تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

رهبر جدایی‌طلبان کشمیر در نامه‌ای از ایران و چین درخواست کمک کرد

  • کد خبر : 149230
  • 28 تیر 1395 - 16:05
رهبر جدایی‌طلبان کشمیر در نامه‌ای از ایران و چین درخواست کمک کرد

«سید علی گیلانی» در نامه‌ای به تهران و پکن، میانجیگری این دو قدرت برای حل بحران کشمیر و ممانعت از وخیم‌تر شدن شرایط را خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر»؛ به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه«اکونومیک تایمز،» «سید علی گیلانی،» برجسته‌ترین رهبر جدایی‌طلب منطقه جامو و کشمیر، برای نخستین بار در نامه‌ای به ایران و چین، حمایت و میانجیگری فوری آن‌ها را برای حل بحران رو به وخامت کشمیر خواستار شد.
گیلانی در نامه‌ای به سران اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و سازمان‌های منطقه‌ای مانند اتحادیه اروپا، انجمن ملل آسیای جنوب شرقی، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای جنوب آسیا، از این نهادها برای متقاعد کردن هند به انجام اعتمادسازی، پذیرش ماهیت بحران جامو و کشمیر، لغو «قانون اختیارات ویژه نیروهای مسلح هند» و آغاز فرایند خروج نظامیان این کشور درخواست کمک کرد.
نمونه‌ای از نامه مذکور برای پاکستان، عربستان و ترکیه نیز ارسال شده است. گیلانی در این نامه همچنین نوشت: کشورهای دریافت‌کننده نامه مسئولیت ویژه‌ای در قبال توقف سلطه وحشت ایجاد شده بوسیله هند در کشمیر و جامو دارند تا به این وسیله بتوان فضایی بوجود آورد که در آن مسئله مذکور را حل کرد. او همچنین آزادی زندانیان سیاسی و ایجاد فضا برای انجام فعالیت‌های سیاسی را خواستار شد.
در پی کشته‌شدن یکی از فرماندهان جدایی‌طلبان در نزاع با نظامیان هندی، درگیری‌های گسترده‌ای در کشمیر آغاز شد. این درگیری‌ها تاکنون ده‌ها کشته برجای گذاشته و منجر به ایجاد حکومت نظامی در این منطقه شده است. رهبران ارشد جدایی طلب از جمله سید علی گیلانی، «میرواعظ کشمیر،» «محمد یاسین مالک،» «شبیر احمد شاه» و دیگران به علت مشارکت در اعتراض‌ها، در حصر خانگی به سر می‌برند و یا بازداشت شده‌اند.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=149230

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x