامه می خوانید:

به گزارش گروه سینماو تلویزیون «کمال مهر»؛اسماعیل خاکباز کارگردان و نویسنده جوان البرزی است که اولین فیلم بلند خود را با ژانر پلیسی(معمایی) با نام “رویا” در استان البرز ساخته است ودر مرداد ماه ۱۳۹۵ در سالن امام علی(ع) در تهران اکران خصوصی شد.

 

اسماعیل خاکباز دارای مدرک کارشناسی کارگردانی سینماست و فعالیت خود را در سینمای جوان با کارهای کوتاه آغاز کرده و پس از آن وارد صدا وسیمای استان البرز شده است؛ وی کار های نیمه بلند و کوتاه تحت عنوان (غریبه های مرداب)و(پیچک با ژانر دفاع مقدس) در کارنامه کاری خود به ارمغان آورده است و همچنین در حال حاضر تهیه کنندگی مسابقه تلفنی (گوش به زنگ ) را در شبکه البرز به روی آنتن دارد.

در همین خصوص کمال مهر مصاحبه ای اختصاصی با این کارگردان جوان ترتیب داده است که در ادامه میخوانید:

آقای خاکباز لطفا در خصوص فیلم “رویا” اولین ساخته خودتان را برای خوانندگان “کمال مهر” توضیح بدهید:

فیلم (رویا) داستان دختری را روایت می کند، که بخاطر موقعیت بد زندگیش  همچنین زندگی با ناپدری ، تن به کارهای خلاف میدهد ولی در همین حال وارد یک جریان عاشقانه و عاطفی میشود ومسیر زندگیش را تغییر می دهد و حاضر به انجام کارهایی میشود که باعث ایجاد خطر در زندگیش میشود و بیننده را با موقعیت خاص و غیر قابل پیش بینی روبرو می کند.

photo_2016-08-13_13-37-22

 چرا اولین فیلم خودتان را  با این ژانر (معمایی – پلیسی)آغاز کردید؟

من بیشتر در کارنامه کاری خودم ژانر اجتماعی کار کرده ام اما در این فیلم ژانر پلیسی مطرح است، اولین مورد اینکه علاقه فردی خودم به این نوع ژانر هست ، اما دلیل اصلی انتخاب این نوع ژانر، حس میکنم جامعه بیشتر نیاز به ژانر اجتماعی دارد و اتفاقات و مسایلی که در جامعه ما رخ میدهد نیازبه کنکاو و آنالیز دارد و مهمتر از همه اینکه ما بیشتر باید درمورد اجتماع فیلم بسازیم و صحبت کنیم.

 شما در این فیلم ایفای نقش داشتید ، تجربه بازیگری برای شما چطور بود؟

من قبلا تجربه تئاتر داشتم اما بعنوان اولین کار تصویری و همراه شدن با بازیگران خوبی از جمله آقای رضا توکلی ، خانم شیوا طاهری ،آقای هادی دیباجی و دیگر بازیگران ،تجربه بسیار خوبی بود.

با توجه به اینکه در جایگاه تهیه کننده در صدا وسیمای البرز فعالیت می کنید چرا تهیه کنندگی این کار را شما به عهده نگرفتید؟

تهیه کنندگی تلویزیون با سینما بسیار متفاوت است و درسینما به دلیل سنگین بودن پروژه ترجیح دادم انرژی لازم صرف بازیگری و معطوف به نویسندگی و کارگردانی شود و تهیه کنندگی کارتخصصی تر به آقای جواد رضایی سپرده شود که به خوبی از عهده این کار برآمدند.

photo_2016-08-13_13-38-11

چرا استان البرز را بعنوان لوکیشن فیلم رویا انتخاب کردید؟

به این دلیل که من در استان البرز بزرگ شده ام تسلط بیشتری در انتخاب لوکیشن ها و محیط دار م و لوکیشن های مد نظرخودم را راحت تر پیدا می کنم به همین دلیل البرز را بعنوان لوکیشن اصلی فیلم رویا انتخاب کردم و از جمله (بهره گرفتم؛ و به نظرمن استان البرز قابلیت ساخت فیلم و همکاری با فیلمسازان را دارد.

مزایا و معایب ساخت فیلم در استان البرز چطور است؟

 اینکه من بزرگ شده این استان هستم ونسبت به آن کاملا شناخت دارم از مزایای این کار بود، اما معایب؛ اینکه در استان البرز هرکاری که مربوط به فیلمسازی صورت می گیرد باید با تهران مطرح شود و همین مسأله باعث میشود روند کاری به کندی پیش برود و همینطور از مسولان البرزی میخواهم از شعار به دور باشند و به سمت عمل بیایند چرا که در جلساتی که برگزار می شود همه مخلص هنرمندان هستند و میخواهند به آنها کمک کنند اما در عمل ، هنرمند درگیر کاغذ بازی های اداری می شوند و وای به حال هنرمندی که متصل به جایی نباشد زیرا که کار سختی پیش رو دارد و مسأله بعدی کمبود امکانات و تجهیزات است که ما متاسفانه تجهیزات خود را از تهران دریافت میکردیم .

.به عنوان صحبت آخر

امیدوار هستم فضای فیلمسازی در استان البرزبه سمت و سویی برود که هنرمند نیازمند اتصال به  اداره  یا آدم خاصی نباشدو همه فیلمسازان بتوانند فیلم بسازند تئاتر کار کنند واینکه آرزوی موفقیت برای همه دارم .

ودر آخر تشکر میکنم از کمال مهر

گزارش_ندا ترکاشوند

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=154327

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x